1

Re: Jukola 2007

Täten ilmoitan, että en ole käytettävissä edes Jukola spekulaatioissa vuodelle 2007, saati sitten itse kyseisessä tapahtumassa!!

Onnea matkaan kaikille spekuloijille ja itse kyseiseen tapahtumaan osallistuville!!

LamMikko

Re: Jukola 2007

No spekuloidaan edes sillä, mitähän miehellä on suunnitelmissa.  wink

3

Re: Jukola 2007

Mo

no ketäs meillä on käytettävissä?

4

Re: Jukola 2007

Moi!

Jukolaan reilu kuukausi, edellisen kerran kirjoitusta täällä foorumilla viiko sitten. Kylläpä on hiljasta, ei voi muuta sanoa....

Nipa

Re: Jukola 2007

no seuramme hallitus on ilmoittanut jukola2007:aan kolme miesjoukkuetta ja kaksi naisjoukkuetta.

seuraavaksi tarvittaisiin henkilö(t), joka kokoaa joukkueen/joukkueet. onko vapaaehtoisia. helpottaaksemme kokoajan/kokoajien urakkaa, kaikki voisivat seurata Tergatin esimerkkiä ja kertoa juoksuhaluistaan TÄNNE.

yikes

Re: Jukola 2007

Muistin virkistämiseksi viime vuoden osallistujat...PUNAISELLA on luvannut lähteä tänäkin vuonna tongue

Kimmo Vänni HUIPPUKUNNOSSA!
Pietari Sorri
Juha Villa
Pasi Nieminen
[s]Esa Lampi[/s] sad
Heikki Pelkonen
Vesa Tähtinen
Juha Nieminen
Vesa Virkki
Esko Jussila
Heikki Tanhua
Hannu Lahti
Ilpo Märkjärvi KUNNOSSA!
Niko Nättinen
Veikko Virkki
Pekka Valtonen
Mauri Piltt
Jari Lahtinen
[s]Eero Lampi[/s]
Ari Lahtinen
Timo Maaranen
Niklas Colliander
[s]Jouko Snellman[/s]
Seppo Törmä

ja naisissa:

Merja Lahtinen
Katri Mäntylä
Anni-Mari Ojala
Riikka Pelkonen
Piia Perälä
Marjo Kontra
Anu Tähtinen
Marika Liikola

Re: Jukola 2007

mr. * wrote:

Muistin virkistämiseksi viime vuoden osallistujat...PUNAISELLA on luvannut lähteä tänäkin vuonna tongue

Kimmo Vänni Uhosi olevansa paremmassa kunnossa kuin viime vuonna!
Pietari Sorri
Juha Villa
Pasi Nieminen
Esa Lampi
Heikki Pelkonen
Vesa Tähtinen
Juha Nieminen
Vesa Virkki
Esko Jussila
Heikki Tanhua
Hannu Lahti
Ilpo Märkjärvi Ei o varaa edes uhota sad
Niko Nättinen
Veikko Virkki
Pekka Valtonen
Mauri Piltt
Jari Lahtinen
Eero Lampi
Ari Lahtinen
Timo Maaranen

ja naisissa:

Merja Lahtinen
Katri Mäntylä
Anni-Mari Ojala
Riikka Pelkonen
Piia Perälä
Marjo Kontra
Anu Tähtinen
Marika Liikola

Re: Jukola 2007

Mo!

Enköhän mää oo mukana jukolassa, tosin samana päivänä ois Määttäsen Jannen häät, mut onha noita tapahtumia ennenki käyty peräkkäin.. Oisin halukas alottamaan, aivan sama missä joukkueessa. Lisäks ois täältä lahesta yks hiihtäjä kaveri joka haluais lähtee kokeileen jukolaa kans. Juoksuvauhtia löytyy ja suunnistustaitoo on vähintää yhtä paljo ku meikäläisellä, eli kartta suunnilleen oikeinpäin>suunta>kartta taskuun ja täysiä! Mää lähen ny yösuunnistukseen, alkaa 45min päästä...3))

9

Re: Jukola 2007

Moi!

Nipa on megessä ja la kokeillaan kuntoa helsinki city runissa. Kunto on parempi kuin vuosi sitten, mutta vielähän tässä on aikaa kuukausi tuhota se smile

Kaikki pätkät käy kyllä, ehkä mieluiten ne alkupään pätkät.....

Nipa

10

Re: Jukola 2007

MORO !


Mukana ollaan vanhana Lapuan liikkeen miehenä. Kaikkki osuudet käy joukkueessa kuin joukkueessa, paitsi ei LHYET pätkät. Kunto tuli testattua sunnuntaina Vierumäen valojänstestissä M. Heikkilän toimesta. Kunto ihan OK ! Suunnistus onkin sitten ihan eri juttu.

Harmittaa kun en pääse tänään iltarasteille, tuli meinaan käsky Erkalta lähteä Moskovaan vähän poikia auttaan. Tarvitsevat tämmöistä jäsikkä pakkia vähän jenkkejä kurittaan. Katsokaa torstaina telkkarista.


