51

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Huh hellettä Portugalin kisoista! Lämpöä oli 17-19 astetta päivällä.
Juostiin lähes kolmensadan suomalaisen kanssa pari kisaviikkoa etelässä. Suomen maajoukkue oli parinkymmenen hengen joukolla mukana kisoissa. Sarjassani H70 oli yli neljäkymmentä papparaista. Heistä kovakuntoisia, osaavia ja harjoitelleita tuloksista päätellen oli enintään puolet. Sijoitukseni: Yösprintin voitto ja kolmas sija. Päivällä kolme kakkossijaa, kaksi kolmossijaa, kerran kuudes ja kerran sija 30. Tarkkuussuunnistuksen, joka oli yhtenä sarjana, sijoitus oli jotain alle kolmekymmentä. Siinä ja siinä oli, että kotiolot voitti. Asunnot aina mennessä kylmiä ja kosteita. Raanavettä ei uskaltanut juoda, lääkkeet piti otta kaljan kanssa aamuin illoin kellä oli sellaiseen tarve. Kotoista kahvia keiteltiin kämpillä. Joutilaat vaan mukaan ensi vuonna! JL

52

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Oisko vielä Haapamäen hisuun lähtijöitä? Mä oon ajatellut lähteä vain pyhänä.

53

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Talvikausi päättyi osaltani Haapamäellä Sorrin Jaskan tekemällä hisukartalla ja urilla. Kilpailun johtaja ja ratamestari oli perheen pääsuunnistaja Erja Jokinen. Hyvät kisat, ei vaan ollut oikein meikäläisellä maittia rutistaa. Tuttua miestä laittaa ahtaalle. "Kun ei kule niin ei kule." Sijoituksena kuudes sija. Ensi talvena taas. Oiskohan meillä silloin jo omat sprinttikisat Kullasvuoressa?

54

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Tämä nyt ei ole oikeastaan hisustelua, mutta tavallaan kyllä.

Ootteko muuten huomanneet, että järvellä jäitä pitkin hiihtäessä kartasta ja kompassista saattaisi olla hyötyä...? Kaikki rannat näyttävät niin samanlaisilta, kun niitä selältä päin katselee. Jos aurinko ei paistaisi ja siitä ilmansuuntia päättelisi, niin hukassa voisi olla. Takataskuun jäisi enää yksi ainoa keino, joka on alati mielessä pidettävä näinä epävakaina aikoina. Nimittäin toinen huomio on se, että aina - siis aina - on vastatuuli, kun kotio hiihtelee. Se on erehtymätön ja aina paikkansa pitävä luonnonlaki. Vai oliko se sittenkin joku Murphyn laki. Tuli mieleen juttu, jossa retkiluistelijat olivat törmänneet Porkkalaan ja kyselivät sieltä, että missä ihmeessä me ollaan. Olivat hiukan yllättyneitä, kun kuulivat minne saakka olivat eksyneet.

Tuli kuitenkin hiihdeltyä Päijänteellä ja naama tietysti paloi, ainakin tuli ihan punaiseksi ja kuumottaa. Aurinko paistoi siniseltä taivaalta. Tuli hiihdeltyä Kelventeen läpi ja pohjoisen kautta kiertelin takaisin. Joitain vuosia sittenhän olin mukana, kun juoksimme sen päästä päähän. Ympärihiihto voisi olla kevyempi reissu. Saapas näkee, jäikö tämä tämän talven viimeiseksi hiihtoretkeilyksi - ainakin säät olivat suosiolliset. Ja kuvia tuli napsituksi jonkin verran. Noin 25 kilometriä kertyi matkaa mittariin ja siinähän se aamupäivä menikin. Jäät tuntuivat olevan vielä hyvässä kunnossa, ainakin siellä näkyi olevan pilkkijöitä.

55

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Lapin Jouni kun eksyy tunthurissa niin se ottaa suoran suunnan kotiin. Neuvoksi Timolle, jos on sijainnista epäselvyyttä Päijänteellä.

56

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Ala-Porasan Pirkkojen Markku Salo on loistavien suunnistuksiensa ansiosta siirtynyt H70 sarjan kesärankikärkeen. Sanoisin eli kirjoitan: Historiallinen juttu!  Markku on vetänyt mukanaan meikäläisenkin sijoittumista. Sija nyt neljäs. Ilomantsin rajaseudulla mitataan reilun viikon päästä SM kisoissa rankin luotettavuus.

