1

Re: Mitähän, jos...?

Niin, mitäs jos vaihdettais tän keskustelusivun taustakuva samaksi kuin on tuossa etusivulla?

Tämän varsinaisen keskustelualueen leveys on nyt sama kuin sivustomme varsinainen leveys eli 800 pistettä. Kaikki sen yli molemmin puolin ovat vain taustakuvaa.

Kannanottoja kaivataan!

Niin, ja meikäläinen ottaa vastaan mielellään noita etusivun kuvia! Idea olisi se, että kuvasta valitaan 200x200 pistettä alue, joka näytetään etusivulla sekä asiaa hieman valaiseva teksti. Kuvaa klikkaamalla pääsisi näkemään sitten koko kuvan.

Edelleen hienolta tuntuisi toteuttaa automaatti, joka vaihtaisi etusivulla olevaa kuvaa viikottain/harvemmin/useammin tai miten noita kuvia riittäisi.


ps. Kärsivällisyyttä, viilailu alkaa olemaan kait loppusuoralla.

Re: Mitähän, jos...?

Tässä joitain omia mielipiteitäni aloitussivusta:

Tällähetkellä sivu on aika karu(väritön)ja näkyy IE:llä tosi epäselvästi. Aikaisempi viritys, missä pekka sito kengännauhoja, oli huomattavasti parempi. Siihen vaan toi pienempi(200x200) kuva. Itse kuva voisi vaihtua jokaisella sivun latauskerralla tyyliin kepardin etusivu: http://kepardi.cc.tut.fi/.

Kuinkahan moni vielä nykypäivänä käyttää hitaita modeemiyhteyksiä? Monilla sivustoillahan on tarjota puhdas tekstiversio hitaampien yhteyksien omaaville, jolloin tietoyhteiskunnan aallonharjalla surfaavat voivat nauttia korkeatasoisista sivuista cool

Taustakuva näkyy nyt vain vasemmassa reunassa. Saisko sen myös oikeaan reunaan? Niin ja kai se tänne keskustelujenkin puolelle sopis.

Kalenterista voisi näkyä ko. päivän ja miksei parin seuravankin tiedot aloitussivulla. Näin näkis heti aloitussivulta mitä tapahtumia on tulossa. Itse en ainakaan käy tuolla kalenterin puolella kuin todella satunnaisesti.

Ippe

3 (edited by JV 11-01-2006 23:08:31)

Re: Mitähän, jos...?

Niin, mitähän jos... TIM laitettaisiin nämä uutta tyyliä käsittelevät viestit saman otsikon alle eikä avattaisi joka viestille omaansa. Vaikka sitten tuonne 'tyyli taas kypsynyt' otsikkoon. roll

No mutta asiaan, munkin mielestä se edellinen tapaus (tai joku niistä edellisistä) toimi kyllä paremmin IE:llä kuin tämä nyt. Taustakuvan kanssa nyt on ihan sama, vaikka sitä ei olis ollenkaan, vai tulisko silloin sivuista liian karut? Jotenkin tuntuis ehkä paremmalta jos sivusto näyttäis symmetriseltä, eli sama kuva/väri kumpaankin reunaan.

Ippe wrote:

Kalenterista voisi näkyä ko. päivän ja miksei parin seuravankin tiedot aloitussivulla. Näin näkis heti aloitussivulta mitä tapahtumia on tulossa. Itse en ainakaan käy tuolla kalenterin puolella kuin todella satunnaisesti.

Tähän mulla onkin jo fiksaus valmiina, mutta jätän sen asentamisen Timolle, kun en halua alkaa sorkkiman tuota etusivun _keskeneräistä_ koodia... tongue Elikkä lue TM meilis.


- JV -

4

Re: Mitähän, jos...?

tsekkasin sivuja exploderilla, ja nyt keskusteluissa jokaisessa viestiketjussa taustakuva näkyy vain kertaalleen, viestiketjun keskikohdalla. muu osa taustasta on harmaata. sad

- JV -

5

Re: Mitähän, jos...?