Tavarits Koistinen

Re: Jukola 2007

Ilimootaurun mukahan Pohojammaale!

Re: Jukola 2007

Lyhyt osuus, kiitos!

Tango

13

Re: Jukola 2007

Moi,

Voinhan mäkin tulla kävelemään/hölkkäämään jonkin lyhkäsen pätkän, jos miehistä tulee pulaa. En tosiian lupaa että jalka juuri nousee, sillä viikon palutusaika tuntuu hiukka lyhkäseltä edellisestä kovasta rykäsystä...

14

Re: Jukola 2007

Vesa wrote:

Moi,
Voinhan mäkin tulla kävelemään/hölkkäämään jonkin lyhkäsen pätkän, jos miehistä tulee pulaa. En tosiian lupaa että jalka juuri nousee, sillä viikon palutusaika tuntuu hiukka lyhkäseltä edellisestä kovasta rykäsystä...

No onneksi noi Pohjanmaan maastot ovat hyvin tasasia. Onkos siellä tämän vuoden maastossa muuta kuin tasaista alamäkeä?

15

Re: Jukola 2007

tm wrote:

No onneksi noi Pohjanmaan maastot ovat hyvin tasasia. Onkos siellä tämän vuoden maastossa muuta kuin tasaista alamäkeä?

heh, Timo onkin huumorimiehiä... big_smile Täältä voi tiirailla samaa maastoa vuoden 1979 Jukolan viestistä, onhan siellä ainakin yksi mäki - mutta sitäkin isompi.

Tänäänkin oli Paraisilla mäkiä, H21AL sarjan 8,3km rata ja 276m noususummaa. Lähes täysin virheetön suoritus tuli, mutta joutu kyllä pistään kävelyks viimesissä mäissä. Eli lyhyt osuus mullekin jukolaan taas, kiitos wink

- JV -

16

Re: Jukola 2007

Moro!

katos vaan, systeemit tekee tepposiaan. Mun pikainen raportti Helsinki City Runista ei ollutkaan tullut täne. No ei siinä mitään ihan ok kunnossa ollaan jukolaa ajatellen ja olen valmis juokseen minkä tahansa noista Jukolan 3:sta ekasta osuudesta.

Niin, aikaa tolla pikaksen reilulla 21 km:n lenkillä meni 1 h 26 min ja oisko ollut 20 sekuntia. Aika tuli alusta alkaen tasaisella vauhdin ja syketason pidolla, km vauhdit olivat 4.05 min/km koko matkan.

tavoite oli 1 h 40 min, johtuen siitä, että viimeiseen 1,5 kk olen reenannut kokonaista 19,5 tuntia (siinä on jo toi la juoksu mukana). Että sanoisinko niin, etä en ole ainakaa ylikunnossa....

Seuraava tavoite onkin jo selvä. Elokuussa tuupataan sitten Helsinki City marathon, mutta aikaa ei osaa sanoa. Ehkä kuitenkin se olisi hyvä tavoite, että kävisin sitä ennen vaikka pikkasen enemmän lenkillä....

Nipa

Re: Jukola 2007

Moi,

voin tulla Jukolaan hölkkäämään jonkun lyhyen pätkän. Treenit ovat jääneet vähille talven aikana ja suunnistuskausikin on avaamatta. Katsotaan kerkiääkö ennen Jukolaa.

t. Veikko

18

Re: Jukola 2007

Paparazzi yllätti sisäpiirin!

Päijät-Rastin Jukola 2007 juoksujärjestykset uhkaavat paljastua.
Oheisesta valokuvasta paljastuu tulevan Jukolan juoksujärjestykset lähes täysin.

http://img517.imageshack.us/img517/8831/jukola2007wc4.th.jpg

Onko tämä silkkaa hämäystä vai jotain ihan muuta. Aika näyttää.

19

Re: Jukola 2007

Papa Razzi wrote:

Onko tämä silkkaa hämäystä vai jotain ihan muuta. Aika näyttää.

Voehan nenä. Mä olin kolmen K:n kerhossa jo 80-luvun alkupuolella. Kolme K:ta: Kaljut, Kalkkikset ja Kaljamahat. Minä olin kuulemma oppipoika ko. kerhoon. Kalju melkein olen, kun epätoivoisesti hiuksia lyhentelen, kalkkiksesta en tiedä - sen huomaa muut, mutta kaljamaha en ole koskaan ollut - se on jotain muuta.

20

Re: Jukola 2007

Moro!

Ei meinannut aueta, mutta aukesi sittenkin. Saattoi olla virhe.

Tuo paperipalanen, joka oli jäänyt ilmeisesti Papan käsiin iltapäiväkahvin jälkeen Taulun ABC-asemalle, haiskahti voimakkaasti jo viime vuonna ilmassa olleelle nuoriso vastaan ikänestorit kisailuiksi. OK, jos tuossa on OIKEASTI etukäteen ne parhaimmat kaverit listattu.