57

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Heippa Unkarista!
Sprintin MM-finaali on juostu. Ala-Porasan Pirkkojen H70 edustajat voittivat pienten kyláseurojen válisen kisan. A-finaalissa Markku oli yhdeksás, Jukka sijalla 18. ja Olavi sijalla 22. Suomalaisista sijoitukset olivat 1. , 2. ja 4. Mukana sarjassa oli kait 246 ukkoa. Válipáiván jálkeen alkaa pitkán matkan karsinnat.

58

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Hisukausi lähestyy. Pari kuukautta ja on jo ensilumen rastit Kakslauttasessa. Nyt on aika aloitella sauvakävelyt notta kädet olisivat työntökunnossa jo joulukuussa.
Samoin on aika laittaa hisujoukkueita kasaan. Ala-Porasan Pirkkojen sarja H70 on jo aloittanut keskustelut talvesta. Jos menee parhain päin niin saamme kasaan jopa sixpackin sarjaan. Tuttuja vahvoja nimiä, palataan niihin, jos paluu- ja siirtomarkkina onnistuu.
Miten saada Eskolle pari kaveria ja Pekalle ja Maukalle yksi, jotta viestit olisivat mahdollisia?
Joko on intoa sauvakävelysuunnistukseen? Oisko ratamestaria Kullasvuoreen ja Tarukselle?

59

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Hei Jukka ja muut hisustelijat!

Minäkin olisin kiinnostunut niistä sauvakävelyharkoista, jos siellä olisi tämmöisille junioreille sopivia ratoja.Voisin kysyä Tessaakin mukaan :Ollaan parin viime viikon aikana tehty Tessan ja äidin kanssa yhteiset harkat. Nyt valitettavasti treeneihin tulee parin viikon tauko,koska äiti on keuhkokuumeessa.Vai löytyisikö innokasta vetämään meille jotain treeniä tai yhteislenkkiä?:running2:

T:Mikaela

60

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Alan katsella sopivaa päivää hisuharjoitukselle. Tämä viikko menee yökisoissa, mutta ensi viikolla voin jo jotain aloitella. Jostain vaan lintulauta Tessallekin. Muuta erikoista sauvojen lisäksi ei tarvita.

61

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Jukka Luukko wrote:

Alan katsella sopivaa päivää hisuharjoitukselle. Tämä viikko menee yökisoissa, mutta ensi viikolla voin jo jotain aloitella. Jostain vaan lintulauta Tessallekin. Muuta erikoista sauvojen lisäksi ei tarvita.

Jaa, mutta silloin talvella tarvittais sukset. Onkohan tuosta harjoituksesta tulossa sellainen, että sopisi pyöräsuunnistuksen harjoitukseen? Meinaan silleen, että ei tarviis polkupyörää kovin pitkää matkaa selässä kantaa. Sillon olis sen kartan lukeminenkin siitä telineestä vähän hankalaa - kun sehän on stongassa (muistinpas tuon lapsuudessa käytetyn sanan!) kiinni.

62

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Sopisko sauvakävelysuunnistus sunnuntaina 30.10.2011 klo 11.00
Paikka ilmoitetaan myöhemmin.
Tämän vuoden kisasaldo: Hiihtosuunnistuskisoja 13 kpl, kesäkisoja 50 osallistumista. Laittaako joku ahkerammaksi?

63

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Sauvakävelysuunnistus merkattu kalenteriin! Mikaela on tulossa, vaikka karttatelinettä meillä ei kylllä olekaan... Ahkerasti olet Jukka kilpaillut;vaikuttaa ammattiurheilijan lukemilta! :running2:
Marika

64

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Sopiihan se, kun raivataan sille tilaa. Asioillahan on prioriteettinsa!

Täytyypä taas etsiä vermeitä viime talven jäljiltä, ja jos ensi viikolla joku ilta kerkiäisi kokeilemaan itse lajiakin niin hyvä olisi. Se kyllä täytyisi aina pitää mielessä, että ensimmäisten kovien sauvakävelylenkkien jälkeen lihakset ovat pari päivää todella kipeinä, kuin myrkyllä voideltuna!

Viime syksynä satoi kodikkaasti räntää, mikä lie keli tänä syksynä?