JV wrote:

tsekkasin sivuja exploderilla, ja nyt keskusteluissa jokaisessa viestiketjussa taustakuva näkyy vain kertaalleen, viestiketjun keskikohdalla. muu osa taustasta on harmaata. sad

- JV -

Ai niin joo! Exploder ei tajua sanaa "fixed" (muistaakseni). Tai jotain sinnepäin. Eikös samaa ongelmaa esiinny noissa etusivun linkeissä? Jos ei, niin täytyy tarkistaa tämän keskustelusivun dokumentin tyyppi... Hmmm - näyttää olevan sama. Tutkitaan.

6

Re: Mitähän, jos...?

...palattaisiin vanhaan hyvään aikaan, jossa kaikki viestit menivät yhteenpötköön.....

Nipa

P.S. Eli osio ilmoituksille ja infoille ja sitten osio, minä haluan vain kirjoittaa...

7

Re: Mitähän, jos...?

Pate wrote:

...palattaisiin vanhaan hyvään aikaan, jossa kaikki viestit menivät yhteenpötköön.....

Nipa

P.S. Eli osio ilmoituksille ja infoille ja sitten osio, minä haluan vain kirjoittaa...

No joo... Tuollainen ilmoitustaulu olisi kyllä hyvin yksinkertaista koodata. Ainakin ilmoituksia varten tuollainen olisi ehkä parempi kuin tämä nykyinen? Keskustelussa sen sijaan kannatan tätä systeemiä, jossa kirjoitukset voi jakaa eri otsikoiden alle (ja josta minä siis olen taasen livennyt).

En kyllä arvannut, kun näitä sivuja ryhdyin taasen päivittämään, mikä sekasotku tästä tulisi... sivut näyttävät hyviltä vain firefoxilla, kaikki muut selaimet (myös linuxissa: opera, konqueror) näyttävät nämä väärin. Täytynee palata pari askelta taaksepäin ja tyytyä johonkin pienempään muutokseen.

Keskustelusivulla kaikki muut selaimet tuntuvat kai toimivan, mutta IE ei osaa kiinnittää kuvaa niinkuin pitäisi. Täytyy palata siihen vanhempaan versioon siis.

Re: Mitähän, jos...?

Pate wrote:

...palattaisiin vanhaan hyvään aikaan, jossa kaikki viestit menivät yhteenpötköön.....

Nipa

P.S. Eli osio ilmoituksille ja infoille ja sitten osio, minä haluan vain kirjoittaa...

höpö höpö... tongue
*

9

Re: Mitähän, jos...?

tm (mä tässä vaan joo) wrote:
Pate wrote:

...palattaisiin vanhaan hyvään aikaan, jossa kaikki viestit menivät yhteenpötköön.....

Nipa

P.S. Eli osio ilmoituksille ja infoille ja sitten osio, minä haluan vain kirjoittaa...

No joo... Tuollainen ilmoitustaulu olisi kyllä hyvin yksinkertaista koodata. Ainakin ilmoituksia varten tuollainen olisi ehkä parempi kuin tämä nykyinen? Keskustelussa sen sijaan kannatan tätä systeemiä, jossa kirjoitukset voi jakaa eri otsikoiden alle (ja josta minä siis olen taasen livennyt).

Joo ei tässä enää ole paluuta entiseen, kyllä tämä palsta nykyisellään pelittää aivan hyvin. Nyt kun tuo kalenterikin on saatu näkymään etusivulle, ja kun Timo vielä saa siihen päivämäärätkin näkymään, niin se kannattais ottaa tehokäyttöön. Eli kaikki ilmoitusluonteiset tapahtumat, joilla on päivämäärä merkitään jatkossa kalenteriin ja ilmoituspalstalla sitten kaikki muu 'päivämäärätön' ilmoittelu. Miltäs kuulostaa?