Mutta jos ei, niin vaikka kuinka asiaa käsittelenkin, en jaksa ymmärtää ajatusta, jossa Jukolaan ei koota ennakkoon parasta porukkaa juoksemaan, vaan harjoitetaan ikärasismia. OK, todellakin tiedän, että olen tässä asiassa "tiukkapipo", mutta näin se asia vain on. Silloin kun laitetaan seuran kamat päälle ja numerolappu rintaan, niin silloin kisataan oikeasti jokaisesta sijasta, seuran maineesta ja kunniasta - eikä kisata vain toista joukkuetta ja seurakavereita vastaan.

Voi olla, että ns. kilpailuvietti on toisilla kovempi kuin toisilla, itsellä se on jopa liian kova. Sen verran on näiden vuosien aikana oppinut itseä tuntemaan.

Täten ilmoitan tässä ja nyt, että EN ole käytettävissä Päijät-Rastin joukkueisiin tämän vuoden Jukolassa, JOS sinne ei valita etukäteen parasta veljessarjaa juoksemaan. Silloin on parasta jäädä kotiin ja katsoa ko. kisa netistä, juosta piitkä lenkki, käydä saunassa, ja grillata sekä nauttia pari kylmää olutta.

Mitäs mieltä muut ovat?

Nipa

Re: Jukola 2007

Pate wrote:

Moro!

Ei meinannut aueta, mutta aukesi sittenkin. Saattoi olla virhe.

Tuo paperipalanen, joka oli jäänyt ilmeisesti Papan käsiin iltapäiväkahvin jälkeen Taulun ABC-asemalle, haiskahti voimakkaasti jo viime vuonna ilmassa olleelle nuoriso vastaan ikänestorit kisailuiksi. OK, jos tuossa on OIKEASTI etukäteen ne parhaimmat kaverit listattu.

Mutta jos ei, niin vaikka kuinka asiaa käsittelenkin, en jaksa ymmärtää ajatusta, jossa Jukolaan ei koota ennakkoon parasta porukkaa juoksemaan, vaan harjoitetaan ikärasismia. OK, todellakin tiedän, että olen tässä asiassa "tiukkapipo", mutta näin se asia vain on. Silloin kun laitetaan seuran kamat päälle ja numerolappu rintaan, niin silloin kisataan oikeasti jokaisesta sijasta, seuran maineesta ja kunniasta - eikä kisata vain toista joukkuetta ja seurakavereita vastaan.

Voi olla, että ns. kilpailuvietti on toisilla kovempi kuin toisilla, itsellä se on jopa liian kova. Sen verran on näiden vuosien aikana oppinut itseä tuntemaan.

Täten ilmoitan tässä ja nyt, että EN ole käytettävissä Päijät-Rastin joukkueisiin tämän vuoden Jukolassa, JOS sinne ei valita etukäteen parasta veljessarjaa juoksemaan. Silloin on parasta jäädä kotiin ja katsoa ko. kisa netistä, juosta piitkä lenkki, käydä saunassa, ja grillata sekä nauttia pari kylmää olutta.

Mitäs mieltä muut ovat?

Nipa

...

22

Re: Jukola 2007

Mä olen ihan samaa mieltä Paten kanssa tässä asiassa. On kyllä totta, että kilpailutoiminta on PäijRassa nykyään melko täysin nollassa kun katsoo vaikka kuinka moni tänäkin keväänä on vaivautunut käymään kisoissa. Tuskin tullaan tänäkään vuonna Jukolassa taistelemaan mistään < 200 sijoista vaikka joukkue olisi paras mahdollinen tästä materiaalista. Nyt jos sitten aletaan vetää tuota monelle ainoata kunnon kisaa ja kauden päätavoitetta 'kunhan tässä nyt kisaillaan vähän toisiamme vastaan' -mentaliteetilla ilman minkäänlaisia urheilullisia sijoitustavoitteita, niin samalla voidaan tästä lähtien unohtaa sana "kilpasuunnistusseura" Päijät-rastin yhteydestä. ja kyllä mun mielestä on mielekkäämpää taistella sijoista ~250 kuin +400. Jos halutaan ottaa miehistä mittaa junnut vs. ikämiehet jaoilla, niin sitten oikea paikka siihen on joku oma seuran sisäinen skaba.

- JV -

PS: Jos nyt kuitenkin jostain käsittämättömästä syystä enemmistö haluaa ja seuran johto niin päättää, että noilla jaoilla mennään ni siinä tapauksessa mä ainakin haluan jonkun alkupään osuuden, kiitos.

23

Re: Jukola 2007

Hiukan pohdiskelua, miten valitaan seuran parhaat, kun kisoissa ei ole käynyt kun kouralllinen n. 5 kpl seuran jäseniä ja nekin eri aikaan eri paikoissa ja sarjoissa :running:?
Vai käytetäänkö perusteena kun viime vuonnakin vai kenties puolikkaalla tai jollain muulla matkalla juostua aikaa?
Ja tohon juniori joukkueeseen oli otettu juuri ne kisoissa käyneet seuran jäsenet + muuten kovaa kuntoa uhkuvat kaverit - minusta aivan mallikelkoinen 1-joukkue.:)

Tuskin tullaan tänäkään vuonna Jukolassa taistelemaan mistään < 200 sijoista vaikka joukkue olisi paras mahdollinen tästä materiaalista.