65

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Moi!

Löytyisikö keneltäkään ylimääräistä karttatelinettä Mikaelalle ensi sunnuntain harjoitukseen? Viime talven hisu-kokeilussa teline oli lainassa raikkaalaisilta eikä ole tullut sellaista vieläkään hankittua. Suunnistajan (netti(kaupasta) telineitä toki saisi, mutta jos toimitus ei ole pikanopea, niin ei kyllä kerkeä millään sunnuntaiksi.
kyselee Marika

66

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Mikaela, saat minulta karttatelineen.
Olen aikaistanut kisan alkavaksi klo 10. Kun iltapäivällä on joillakin menoja. Tulla voi sitä mukaa kun ehditte kymmenen jälkeenkin.
Lähtöpaikka on Ahjolan kentällä. Rata on sekoitus polkujen, hiekkateiden ja asfalttiteiden reitinvalintoja. Tulkaapa mukaan reippailemaan sunnuntaiaamuna!

67

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Kartat on piirretty sunnuntain kisaan. Rastimääritteitä ei ole, eikä koodeja tarvitse katsella, kunhan vain leimaa aina reitillä olevilla lipuilla.
Saas nähdä tuleeko Ylle yllättämään Eskon. Kumpi on paree Pekka vai Maukka. Vai näyttääkö Heinolan pojat kipittelyn mallin. Ehkä yllätys tuleekin Asikkalasta?
Hiki tulee, voin vakuuttaa! J

68

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Välineitä on löytynyt siihen malliin, että matkaan voisi lähteä vaikka olisi lunta ja urat ajettu! Muutaman kerran olen tällä viikolla sauvojakin ulkoiluttanut.

Kellojen rukkaus antaa mukavasti tunnin lisäaikaa aamutoimiin, joten eiköhän sinne Ahjolaan kymmeneksi ehditä!

69

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Niin siinä sitten kävi, että Ala-Porasan Pirkkojen sauvakavelysuunnistuksen valtias vaihtui. Joona tuli ja Eki näki voittajansa. Pieni virhe Eskolla pitkällä reitillä taisi ratkaista. Liekö Joona tehnyt puhtaan suorituksen? Osallistujia oli kait seitsemäntoista. Tästäkö lähtee uusi hiihtosuunnistusbuumi seudulle? Kuka junailee seuraavat harkat? J

70

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Aikansa kutakin, niinhän sitä sanotaan. Ja tulihan kärkeen nyt kerralla tuntuva nuorennusleikkaus!

Kelit suosivat hienosti, ja rata oli oikein mukava ja vaativa. Muutamin paikon, mm. linkkitornin juurella, tuli pientä pummia ja edestakaisin teputusta, ja siten jäi se tunnin aikaraja rikkomatta. Sauvojen kanssa oli selkeästi pitovaikeuksia, kun terät ovat näköjään kuluneet täysin tasaisiksi. Asvaltilla ja kovalla hiekallakaan ne eivät pitäneet, vasta lopussa kun tultiin pururadalle alkoi tehokas käsien käyttö. Täytyypä katsoa, löytyykö näihin kunnollisia kärkiä.

Kesän tulehduksen jäljiltä akillesjänteet alkavat jo parantua, mutta kunnollisia juoksulenkkejä ei vieläkään voi tehdä, ei ainakaan ilman vankkaa teippausta. Lyhyitä ja kevyitä lenkkejä kyllä, samoin sauvakävelyä.

Kiitos ratamestarille hienosta harjoituksesta, porukkaa oli matkassa mukavasti ja ikähaitarikin kiitettävän laaja!

71

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Tulokset ovat sitten netissä!

Varsinaiselle tulossivulle pistin oman suunnistukseni erilleen kävelijöistä, mutta en jaksanut tehdä samaa väliaikasivulle. Jotta totuus ei unohtuisi. Kyllä polkupyörällä pääsee keskimäärin nopeammin kuin kävellen. Paitsi jos sitä joutuu kantamaan kivikkoisella polulla - unohtaa innoissaan, onko leimannut ja palaa takaisin leimaamaan... eikä malta ajaa pururadalla, vaan kapeammilla ja luokitukseltaan selvästi hitaammilla urilla. Ai - tuli pummattuakin, kun menin sen vikan rastin kohdalla kuopan väärälle reunalle.