Muuten vapaakin ja tämä www-osio pelittää mun mielestä ihan hyvin, kunhan vaan muistetaan että aina ei tarvii perustaa uutta otsikkoa jos samasta aiheesta on jo olemassa otsikko. Tämä on nopea tarkistaa muutaman sekunnin silmäyksellä viestiketjujen otsikoihin ennenkuin painaa sitä 'lähetä uusi aihe' -painiketta. nämä ohjeet eritoten Timolle viimeaikaisten näyttöjen perusteella.. tongue

- JV -

PS: Mun mielestä tämä sivusto on nyt hyvä, taitaa toimia jopa exploderillakin? Joten ei enää isoja muutoksia Timo, please. hmm

10

Re: Mitähän, jos...?

JV wrote:

Eli kaikki ilmoitusluonteiset tapahtumat, joilla on päivämäärä merkitään jatkossa kalenteriin ja ilmoituspalstalla sitten kaikki muu 'päivämäärätön' ilmoittelu. Miltäs kuulostaa?

O/ = Kannatetaan! Itseasiassa olisi mahdollista (äägh.. ja aikaa viepää) tehdä lomake, jolla olisi helppo lisätä kaikki iltarastit tuohon kalenteriin.

Toisaalta vois olla tyylikästä, jos etusivulle pläjäytettäisiin tuo kalenterinäkymä...

JV wrote:

PS: Mun mielestä tämä sivusto on nyt hyvä, taitaa toimia jopa exploderillakin? Joten ei enää isoja muutoksia Timo, please. hmm

Juu, kyllä toimii exploderilla (IE6), operalla (8.51), firefoxilla (1.07), konquerorilla.

Isoimmat muutokset voisivat nyt olla tuo värimaailma tuossa. Minusta se on jotenkin raskas. Toisaalta voitais heittää nimipäivät mäelle, mutta esim. auringonlaskuaika (ja nousu) kiinnostaa yösuunnistuskaudella.

Ja voisihan tuossa etusivulla olla pieni artikkeli suunistuksesta, silleen vuodenaikoihin liittyen ja ehkä iltarastikaudella siinä voisivat olla ne jupinat, jotka voitaisiin julkaista Padasjoen sanomissa. Olishan se hiukan vaihtelua etusivuun, mutta toisi kyllä töitä kirjoitustaitoisille.

Töytyy vielä tutkia, pystyykö jollain kepulikonstilla saada tän keskustelupalstan taustan toimimaan IE:ssä.

11

Re: Mitähän, jos...?

tm - minä täällä! wrote:

Juu, kyllä toimii exploderilla (IE6), operalla (8.51), firefoxilla (1.07), konquerorilla.

Päivitä nyt hyvä mies jo tuohon 1.5 versioon...

- JV -

12 (edited by mr. * 24-05-2006 01:04:25)

Re: Mitähän, jos...?

tota...en saa tota [s]yliviivaust[/s]a toimiin?? sainpas 2))
ja sitten, jos päivitän ilmoitusta, kuinka sen sais näkymään myös tuolla etusivulla uudenpana...??

vai pitääkö aina rakennella uusi viesti?

13 (edited by JV 24-05-2006 18:07:26)

Re: Mitähän, jos...?

mr. * wrote:

ja sitten, jos päivitän ilmoitusta, kuinka sen sais näkymään myös tuolla etusivulla uudenpana...??

Ei mitenkään ilman lähdekoodin puukotusta.

mr. * wrote:

vai pitääkö aina rakennella uusi viesti?

Suosittelen.

- JV -

Re: Mitähän, jos...?

JV wrote:
mr. * wrote:

ja sitten, jos päivitän ilmoitusta, kuinka sen sais näkymään myös tuolla etusivulla uudenpana...??

Ei mitenkään ilman lähdekoodin puukotusta.

mr. * wrote:

vai pitääkö aina rakennella uusi viesti?

Suosittelen.

- JV -

roger that!
roll