Joo pikemminkin n. 250 - 300, vaikka valittaisiin miten.

ja kyllä mun mielestä on mielekkäämpää taistella sijoista ~250 kuin +400.

No tuo +400 on kyllä liioittelua - puhuisin edelleen sijoista ~ 300.

Täten ilmoitan tässä ja nyt, että EN ole käytettävissä Päijät-Rastin joukkueisiin tämän vuoden Jukolassa, JOS sinne ei valita etukäteen parasta veljessarjaa juoksemaan. Silloin on parasta jäädä kotiin ja katsoa ko. kisa netistä, juosta piitkä lenkki, käydä saunassa, ja grillata sekä nauttia pari kylmää olutta.

Onko tuo nyt oikea tapa toimia - jos homma ei mene niin kuin itse haluaa, niin hanskat tiskiin? Eikö pikemminkin pitäisi esittää tuosta joukosta se oma versionsa ja ruveta diskuteeraamaan roll.

24 (edited by Hege 14-05-2007 22:39:58)

Re: Jukola 2007

Mielenkiintoisen spekulaation on joku ? Pappa Razzi laittanut.  Taisi tuosta viime vuonna olla puhettakin, että pistetään nuoret ja vanhat eri joukkueisiin. No poijat säikähtivät, että taso tippuu. Ehkä niin, mutta ehkä ei. Mr. * taitaa olla niitä harvoja, joka kuuluisi ilman muuta ykköseen. Me muut ollaan enempi tai vähempi joko jäähyttelijöitä tai räpeltäjiä.

Mitä nyt ykköseen tulee, niin Nikon aloitukset ovat vaihdelleet, mutta parhaimmillaan tulee tosi korkealla ja pysyy juoksussa mukana. Jarski on parantanut kuin sika juoksuaan. Välillä saattaa pummata, mutta haastaa jo meitä veteraaneja tosissaan. Ippe juoksi ainakin viime vuonna Jukolassa hyvin. Mikähän on miehen tuntuma tai kunto tänä vuonna? Muut ovatkin Ykköskamaa ilman epäilyjä.

Kukas muuten joukkueet kasaa? Onko sovittu? Vai oliko viestit luettavissa niin, että nyt on kaksi ilmoittanut olevansa käytössä tähän tehtävään? wink

Re: Jukola 2007

No niin saatiinpahan taas vähän keskusteluihin eloa :klap:
Pieni provo on toimii toisinaan roll

pohdiskelija wrote:

Onko tuo nyt oikea tapa toimia - jos homma ei mene niin kuin itse haluaa, niin hanskat tiskiin? Eikö pikemminkin pitäisi esittää tuosta joukosta se oma versionsa ja ruveta diskuteeraamaan roll.

Pohdiskelija on näemmä saanut vaikutteita länsinaapurin yrityskulttuurista tongue

Lobataan nyt vielä vähän tota omaa osuutta ja joukkuetta:
Tänään tuli käytyä kauden toiset iltarastit ja vedin ranteen auki puussa olleeseen naulan kantaan. Nyt on sitten käsi paketissa muutaman tikin kera sad No ehtihän tässä viikon reenaan terveenä sen jälkeen, kun sai siljarastien jäljiltä kantapään rakot parannettua... Cuuuupperinkin kävin juoksemassa viime viikolla, tulos oli todella säälittävä(alle 2900m)!

Ykkösjoukkue here I come!!!

Ippe

ps. Vaihdetaan sen kolmosjoukkueen nimeksi vempat niin saadaan edes yhteen joukkueeseen karsinnat aikaiseksi, kun kaikki siihen kuitenkin haluaa lol

Re: Jukola 2007

Hege wrote:

Ippe juoksi ainakin viime vuonna Jukolassa hyvin. Mikähän on miehen tuntuma tai kunto tänä vuonna? Muut ovatkin Ykköskamaa ilman epäilyjä.

Ettei vaan tekis muisti tepposet... ne on niitä vanhuuden vaivoja lol
Halikossa tuli ihan onnistunut suoritus toisin kuin jukolassa, mutta halikkosuoritus ja viimesyksyinen kunto on vain kaunis muisto mielessä....

Ippe

Re: Jukola 2007

juu,

perin vähän täällä annettiin vaihtoehtoja.

1. Niko
2. Pietu
3. Pate
4. Vesa T.
5. Jari
6. Kimmo
7. Juha V.

kelpaako??

28

Re: Jukola 2007

mr. * wrote:

juu,

perin vähän täällä annettiin vaihtoehtoja.

1. Niko
2. Pietu
3. Pate
4. Vesa T.
5. Jari
6. Kimmo
7. Juha V.

kelpaako??

