51

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

Moro!

Niinpä niin. Kyllähän tuo itseänikin kiinnostaisi harrastusmielessä, mutta toisaalta haluaisi myös joukkueelle parhaimman sijan ja siten itsestä tuntuisi järkevimmältä, että nuo ikämiehet vastaan juniorit kisat käytäisiin jossain merkityksettömässä karkelossa, johon sitä lisämotivaatiota kaivattaisiin.

Niin kuin Koista tuossa mainitsee, niin Jukola on varmasti jokaiselle meistä se tärkein koitos. Miksi siis se pitää uhrata tällaiselle seuran sisäiselle mittelölle, jolla ei periaatteessa saada muuta aikaan kuin EHKÄ se, että 1. joukkueen sijaluku tippuu oli se sitten ikämiesten joukkue tai tosimiesten joukkue. Kuka naapuriseuroistamme laskee yhteen ykkösen ja kakkosen sijat - ei kukaan, valitettavasti. Kyllä se seuran taso määräytyy sen paremmin sijoittuneen joukkueen mukaan!

Itse kyllä pikkasen kavahdan ajatusta, että nostaisimme ainakin osittain kätemme pystyyn koskien Lahden alueen suunnistusherruudesta taistelua suunnistuksen arvostetuimmassa tapahtumassa. Pitää muistaa, että Jape lähti LS:stä pois, jolloin se joukkue heikkeni huomattavasti. IHR, Lammi, Asikkala, NaTe ovat voitettavissa jo nyt pienellä reenillä ja riittää, kun vaikka Tuukka ja Jari leimaavat väärillä hajonnoilla Ravan joukkueissa, niin silloin paistatellaan päivää Etelä-Suomen Sanomissa Lahden alueen parhaana seurana!

On kuitenkin totta, että seura ikääntyy kovaa vauhtia ja rehellisesti sanoen jotain olisi tehtävä, jos halutaan jatkossa edes miettiä vastaavanlaisia otteluja, sillä itselläkin ikämiessarjat lähetyvät, mutta onneksi vasta 4 vuoden päästä smile

Senpä takia ehdotankin kompromissinä, että kasataan tänä vuonna yhteensä 4 (12 hemmoa) joukkuetta FinnSpringiin H21B-sarjaan, joista kaksi on ikämiesten joukkueita ja 2 tosimiesten joukkueita. Sovitaan tässä ja nyt rehellisesti se, että näiden joukkueiden yhteenlaskettu aika ja sija määräävät sen, kuka hiekkalaatikossamme määrää.

Hävinnyt osapuoli tarjoaa välittömästi kisan jälkeen voittajille makkarat, Jukolassa Ohrapirtelöt ja kaiken kruunuksi ORGANISOIVAT (eli siis laatiat työvuorolistat, soittavat henkilöt paikalle, pystyttävät opastuksen, hommaavat parkkiliput) Sahtimarkkinapaikotuksen kyltityksineen.

Nipa

P.S. Sitten haluaisin asiaan perusteltuja kommentteja, että miksi FinnSpring ei käy ko. otteluun ja miksi sen pitää olla juuri Jukola. Onko syynä se, että osa haluaisi juosta paremmilla sijoilla kenties uusilla osuuksilla vai mikä.....

P.S.2. Nipa juoksee sen aloituksen, oli joukkue mikä hyvänsä, mutta päätökset äkkiä asiasta, että seuramme satsarit (ylle, ippe ja känni) voivat vielä vaihtaa tarvittaessa seuraa!

P.S.3. Hiihtokilometrejä kasassa noin 150 tältä talvelta, joka alkoi käytännössä Jouluaattona ja vaikka Koistinen hihkuikin kotonaan, että ei se Nipa ole kovin kummoisessa kunnossa kun olin muka puuskuttanut Vesitornin mäessä, niin pitää muistaa, että olen sen jälkeen 1,5 viikossa reenannut enemmän kuin sitä edeltäviin 1,5 kuukauteen yhteensä. Ja suunta on nouseva, meinaan motivaation riittäessä määriä pyritään lisäämään (legendaarinen lausahdus Vuokatin hiihtolukiossa opiskelleelta kaverilta, jonka alkuperäinen harjoitustuntimäärä vuodessa oli vissiin 900-1000 tuntia:) No tämä kaveri oli varsin lahjakas hiihtäjän alku ja asuu nyttemmin lähes naapurissa (itse asiassa Vergien naapurissa) ja vaikka ei enää harjoittelekaan, niin silti se vetää niin hienolla tyylillä tappavan tehokasta vauhtia ja spurtteja, että meikä poika on helisemässä...