Kiitokset mukavasta radasta Jukalle! Tulipahan testattua polkupyörän karttateline, händmeid in Finland. Tarvikkeet: kiinnikkeitä kympillä, lasikuitulevyä vitosella, rautaa romulavalta, aikaa puoli tuntia. Ja kyllä tuosta jäi vielä tavaraa ylikin. Hyvin toimi. Ei tuota paljoa tarvii säädellä.

72

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Käveleskelin sauvojen kanssa sunnuntaisen kisalenkin. Aika 1.03.12 eli Railimon Matin vauhtia. Lujempaa ei kulkenut. Että kyllä pojat kunnossa on sillä täytyihän mulla olla muutama minuutti hyötyä siitä, että mun ei tarvinnut lukea karttaa.

73

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Niin se Timon vuosikokous oli 1.11. klo 13......
Jos olisin tiennyt olisin osallistunut kahvikuluihin vuorostani, mutta varaan tarjoustilaisuuden seuraavaan kokoukseen.....

74

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Moi! Onkos kaikki päijät-rastista nukkuneet kuin otsot,vaikka talvea ja lumia ei tule.Wäiski

75

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Vai nukuttu. Kävin Paimion putkessa hiihtämässä viikonvaihteessa. Kuka karhuilla hiihtää pitää olla karhun voimat. Pekka hiihti koko viime viikon Saariselällä. Ilmoittauduin just Kuusamoon. Peruskunto on kunnossa. Viimeistely on alkamassa. Kuusamossa teen oman suorituksen. Katsotaan mihin se riittää......

76

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Moi Jukka siellähän ne karhusi hajoaa,kun Rukan kivikossa harrastat sitä risusavottasuunnistusta.Wäiski

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Moi,

onkos nyt joku vihkiytynyt tähän uuteen järjestelmään sen verran että tietää miten toi maksupolitiikka toimii? Maksaako kilpailijat osanottonsa ilmoittautumisen yhteydessä?

-Ippe

78

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Joo mä maksoin ite Kuusamon kisan täältä kotoa ilmoittautumisen yhteydessä. Se, hän , joka ilmoittaa ja samalla maksaa seuran puolesta tarvii tietenkin pankin tunnuslapun, joka lienee jollakin. Ilmoittautua voi Irmassa maksamatta ymmärtääkseni. Ja joku voi maksaa jälkeenpäin ilmoittautuneet.

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

No multa löytyy yhdet laput. Myydään eniten tarjoavalle big_smile

Hallitus(tulevat tai menevä) vois varman ottaa kantaa, miten tätä jatkossa hoidetaan :kysymys:

-Ippe

80

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Ippe wrote:

No multa löytyy yhdet laput. Myydään eniten tarjoavalle big_smile

Hallitus(tulevat tai menevä) vois varman ottaa kantaa, miten tätä jatkossa hoidetaan :kysymys:

Onkos tuosta Irmasta jo jotain tietoa? Viimeksi kun katsoin, niin sillä ei voinut ilmoittautua mihinkään. Seuran puheenjohtajalla taitaa olla seuran pääkäyttäjäoikeis tai jotain sellaista olin jostain lukevinani. Ippelle täytyis siis antaa pääkäyttäjänoikeudet, niin pystyis tsekkaamaan ilmoittautumiset (jos se jo toimii) ja maksaa ne... siis jos Ippe suostuu! (Toivottavasti, siinä on Ippe ollut korvaamaton apu). Joo - jot älä vielä pistä myyntiin mitään lappuja.

81

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Kyllä se vain toimii, Timo! Katoppa Irmasta kisalistaa. Kisarivin perässä on ILMOITTAUDU teksti. Klikkaile sitä ja mene omalla lisenssinumerolla ja sos.tunnuksen neljällä viimeisellä merkillä sisään ja ala täytellä sarakkeita. Näin sen muistelen toimivan. Ohjeita on Irmassa. J

82

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Ystäväni MS tiedusteli minulta vuoden 2012 jäsenmaksun suuruutta. Kun en itsekään tarkkaan uskaltanut sanoa, niin MS toivoi tietoa näille seuran sivuille. 
Tässä yhteydessä kiitän vielä teitä kaikkia suunnistajaystäviäni vuosikokouksessa saamastani huomionosoituksesta. Lämmittäähän se muistaminen, vaikka on kuinka päättänyt ikääntyä salaa ja olla hissukseen merkkipäivän. Kiitos! Jukka.