Ja seniorit sitten suoralla vaihdolla:
1. Juha N.
2. Vesa V.
3. Ippe
4. Tango
5. Veikko
6. Eki
7. Hese
vai kuinka?

29

Re: Jukola 2007

Moi!

Itse länsimaalaista yrityskulttuuria MYÖSKiN edustan ja juuri tuosta diskuteeraamisesta en paljon perusta. On paljon helpompi elää ja olla, jos on selkeät tavoitteet, linjaukset ja pelisäännöt heti alusta alkaen.

Eli:

Tavoitteet=paras mahdollinen sija seuralle, oli se sitten 1,2 tai 3 joukkueen toimesta saavutettu!

Linjaus=mitkä perusteet joukkueen valinnalle.

Pelisäännöt=minkä perusteella voi tulla valituksi.

Sitten pikainen kommentti tohon, että "hanskat vain tiskiin, jos ei miellytä". Sehän tässä yhteiskunnassa onkin paras asia, voi tehdä mitä itse haluaa. Tapana on aina myös ilmoittaa päätöksistä melko suoraan, toiset sattuvat "telomaan itseään" sopivaan aikaan wink

valitsijan rooli on aina haasteellinen, on vastuu siitä, että saa valituksi parhaat miehet ykköseen...

Ja jos nuo "ikämiehet" haluavat tosiaan jotain taistelua, niin pistetään kesällä sahtimarkkinoiden jälkeen kunnon skabat pystyyn!

Nipa

Re: Jukola 2007

mr. * wrote:

juu,

perin vähän täällä annettiin vaihtoehtoja.

1. Niko
2. Pietu
3. Pate
4. Vesa T.
5. Jari
6. Kimmo
7. Juha V.

kelpaako??

kelpaako vai vieläkö 'kovennetaan'??

31

Re: Jukola 2007

Kommentteja haluttiin, no tässä tulee. Mun mielestä kolmelle ekalle osuudelle paras juoksujärjestys olisi Nipa, Pietu, JV. Perustelut: Lapualla todennäköisesti tulee olemaan haastavaa rinnesuunnistusta, joten osuusjako pitäisi olla kompromissi suunnistaidon ja juoksukunnon välillä painottaen ensinmainittua. Pate on näköjään hyvässä juoksukunnossa HCR:n perusteella ja suunnistus varmaan sujuu vanhoilla näytöillä. Pietu on mun mielestä tällä hetkellä meidän seuran kovin suunnistaja ainakin angelniemen kisan perusteella ja kakkososuus on perinteisesti kulkenut tosi hyvin. Ite voin vetää tuon kolmannen, vaikka kunto ei vielä paras mahdollinen ole niin oikeaan suuntaan ollaan kokoajan menossa. Nikolle ehkäpä sopisi aloituksen sijaan joko ankkuripätkä tai sitten vaihtoehtoisesti neljäs osuus jossa saisi tod.näk. hyvää peesiä vitosen kärkimiehistä.

- JV -

Re: Jukola 2007

JV wrote:

Kommentteja haluttiin, no tässä tulee. Mun mielestä kolmelle ekalle osuudelle paras juoksujärjestys olisi Nipa, Pietu, JV. Perustelut: Lapualla todennäköisesti tulee olemaan haastavaa rinnesuunnistusta, joten osuusjako pitäisi olla kompromissi suunnistaidon ja juoksukunnon välillä painottaen ensinmainittua. Pate on näköjään hyvässä juoksukunnossa HCR:n perusteella ja suunnistus varmaan sujuu vanhoilla näytöillä. Pietu on mun mielestä tällä hetkellä meidän seuran kovin suunnistaja ainakin angelniemen kisan perusteella ja kakkososuus on perinteisesti kulkenut tosi hyvin. Ite voin vetää tuon kolmannen, vaikka kunto ei vielä paras mahdollinen ole niin oikeaan suuntaan ollaan kokoajan menossa. Nikolle ehkäpä sopisi aloituksen sijaan joko ankkuripätkä tai sitten vaihtoehtoisesti neljäs osuus jossa saisi tod.näk. hyvää peesiä vitosen kärkimiehistä.

- JV -

onko niko sitten ankkuri?

ja oliko siis tuossa nyt ne 'oikeat' 7 miestä?

eli näinkö...

1. Pasi
2. Pietu
3. Juha V.
4. Vesa T.
5. Jari
6. Kimmo
7. Niko

33

Re: Jukola 2007

Moi!

Kuten aiemmin sanottu, niin mulle käy mieluiten mikä tahansa noista 3-ekasta osuudesta ja jopa tänä vuonna tuo aloitus....

Joukkueen kovuuteen ja juoksujärjestykseen en pysty kommentoimaan kuin seuraavat asiat, valitsija hoitaa muut:

Pietu varmasti seuran paras ja varmin. Tää mies juoksee sen osuuden, minkä haluaa!

JuhaV varmasti seuran 2. paras kokonaisuudeltaan. Myös tämä mies juoksee osuuden minkä haluaa.