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

Pate wrote:

seuramme satsarit (ylle, ippe ja känni)

2)) 2)) 2)) 2))

Kaikenlaisia uskomuksia sitä on liikkeellä...

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

Junnut vs. grandoldmääns-ottelu voidaan mun puolesta järjestää ihan missä vaan! Ja luulisin että nuorempi kollegani V Känni on asiassa samoilla linjoilla. Satsareina olemme kuitenkin paikalla, kun osallistumme ens kauella kaikkiin mahdollisiin kisoihin big_smile

Seuramme hallitushan kokoontuu ensi perjantaina. Olisiko hallituksen syytä ottaa kantaa näin haastavaan kysymykseen...


Nimim. -Mortten lupaili mulle paikkaa Raisussa

54

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

Moro

Pitemmittä puheitta, sanon että olen tässä asiassa aivan samaa mieltä Nipan kanssa. Perustelut niitä kaipaaville löytyy tuolta tämän otsikon aiemmista viesteistäni, eli mielipide asiaan ei ole muuttunut mihinkään sitten viime kesän.

Tuo Nipan heittämä skenaario lahden alueen parhaimmasta seurasta ei vaikuta ollenkaan utopistiselta ajatukselta. Nyt kun tosiaan Jape on pois LS:n riveistä, ilman kovemman luokan vahvistusta heidan loppusija tullee varmasti heikkenemään viimevuotisesta, joka oli 154. Eli itseasiassa ei kovinkaan kaukana meidän normaalitasosta, joka pitäisi olla alle 200. Rasvalle tuskin voidaan yhtään mitään, eli ennakkoon ajateltuna kaikkein kovin 'realistisesti voitettava' Lahden piirin seura on IHR, viime vuonna sijalla 159. Tällöin oltais siis alueen toiseksi paras seura Jukolassa, sillä mä ainakin lähden siitä että Asikkala, Nate, Lammi ym. pitää pystyä voittamaan. IHR:n voittaminen tosin vaatii meiltä sen parhaimman mahdollisen joukkueen, se ei tapahdu IMHO jos jaetaan ykkösjoukkueen porukka kahteen jengiin. Eli jos jostain pitää etsiä motivaatiota harjoitteluun Jukolaa varten, niin mulle se on vissiin sitten tuo IHR:n voittaminen.

Pahalta tosin näyttää, että me Nipan kanssa taidetaan olla ainoat jotka ajattelevat täällä samalla tavalla. Ja jos sitten seura/manageri päättää kasata jengit syväkurkun ehdotuksen mukaan niin ihan sama se sitten mulle, ainakin olen sanonut mielipiteeni asiaan kumman lailla kasatussa joukkueessa mä mieluummin juoksisin. Ja eikä tämä joukkueiden kasaustapa ole mulle riittävä syy lähteä seuraa vaihtamaan, vaikka jotkut satsariksi sanookin.. wink

- JV -

PS: Niin tuo Nipan ehdotus finspringin joukkueiden kasaamisesta on hyvä, ei muuten mutta ilmaiset makkarat kiinnostaa aina smile

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

mors,

täällähän käydään keskustelua. hurja mies tuo kurkku...kuka liekään... :kysymys:

jospa tutkitaan hieman asiaa...ei, ei, ei tilastollisesti. vaan muuten...

jukolan ykkösporukassa 'kuuluisi' (jos vähän reenattais) olla:

Pate
Juha
Kimmo
Pietu
Mikko

siinä olisi se perusrunko. näyttää kovalta vai, nii-in.

tossahan olisi kaksi paikkaa vanhuksille. mutta entäs Niko, kyllähän sekin kuuluisi tuonne. aloittamaan. jäljelle jää siis yksi paikka. Tango on romuna, mä oon romuna ja läski (Tangosta en kommentoi tota jälkimmäistä. roll)

jäljelle jää Vvi, Koista, Virgie, jos pitäydytään ihan alle nelivitosissa. (ippeä en vielä tähän kaavailuun laske, koska se on varmaan ylikunnossa kevällä.)

vaihtoehto 1: Pate 'värvää' niistä naapureistaan jonkun Päraan.
vaihtoehto 2: Juha 'värvää' Ranen. tongue

no olimitenoli, ehdotan tämänkautiseen jukolamanagerointiin ryhmää...tulee enempi riitaa.
mun mielestä hyvä olisi esim. Pate, Juha, Vvi. no onhan siinä nuorilla ylivoima, mutta Vvi voi kumota kaiken tilastoihinsa vedoten. wink

teidän
*

ps. jos joku nimi unohtui...soz.
pps. Pate vois hieman motivoittaa noita Jyväskylän miehiä.