83

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Hiljaista on sivuilla. Kuin Koskenpään huopatossutehtaassa kesäloman aikana. Taitaa muuten olla ainoa huopatossutehdas Suomessa. Miten käynee huopatossurastien kun ei pääse pohjaamaan uria. Kesällä sitten Ellosen Leipomon sprinttirasteille. Kortti kuntoon Eero, että voit jatkaa pitkää uraasi jämsäläisten rastien valvojana.
Lahden seudun korttelirastit alkavat taas Joulun jälkeen. Pidetäänkö yhdet kisat taas täällä? JL.

84

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Rauhaisaa joulun odotusta myös täältä. Jukkaa pitää sen verran paikata että Jämsässä on ainakin kaksi tossupajaa: http://www.lahtiset.fi ja http://www.alhonhuopatehdas.fi. Koskenpään huopatehdas (http://huopaa.fi) tekee sitten enemmän bulk-tuotteita. Kortteli-innostusta pääsee tyydyttämään myös jokilaaksossa uudenvuodenaatosta alkaen. Ilmoitelkaa jos joku on menossa!

85

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Moi! Rauhallista joulua ja onnellista uuttavuotta.Wäiski

86

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Näyttää olevan sk:lla huopatossukuviot hallinnassa. Kävin opastetuilla sivuilla ja opiskelin mielenkiinnolla. Missä monessa noita kilpailevia Reinoja tehdään? Vois joku lähimmäinen  Väiskille postinhakureinot , kun miestä ei muuten saa näkyville kuin nettiin. Joulua vaan Väiskille Taipalsaareen! Höyheninen lainehtii vielä. Ja vähäisesti on lunta latupohjalla sinne. J.

87

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Moi! Jukka en mie ole missään Taipalsaarella,jo 7 vuotta lappeenrannassa.

88

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Eiköhän lähdetä joukolla Vesivehmaan hisuun.!
Ja sitten Haapamäelle harjoittelemaan SM sprittihisua!

89

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Laittaisko joku  tiedon tälle palstalle, kenelle ja miten kerrotaan ilmoittautuminen tuleviin kisoihin. Itse osaan laittaa ja laitan ilmoittautumisen, kun lähden yksin, mutta miten on ryhmäilmoittautuminen seurasta? Jukka

90

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Hei!

Ollaan Mikaelan ilmoittauduttu Vesivehmaalle hisuttelemaan. Olisiko kellään ylimääräistä karttatelinettä? Olen tilannut meille yhden telineen netin kautta, mutta se ei ole vielä postitse tullut perille. Ilmoitin myös Raikkaan-Monalle, että tarvisimme lauantaina lainatelineet, mutta lupasin lisäksi kysellä omasta seurasta, jos jollain olisi lainata.

Marika

91

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Laittelen täältä kotoa Irman kautta hisu ilmoittautumisia kisoihin. Eli ilmoitelkaa lähtijät mulle ilmoittautumistarpeenne tai laittakaa suoraan itse ilmoittautumisenne.
Haapamäelle ilmoitan tällä tiedolla Esan, Markun ja itseni. Ja samat Sm sprinttiin.
Jukka

92

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Käsittämätön söherrys tämä Irma, ainakin kisoihin ilmoittautumisen osalta! Aivan kuin tarkoituksella tehtäisiin ilmoittautuminen mahdollisimman vaikeaksi. Minä en ainakaan saanut kirjautumista toimimaan, joten en ilmoittautumaankaan pysty. Pääsääntöisesti haluan itse omat kisani maksaa, joten itse minun olisi myös päästävä ilmoittautumaan. Mutta kun ei niin ei.

Jos Jukka tai joku ilmoja tekee, niin minä olisin lähdössä ainakin Hauholle ja Valkeakoskelle kumpanakin päivänä sarjaan H50. Niiden jälkeen olisi ainakin Luumäen SM ja Mäntsälän kapinarastit, mutta niiden kohdalta ei vielä kannata tehdä ratkaisuja.

Jos tämä ilmoittautuminen ei tämän paremmin ala toimia, niin väistämättä se vaikuttaa mukaan lähtemiseen yleensä.