Niko varmasti seuran parhaassa kunnossa. Osuus valitsijan päänsärky smile Vihtoehdot 1., 4., 7.
Nipa on hyvässä kunnossa, toivotaan, että Söderkullan metsät antavat hyvän pohjan myös suunnistustaidoille. Juoksee sen mitä jäljelle jää.

Känni, aina arvoitus, viime vuonna loistava alku, mutta kunto loppui. Iso mies, kertonee kunnostaan ihan itse, taitoa/kokemusta löytyy.

VT varmasti seuran 2. paras suunnistustaidoiltaan. Valitsee itse itsellensä oikean osuuden

Jartsa, varmasti seuran paras tulevaisuuden lupaus (itse vedin ekan Jukolan ykkösessä Vimpelin Lakeaharjulla, lyhyt osuus, paineet kovat, Koistinen aloitti sillloin, oli huikeassa vauhdissa vielä 1 km ennen maalia (keikkui sijoilla 20-30), sitten pientä hasardia...

VVi, myös hyvässä kunnossa, mutta maraton viikkoa ennen ei ole paras valmistautuminen -ei ehdi palautua ja Simpisiön rinteet panee hapottaan jo alkuvaiheessa.

Hese, aina huikeaa venymistä viesteissä-selkeä viestimies ja hoitaa jokaisen osuuden hienosti vaikka olisikin rapakunnossa tai maha rikki.

Koistinen, hyvässä kunnossa, mutta jos Jartsa iskee päihin Kullasvuoressa, niin silloin myös Jartsa on kunnossa!

Ippe, omaa seuran parhaan valmentajan....

Hannu, huikeita juoksuja aina.

Eki, hyvässä kunnossa joka vuosi, myös tarkkuutta löytyy.

Tango, "kävelee metsässä", mutta km-vauhdit ovat aina sellaisia, että ainakaan minä en pysty niihin edes kävellen alamäessä ja asfaltilla smile

MikaK, kenties seuran tämän hetken 2. paras tai ainakin 3. paras. harmi, kun ei käytössä...

Mutta mutta, viesti on aina viesti, voidaan ottaa riskejä, voidaan vetää varmasti. Yhtä kaikki, lopputulosta on vaikea ennustaa ja laskea. 7 osuutta, seitsemän ihmistä. Tärkein on, että valitsija seisoo jengin takana loppuun asti. Ja kenties vielä perusteleekin osuusjaot ja joukkue-valinnat!

Nipa

P.S. Johan tuli eloa näillekin sivuille!

34

Re: Jukola 2007

Moro!

No nyt on valitsijalla vaikeuksia tehdä niitä päätöksiä smile

Nipa

Re: Jukola 2007

ei oo vaikeuksia tehdä päätöksiä. mutta on vaikeuksia tehdä päätöksiä niin, että kaikki leikkisivät vielä mun kaa.

1. Pasi
2. Pietari
3. Juha V.
4. Vesa T.
5. Heikki P.
6. Kimmo
7. Juha N.

kelpaako?

Re: Jukola 2007

:klap: Kannatetaan! :klap:

Tango

Re: Jukola 2007

Mo!

Meikäläiselle on aivan sama missä joukkueessa juoksen, mieluiten 2, 3, 4 joukkueessa ja ehdottomasti aloitusta.. Oikeastaan mikään muu osuus ei käy, koska seuraavana päivänä pitäs jo reenata! Ja sit ois se toinen lahden kaveri jolla ois kova halu kokeilla jukolaa kanssa. Sekin tietysti alottais ja ois aivan sama monesko joukkue.. Pitää kysellä siltä vielä miten aikataulut osuis. Suunnistusta on muute tullu reenailtua pari kertaa viikossa ja ihmettelivät miten metässä voi päästä noin kovaa?? Mut nehän onki ollu tuttuja takapihan salppurin maastoja. Sellasta.
tongue

Re: Jukola 2007

Pate wrote:

Ippe, omaa seuran parhaan valmentajan....

Aijai, nyt on kyllä rakkaalla kummisedällä vanhentunutta tietoa 3))

Re: Jukola 2007

no niin,

ygönen, perustelut:

3 ekaa osuutta on 'kuulemma' haastavaa rinnesuunnistusta, joten siellä on nyt pistetty seuramme kovimmat kaverit jonoon...

4-5 osuudet on varattu vanhoille ja vaivaisille (toivottavasti hege vaan vielä suostuu ygöseen).

6. osuus ikäänkuin 'jäi' kimmolle. en arvannu ankkuriksikaan laittaa. vai olisko se 15 menny?

7. ankkuriksi paras olisi juha, mutta villa sellainen. no hänhän perusteli itsensä 3. osuudelle, joten paras mies korvaamaan juhan on juha. nieminen sellainen.

kagonen, perustelut:

1. niko janoaa alotusosuutta, joten tässä sellainen.

2-3. veljeksille hieman yöjuoksuja. toivottavasti vesa on palautunut ja veikko taas muuten
hyvin levännyt.