56

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

moi,

Pate wrote:

Moro!

P.S. Sitten haluaisin asiaan perusteltuja kommentteja, että miksi FinnSpring ei käy ko. otteluun ja miksi sen pitää olla juuri Jukola. Onko syynä se, että osa haluaisi juosta paremmilla sijoilla kenties uusilla osuuksilla vai mikä.....

Ensinnäkin pidän todella epätonenäköisenä, että saadaan tuo 4 joukkuetta FinnSpringiin, toiseksi on tuota sarjaa h21b viestissä?? , mutta em. ehot täyttyy, niin mikä ettei!
Joo ehkä ei niinkään tuo sijoitus viestissä vaan mielekkäämät osuudet.

Pate wrote:

P.S.2. Nipa juoksee sen aloituksen, oli joukkue mikä hyvänsä, mutta päätökset äkkiä asiasta, että seuramme satsarit (ylle, ippe ja känni) voivat vielä vaihtaa tarvittaessa seuraa!

Joo tuosta, että päätös nopeasti olen samoilla linjolla, kunhan Keravaiset saavat kilpailukutsun aikaiseksi.

JV wrote:

Pahalta tosin näyttää, että me Nipan kanssa taidetaan olla ainoat jotka ajattelevat täällä samalla tavalla. Ja jos sitten seura/manageri päättää kasata jengit syväkurkun ehdotuksen mukaan niin ihan sama se sitten mulle, ainakin olen sanonut mielipiteeni asiaan kumman lailla kasatussa joukkueessa mä mieluummin juoksisin. Ja eikä tämä joukkueiden kasaustapa ole mulle riittävä syy lähteä seuraa vaihtamaan, vaikka jotkut satsariksi sanookin..

Niinpä, jos mielimiteessä ilmaisseiden äänet lasketaan, mutta eipä tuo mullekaan ole kynnyskysymys.

mr.* wrote:

jukolan ykkösporukassa 'kuuluisi' (jos vähän reenattais) olla:

Pate
Juha
Kimmo
Pietu
Mikko

ja tohon kun saisi Mikan vielä niin olisi toi taitopuolikin parhaassa iskussa!

Mitä muhun tulee en ole ollu näin surkeessa kunnossa tähän aikaan vuodesta sitten 90 luvun ja näin paljon en ole ikinä painanut yikes, joten jäljellä  olisi sitten Koista ja Veikko.

t. Vesa

57

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

Moro!

Katos vaan, tulee eloa näihinkin sivuihin! VVi kommentoi, että on huonossa kunnossa ja ylipainoinen. No niin olen minäkin, mutta tuo kädessäni oleva SUUNTONI näyttää juuri nyt, että olen reenannut 1.1.2006 alkaen 4 tuntia ihan huomaamatta.... Täältä tullaan ja viikonlopun jälkeen pitäisi olla yli 200 km hiihtoakin jo takana ellei naapureiden värvääminen käy liian rankaksi sisäelimille lol

No joo, kyllä mäkin itseni mieluusti heivaan tosta ykkösjengistä pois ja laitetaan vaikka ylikuntoinen ja painoinen Ippe asialle smile

Tietty, voidaanhan me oikeasti toivoa, että kaikki nuorikot reenaavat niin, että ei jää epäselvyyttä kuka juoksee ykkösessä smile

Nipa

P.S. ja muuten villit huhu kertoo, että tämä meidän seuran tutkimuspiällikkö olisi myös sortunut SUUNNON laadukkaisiin tuotteisiin eli kunto alkaa kohoamaan...

P.S.2. Meille tuli muuten taas viikolla tätä Padasjoen Jouluaaton klo 14.00 kirkossa haukuttua roskapostia kotiin. Siinä oli VVi:lle ja kaikille muille liikakiloista kärsiville oiva mainos sellaisesta SAUNABELTISTÄ, kuulemma kilot karisevat ja mitä enemmän tätä ylimääräistä massaa on kertynyt, niin sitä miehekkäämmän SIXPACKIN itselleen saa käyttämällä tätä saunabelttiä (ainoa ressi on, että kalsarit kastuvat inhottavasti hiestä työpaivän aikana....)

P.S.3. Ja olin muuten lähellä kirjoittaa Padasjoen Sanomiin, että ei tuo roskaposti ainakaan minua "kaupunkilaista" niin kovasti häiritse kuin annettiin ymmärtää. Pikemminkin siellä on nykyään erittäin hyödyllisiä alueellisia uutisia mukana, mutta pitäähän näille uutisille löytyä maksaja mainosten muodossa...... Mutta se on vain minun mielipiteeni asiasta.

