1 (edited by JV 27-12-2005 21:11:08)

Re: Sivuston statistiikkaa

Moro

Kohta tulee täyteen vuosi kun tämä uudistettu sivusto on ollut pystyssä, niin nyt on hyvä hetki tehdä pikku vilkaisu sivuston statistiikoihin. Eli todisteita siitä että joku joskus käy näitä sivuja lukemassakin... tongue

Vuoden kävijämäärät kuukausittain:
Vuoden alussa sivustolla oli selkeitä käynnistysvaikeuksia, mutta kun suunnistuskausi toden teolla alkoi, myös kävijöitä riitti. Ensimmäinen selkeä huippu on nähtävissä kesäkuussa (Jukola...) ja toinen lokakuussa (Halikko...). Off-seasonin alettua on sitten taas palattu hiljaiseloon.

http://www.paijat-rasti.net/kuvat/2005/kuukausi.gif

Kävijämäärät viikonpäivittäin (joulukuun ajalta keskiarvoina):
Joskus olen kuullut teorioita, että maanantaisin ihmiset saavat keskimäärin töissä vähiten aikaan, kun taas tiistai on työnteon kannalta se paras päivä. Keskiviikosta eteenpäin sitten alkaa jo viikonloppu häämöttää ja työteho laskee. No mitä siellä töissä sitten tehdään jos ei töitä - vastaus: surffaillaan PäijRan sivuille, kuten alla olevasta kuvasta näkyy! Viikonloppuisin sitten ilmeisesti kaikki suunnistajat vetää armotonta reeniä ettei enää netissä kerkee pyöriä. wink

http://www.paijat-rasti.net/kuvat/2005/viikko.gif

Kävijämäärät tunneittain (joulukuun ajalta):
Edellä esitetty teoria tulee todistettua aika hyvin tässäkin kuvassa. Keskivertosurffaaja käväisee heti aamulla töihin tullessaan tsekkaamassa onko mitään uutta ja syventyy sivujen antiin toden teolla vasta ruokatunnilla. Sitten onkin taas aika painaa duunia tunti pari jotta voi hyvällä omallatunnolla tulla lukaisemaan uusimmat jutut keskustelupalstalta ennen kotiinlähtöä. Myös iltaisin kävijöitä riittää, näkyypä joukossa olevan joitain todellisia yökyöpeleitäkin.. big_smile

http://www.paijat-rasti.net/kuvat/2005/vuorokausi.gif

Muutamia muita poimintoja:

- 72.2% vierailuista kestää alle puoli minuuttia (joo ei oo häpee olla nopee, mutta että ihan noin nopee.. hmm )

- Neljä useiten ladattua sivua ovat etusivu, ilmoitustaulu, reittihärveli ja error404 (sivua ei löydy sad )

- Windowsia käyttää 94.6% kävijöistä kun taas Linuxia vain 1.9% (Onko tm ainoo? tongue )

- 70% sivuista ladataan IE:llä, mutta Mozillan osuuskin on jo 22.5% (kohta ohi cool )

Tässäpä näitä tilastoja, toivotaan että uusi vuosi tuo tullessaan paljon uusia kävijöitä. Jotain uudistuksiakin saattaa ensi vuoden puolella sivuille tulla, näin olen kuullut. Eli kannattaa aina istahtaa tukevasti tuolille ja laskea kahvikuppi kädestä ennen kuin avaa etusivun ekaa kertaa aamulla - koskaan ei tiedä milloin tm yllättää uusine tyylisivuineen smile

- JV -

PS: Lähiaikoina on myös odotettavissa jonkinasteista keskustelupalstan siivousta. Tiettyjä valikoituja, paljon viestejä sisältäviä otsikoita siirretään arkistoon tulevien sukupolvien kummasteltaviksi ja muita vanhimpia ei-niin-paljon keskustelua aiheuttaneita otsikoita poistellaan raakalla kädellä.

2

Re: Sivuston statistiikkaa

Tervehdys

Vuosi on vaihtunut ja PäijRan 'uudet' sivut täyttää 2 vuotta :klap:

Samalla on hyvä aika taas luoda pieni katsaus - jo perinteiseen tapaan - sivuston kävijämääriin ja muihin statistiikkoihin. Alla olevassa kuvassa on esitetty yhteenveto kuukausittain:

http://user.personal.fi/atk/paijra/kuvat/2006/stats06.jpg

Huomattavaa on, että keskimääräinen uniikkien kävijöiden (elikkä eri ip-osoitteista tulleiden) kuukausimäärä on kasvanut edellisvuoden 257:sta 456:een! Tätä tosin korottaa AM-kisakuukauden vajaan tuhannen kävijän huippu.

- JV -

3

Re: Sivuston statistiikkaa

Moro!

Mukavaa statistiikkaa, mutta olisiko vertailupohjaa vanhoihin sivustoihin? Samoin statistiikkaa siitä, kuinka monta %:a vierailijoista on kirjoittanut jotain.

Itse kuulun niihin, joka käy vain avaamassa sivuston ja katsoo, onko uusia viestejä, keskiaika tällä vierailulla on siis ehkä 5 sekuntia smile mutta kaikkihan sen tietää, mä oon niin sairaan nopee (myös suunnistaessa).

Joko on Jukola reeningit alkaneet isolla ajolla. meikä polkee led-lampun kanssa pitkin Söderkullan skoogeja illat pitkät.... Lieneekö yöpätkä mielessä smile Ei vaan, ennen joulua aloin taas juokseen pikkasen hiljaiselon jälkeen ja nyt juoksu tuntuu jo siltä, että on kiva lähteä lenkille - taas tänäänkin.

Nipa

4 (edited by JV 03-01-2007 20:32:21)

Re: Sivuston statistiikkaa

pate wrote:

...olisiko vertailupohjaa vanhoihin sivustoihin?

Ei oo, mut olis kyllä kiva nähdä.

pate wrote:

Samoin statistiikkaa siitä, kuinka monta %:a vierailijoista on kirjoittanut jotain.

Noup, mutta kahden vuoden aikana kertyneiden viestien yhteismäärä ilmenee tuolta foorumietusivun oikeasta alareunasta (poislukien poistetut viestit mm. ilmoitustaululta).

- JV -

Re: Sivuston statistiikkaa

ruvennu vaivaan yks asia...elikkäs viimeaikoina, kun oon kävässy keskusteluissa (joskus hieman ihmeellisiinkin aikoihin), näkyisi paikalla olevan useampikin vierailija (3-5).

bottejakos ne on? vai jotain lumettomuudesta-seonneita-no-life-niiloja?? 2))

6

Re: Sivuston statistiikkaa

mr. * wrote:

ruvennu vaivaan yks asia...elikkäs viimeaikoina, kun oon kävässy keskusteluissa (joskus hieman ihmeellisiinkin aikoihin), näkyisi paikalla olevan useampikin vierailija (3-5).

bottejakos ne on? vai jotain lumettomuudesta-seonneita-no-life-niiloja?? 2))

No juu, kerran satuin foorumille yhtäaikaa 10 muun vierailijan kanssa -> monta on no-life-niiloa taikka sitten ne surffaa useammalla koneella yhtaikaa big_smile

Mutta veikkaisin kuitenkin botteja.

- JV -