4-5. kerran on tangon kanssa kohdattu tänä vuonna. hävisin. revanssi?? häviän varmaan taas...jari vois haastaa hegen oikeen kunnolla.

6. eskolle välillä jotain hieman leppoisampaa.

7. ippelle tollanen kakunpala. vedä täysii...

kolmosjengi on vielä siis kesken. ehkä perjantaina tiedetään. jos jollakulla on nimii tiedossa ni tänne vaan....

tällä hetkellä kolmosjengissä on:maukka, timo, ari, hannu, pekka.
vastausta odotellaan: hiihtäjä?, jorma?
kysyttään vielä...runner67??

snellu ei lähde. antti juoksee risussa.

Re: Jukola 2007

Tämän vuoden Jukola keskustelu menee aikalailla samansuuntaisesti kuin viime vuonna eli ei ole opittu mitään siitä. Mielestäni linjaukset ja pelisäännöt Jukolan osalta pitäisi tehdä kauden lopussa eli syksyllä eikä jättää tätä kinastelua kevääseen. Jatkaakseni tätä leikkitarha meinikiä heitän kommenttina, että en tule juoksemaan Jukolaan ellen saa lyhyttä pätkää. big_smile

t. VVI nuorempi

Re: Jukola 2007

vergie wrote:

Tämän vuoden Jukola keskustelu menee aikalailla samansuuntaisesti kuin viime vuonna eli ei ole opittu mitään siitä. Mielestäni linjaukset ja pelisäännöt Jukolan osalta pitäisi tehdä kauden lopussa eli syksyllä eikä jättää tätä kinastelua kevääseen. Jatkaakseni tätä leikkitarha meinikiä heitän kommenttina, että en tule juoksemaan Jukolaan ellen saa lyhyttä pätkää. big_smile

t. VVI nuorempi

sad

Re: Jukola 2007

mr. * wrote:

tällä hetkellä kolmosjengissä on:maukka, timo, ari, hannu, pekka.
vastausta odotellaan: hiihtäjä?, jorma?
kysyttään vielä...runner67??

Valitettavasti tällä(kin) kerralla jää Jukola väliin...

a) en ole suunnistanut tänä vuonna kertaakaan
b) olen ed. viikon loppuna Suomi-juoksussa (100 km), joten voi olla juoksemisen/palautumisen suhteen vähän heikko tilanne.

43

Re: Jukola 2007

Moi!

Juuri niin. Ensi vuoden Jukola perusteet pöydälle syksyllä, Halikko voisi olla oikea ajoitus siihen. Ja vuoden takaisesta ei tosiaan opittu mitään.

Sen jälkeen ei ole kenellään mitään sanottavaa asiasta ja on jokaisen oma asia, missä seurassa/porukassa haluaa Jukolansa juosta sekä vahvistaa käytettävyytensä Jukolaan juuri PäijRan väreissä.

Sitten kun tossa on nyt noita joukkueita spekuloitu ja listattu, niin tuohon Pappa Razzin ekaan valokuvaan vertaamalla sanoisin sen ensin keskusteluin nousseen joukkuejaon pohjalta, että melkoisesti on joukkueet muuttuneet. ekaks spekuloidusta nuoriso 1-joukkueesta onkin enää jäljellä 4 hemmoa ja 3 kaveria on valitsijan tietotaidon mukaan korvattu ikämies eli 2-joukkueen hemmolla. Melkoisen paljon ja tuon tiedon pohjalta puhutaan melko monesta sijasta lopputuloksissa - ainakin spekuloiden.

Nipa

44

Re: Jukola 2007

runner67 wrote:

a) en ole suunnistanut tänä vuonna kertaakaan
b) olen ed. viikon loppuna Suomi-juoksussa (100 km), joten voi olla juoksemisen/palautumisen suhteen vähän heikko tilanne.

No - eihän tuo tilanne kovin pahalta näytä sinänsä. Jukolassa suunnistus on erilaista (helpompaa) ja se ankkuriosuus on sopiva palautumisharjoitus! smile

Itsekin ajattelin, että pitäis saada itsestään niin paljon niskasta kiinni, että alkais harjoittelemaan näitä ultrajuoksuja varten. Elokuussa taitaa olla kuuden tunnin kisa vantaalla? Tuo harjoittelu vaan vaatii aika paljon aikaa ja pohkeiden pitäis kestää asfaltille paukuttelua aika paljon enemmän kuin tällä hetkellä.

Miksei päijät-rasti vois syksyllä järjestää vaikka neljän tunnin kisaa - eikä koko aikaa tarvitsis juosta, vaan voi kävelläkin.

45

Re: Jukola 2007

Pate wrote:

Ensi vuoden Jukola perusteet pöydälle syksyllä, Halikko voisi olla oikea ajoitus siihen. Ja vuoden takaisesta ei tosiaan opittu mitään.

Sen jälkeen ei ole kenellään mitään sanottavaa asiasta ja on jokaisen oma asia, missä seurassa/porukassa haluaa Jukolansa juosta sekä vahvistaa käytettävyytensä Jukolaan juuri PäijRan väreissä.