58

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

mr. * wrote:

Tango on romuna, mä oon romuna ja läski (Tangosta en kommentoi tota jälkimmäistä.

Vesa wrote:

Mitä muhun tulee en ole ollu näin surkeessa kunnossa tähän aikaan vuodesta sitten 90 luvun ja näin paljon en ole ikinä painanut

Pate wrote:

No joo, kyllä mäkin itseni mieluusti heivaan tosta ykkösjengistä pois ja laitetaan vaikka ylikuntoinen ja painoinen Ippe asialle

Jaahas, kun nyt koko seuran väki on näköjään joko ylipainoisia ja ali/ylikuntoisia sekä paikat romuna (allekirjoittanut ilmoittautuu myös tähän kategoriaan) niin mites jos kasattais ne Jukolajoukkueet vaikka seuraavasti: ykkösjoukkueeseen huipputikissä olevat ruipelot ja kakkoseen kaikki ali- tai ylikuntoiset läskit. Tällä jaolla veikkaisin kuitenkin kakkosjoukkueen suvereenia voittoa, vois tosin olla että ykköseen ei PäijRasta täyttä miehitystä ees löytyis. Ainakaan nettinäytöillä... lol

- JV -

59

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

JV wrote:

Tällä jaolla veikkaisin kuitenkin kakkosjoukkueen suvereenia voittoa, vois tosin olla että ykköseen ei PäijRasta täyttä miehitystä ees löytyis. Ainakaan nettinäytöillä... lol

- JV -

Mitä vielä! Kolmosen kaverit ovat huippukunnossa! 15 kilsaa juosten menee kuin tyhjää vaan yhdeltä sun toiselta ja kartanlukuharjoituksiakin on tehty. JOTTA nimetään kolmonen suoraan ykköseksi, ykkönen kolmoseksi ja sillä selkee. Ja voittaja tarjoo pizzat...?

60

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

Moro!

Jaahas, se on sitten Loppiaiset takana ja eilen kun purin SUUNTONI koneelle, niin hiihtomäärät näyttivät 210 km smile Lauantaina reenasin 1 h 30 min EPOC mittarilla aivan 3:n ylälaidassa ja eilen su vetäsin aamulla 1 h 15 min hiihtolenkin rakkaan vaimoni kanssa ja illalla vielä tunnin salibandyä ilman vaihtomiehiä ja kun tänään on 9.1.2006, niin SUUNTONI näyttää juuri nyt, että olen reenannut vuoden 2006 aikana 8 tuntia 7 minuuttia. Ja lienee sanomattakin selvää, että myös läskit ovat alkaneet sulaa ja muutaman kuukauden kuluttua mun pitäisi olla jo melko hyvässä kuosissa ja tikissä, että taidan sittenkin ruveta harkitsemaan uuden hienon suunnistuspaidan koon muuttamista XL:stä L:ksi smile

Nipa

61

Re: Jukolan 2006 ennakkokatsaus.

Moi,

En tiedä läskien sulamisesta vaikka tuossa viimevikolla tuli vedettyä yli 5 h treeniä (~90km hiihtoa), joista hiukan yli 3h pe - su aikana. Ja mitä noihin EPOCiehin tulee, niin mittarista saa ulos meilkein mitä haluaa: esim. hiihdin pejantaina mittarin kanssa 1.45 latasin ohjeman koneelle ja annoin oletus arvojen olla paitsi leposykkeen, joka ei todellakaan ole 60, niin sitten purkamaan rannetietokonetta ja yllätys, yllätys EPOC huippuarvo 396 - olisin kait kuollut  tai tuskin olisin ajanut takaisin kotiin Oittaalta, jos tuo pitäisi paikkansa. No hieman fiksausta asetuksiin mm. maksimi syke hieman korkeammksi kuin alkuperäinen (182->186), samoin maksimaalinen hapenottkyky ehdotus oli MET 13 (1 MET=3.5 ml/kg/min), eli laiton viimekevään testin perusteella (52 ml/kg/min -painon lisäys yms.) 14 MET. Oletin että voin päivittää halutut/valitut logitiedostot uusilla parametreilla laskettuna - mutta ei, piti ladata tiedot uudelleen rannetietokoneesta, selvä SOFTA bugi, no nyt tulos kuitenkin 320 (5), joka sekin tuntemukseni perusteella yläkantissa, mutta virhe ehkä n 10 - 15 %.
Sunnuntain hiihtolenkin 1.18 EPOC tulos 118, joka sekin omien tuntemusten valossa on yläkantissa (harjoitus vaikutus 3) - mennään nyt näillä.

Mutta eiköhän tuo painokin jossain vaiheesa rupea putoamaan.

t. Vesa