93

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Kyllä minä olen tietyn harjoittelun jälkeen saanut ilmoittautumisen pelaamaan. Lisään sinut Esko Irmaan tekemääni suunnistuskaverilistaan ja aluksi Hauho lähtee liikkeelle ilmoittautumisten osalta. Treeniä vaan, hienoa, että olet lähdössä myös äsämmiin. Tavoitteena talvelta on mitali jostain seuralle. H70 vähän heikkeni kun kunniajäsenemme Olli hiihtää tänä talvena hämeenlinnalaisten väreissä... mutta ehkä ensi vuonna taas kanssamme. J

94

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Mulla on Mozilla Firefox selain. Ainakin sillä toimii.

95

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Ilmoittautuminen vaatiisen, että lisenssi on maksettu. Mikä sun lisenssinumero on Esko? Emitti mulla on tiedossa 145922.

96

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Lisenssi on 33815. Lisenssiä en varmaan tältä vuodelta ole maksanut, eihän siitä kai ole vielä maksukuittiakaan tullut?

Homma saattaa vielä lähteä pelaamaan minunkin osaltani, sillä systeemi oli sähköpostittanut salasanani työpaikan postiosoitteeseen (mistä lie sen onkin saanut), ja minä eilen räpelsin kotikoneella.

Kyllä nämä lähialueen kisat pitää läpi koluta, jos niitä vain pystytään järjestämään. Valitettavasti tällä hetkellä työ haittaa pahasti harrastuksia, hiihtotuntuma jää muutaman viikonlopun varaan, mutta onhan sitä suksimista sentään tähän ikään jo tehty niin paljon, että ei kai se ihan heti unohdukaan.

97

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Moi!

Mikaela olisi myös lähdössä Hauholle molempina päivinä. Sarja on D12 ja emit 167500 ja lisenssi 37881. Lisenssin suhteen tosin sama kommentti kuin Eskollakin, että en sitä ole kyllä vielä tämän kalenterivuoden puolella maksanut. Itse en ole Irmaan mitenkään paneutunut, mutta ihmetyttää kyllä vanhan hyvän verkkovihon "purkaminen"... Tällä tavalla hoidettuna Jukka joutuu ensin maksumieheksi! sad Mutta hoidatko, Jukka, Mikaelan ilmoittautumisen, niin lyödään sulle sitten rahat kouraan Hauholla?! Kiitos jo etukäteen!

t:Marika

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Kansallisiin kilpailuihin ilmoittautuminen IRMAssa vaatii lisenssin voimassaolon.
Lisenssistä ei tule enää maksukuittia, vaan se pitää itse maksaa IRMAssa.
Kannattaa lukea ohjeet Suunnistusliiton nettisivuilta, erityisesti kohdat sisäänkirjautuminen ja lisenssin lunastaminen.argh2:

99

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Jaahas. Näyttää siis siltä, että en voi mitenkään välttää IRMAan tutustumista... vaikka virkamiehenä olisin tietysti mielelläni sysännyt homman jollekin toiselle vedoten siihen, että "asia ei kuulu minulle, olen vain töissä täällä"! big_smile Pitänee siis kääriä hihat ja hoitaa ilmoittautuminen/lisenssin maksut ym. itse kunhan pääsen kotiin tarkastamaan Kela-kortista, mikä mahtoikaan olla tyttären henkilötunnuksen loppuosa. Jännittää hieman, miten tästä mahtaa selvitä...vaikka olenkin mielestäni sekä luku- että kirjoitustaitoinen! smile Mutta Jukka; hoidan ilmoittautumisen itse, niin ei siitä koidu sinulle vaivaa!

Marika

100

Re: Ala-Porasan Pirkkojen hisustelua

Moi Marika!
Mikaelalta näyttää puuttuvan hisuedustusseura Irma tiedoista. Voi olla, että joudut kirjaamaan sen ennen ilmoittautumisen tekoa Mikaelan tietoihin. Ja sitte, mee omilla tunnuksilla nettiin ja tee itsellesi Mikaelasta suunnistuskaveri ja ala ilmoittaa sillee Mikaelaa. Poistelet sitten itsesi ilmoittautumiskaavakkeesta ja muita suunnistuskavereita, jos olet heitä sinne kirjannut, siltä osin kun ei oo lähtijöitä. J