Mitäs viime vuodesta olisi pitänyt oppia?

Kaikki suunnitteluhan lähtee siitä, että tehdään ensin yksi hahmotelma ja sen perusteella lähdetään kehittämään suunnitelmaa ja lopulta saavutetaan lopullinen ratkaisu. Paras hetki näille suunnitelmille on juuri tässä keväällä, kun porukat tietävät, ovatko ylipäätään käytettävissä.

Ehkä ensimmäinen tiedustelu osallistumishalukkuudesta olisi hyvä tehdä ennen ilmoittautumista, jotta tiedetään, kuinka monta joukkuetta ilmoitetaan ensimmäisessä (edullisimmassa) vaiheessa.

Minun mielestäni tämänvuotinen suunnittelu on sujunut hienosti! Suunnitelma on muotoutunut kohden lopullista muotoaan keskustelun avulla. Äkkiseltäänhän joku voi pitää keskustelua kinasteluna, vaikka mielestäni kysymys on enemmänkin vaihtoehtoisen mielipiteen ilmauksesta. lol

ps. Jos joku nyt ei millään halua tyytyä paikkaansa ykkös- tai kakkosjoukkueessa, niin meillä alati kehittyvässä kolmosessa on tilaa vielä. Kolmosjoukkueessa on kokemusta ja eteenpäin menemisen meininkiä. Parannamme tulosta vuosi vuodelta, siksi edellytämmekin kolmosjoukueeseen pyrkivältä määrätietoista asennetta ja ennakkoluulottomuutta. Suunnistukokemusta ei sinänsä paljoa tarvita. AKS:n jäsenyys katsotaan eduksi tongue (laita googleen hakusanaksi "AKS" ja arvaa , mitä hakutulosta tässä tarkoitetaan)

46

Re: Jukola 2007

Moi!

TM:lle smile Totta, kaikki mennyt hyvin pikku sanilusta huolimatta. Mutta se olisi myös voinut jäädä toteutumatta.... Ottamalla opiksi.

Mutta toisaalta, onkin ollut varsin kuollutta täällä "keskusteluissa" tai sitten nuo päivämäärien päivitykset eivät ole toimineet smile Nyt täällä on taas eloa ja siisti meininki, kun porukka kirjoittelee tämän Jukola palstan alle myös muista asioista big_smile

Re: Jukola 2007

Moron!

Kolmosjoukkueelle on painetta luvassa, sillä lahdenpään hiihtäjä on ilmoittanut lähtevänsä aloittamaan!! Kaveri tulee 198% varmuudella vaihtoon sijoilla 50-150. Eli joukkuetta kasaaville tiedoksi, miehen nimi on Niklas Colliander, Viimevuoden Finlandia hiihdon kolmonen ja MIESTEN SM-Sprintin seitsämäs! big_smile

48 (edited by tm 18-05-2007 20:59:22)

Re: Jukola 2007

Nippe69 wrote:

Kolmosjoukkueelle on painetta luvassa, sillä lahdenpään hiihtäjä on ilmoittanut lähtevänsä aloittamaan!! Kaveri tulee 198% varmuudella vaihtoon sijoilla 50-150.

Hakemus hyväksytty! Vaviskaa kakkonen ja ykkönen. Kolmosessa on tätä vetovoimaa. Lieneekö vielä yksi osuus avoinna...?

PS. Jos kolmosjoukkue parantaa viimevuotista sijoitustaan niin, että olemme maalissa 700 parhaan joukossa, niin tarjoan kolmosjoukkueelle jäätelöt! Muuten vaan itselle. Ollaanks me nyt sitten ammattilaisia, kun palkkiotakin on luvassa?

PS2. Jos kakkosjoukkue häviää kolmoselle, tarjoan jäätelöt myös kakkosjoukkueelle - älkää ny vaan antako tämän mitenkään vaikuttaa suorituksiinne. Tää sama pätee ykkösjoukueeseenkin. Jos jäätte ilman hylkäystä kolmosen taa, tarjoan teille pizzat (en itse tehtyä, vaan pizzeriasta)...

Re: Jukola 2007

jukolailmoitusta päivitetty.

- kolmosjoukkue lisätty, yksi kaveri puuttuu...lyhyt osuus tarjolla. soitto heti mulle (040-5502990) jos on joku jamppa tiedossa.
- lähtöaikaa aikaistettu puolituntia, ollen 8:30

mmmmm....pitsaa...mmmmm

Re: Jukola 2007

Hoh-hoijaa. Ai on meikäläinen nostettu ykköseen. Täytyyköhän sitä näin ollen aloittaa toi treenaaminen? Vai onkohan jo liian myöhäistä?

Mitä tulee pitkiin matkoihin, niin sen voi tehdä myös suunnistaen, niin ei tarvitse mennä maantien laitaa. Jämillä olisi 24:n tunnin suunnistus. Se on kylläkin joukkueelle, joten pitäisi löytyä 2-5 hlöä. Lisää tietoa: http://www.rogaining.fi/.