1

Re: Iltarastit 2005

Iltarastikausi avattu korttelisuunnistuksella Kirkkopuiston kartalla. Osanottajia tämän kesän ennätys 46! Ja melkein puolet tuosta määrästä oli alle 16-vuotiaita, joten seuran tulevaisuus näyttää ruusuiselta.
Tarjolla oli kaksi rataa, joiden kummankaan pituus ei päätä huimannut.

2,8 km
1. Juha Nieminen 16.45
2. Aki Lahti 20.17 ( RaRe)
3. Hannu Lahti 20.55

Lyhyemmän radan 1,5 km useimmat kiersivät ilman ajanottoa.

Maanantaina pidetty alkeispikakurssi oli myös suuri menestys. Paikalle ilmaantui suunnistuksesta kiinnostuneita 15 henkeä. Kiinostuneiden määrä oli vähällä yllättää myös järjestäjät. Materiaali riitti juuri ja juuri... Suurin osa näistä osallistujista löysi myös tiensä tämän illan rasteille.

perhe Lahtinen

Re: Iltarastit 2005

wow,

hieno alku iltarastikaudelle. onko toi 'juhanieminen' joku taiteilijanimi...? tongue

*

3 (edited by JV 28-04-2005 19:28:43)

Re: Iltarastit 2005

Iltarastien tulokset ja väliajat ovat nyt näkyvissä iltarastisivulla. Väliaikoja voi tutkailla myös graafisesti Variksen Pekan ograph-appletissa (linkki-iltarastisivulla). Appletti vaatii toimiakseen, että tietokoneeseen on Java-tuki asennettu.

- JV -

4

Re: Iltarastit 2005

Moi,

Tosiaan ollut mukavasti porukkaa, toivottavasti rusas osallistumisinto jatkuu läpi kesän!!

t. Vesa

Re: Iltarastit 2005

juuh,

ja nimim. 'juhanieminen' antoi myrskyvaroituksen... 2))
kyllä mä ainakin pistän rahani likoon samalle kaakille myös kullasvuoressa ensi tiistaina. hooah!

*

6 (edited by JV 03-05-2005 23:18:01)

Re: Iltarastit 2005

Katos vaan,

tän päivän iltarastien tulokset ja väliajat on jo netissä! Kerrassaan ripeetä toimintaa asianomaisilta :kumarran:

- JV -

PS: Onneks en ole vedonlyöntimiehiä, väärälle kaakille olisin laittanu roponi wink

7

Re: Iltarastit 2005

Moi,
No niin tänään rasteja etsittiin sitten Hirtniemen uudemmalla kartalla. Kartassa vallitseva väri on vihreä, joten tarjolla oli hyvä kulkuista talousmetsää;) Pitkältä radalta löytyi muutama jyrkähkö nousu, joita kukaan ei tainnut jaksaa juosta ylös... Tarjolla oli myös yksi 1,9 km rastiväli, josta selvittyä pääsi nauttimaan hienosta avokalliomaastosta ja järvinäköalasta. Tätä iloa kesti noin 100 metriä... Siimarikin oli parin vuoden tauon jälkeen vedetty metsään ja kiitos siitä kuuluu Tähtisille. Osallistujia oli yhteensä 41.

Tässä vähän tuloksia kärjen osalta

5,9 km
1. Marko Väisänen (RR)  41.37
2. Vesa Tähtinen  47.27
3. Jorma Heikkinen  1.04.17

3,8 km
1. Heikki Pelkonen  33.29
2. Riikka Pelkonen  39.17
3. Jukka Luukko  41.53

1,8 km
1. Tuija Tuominen  34.08
2. Samu ja Henri Törmä  34.50
3. Henna Nieminen  51.43

Siimari
1. Taavi Pelkonen 13.02
2. Leevi Pelkonen  13.25
3. Matias Rantanen  27.03

Merja

Re: Iltarastit 2005

oli muuten yksi monipuolisimmista iltarastiradoista, jonka olen juossut. ja päralaisittain aika hyvää. mäet oli kyllä melkoisia. väliajat tullee huomenna. smile

*

9

Re: Iltarastit 2005

Mielenkiintoinen havainto:

Viime vuonna menin kävellen lujempaa kuin nyt juosten. Rastit olivat sen verran helppoja, että en varsinaisesti pummannut kuin yhtä rastia ja vain kerran kaaduin ja löin polveni. Nuo talven aikana sairastetut neljä (4) peräkkäistä kurkkutulehdusta jättivät kyllä jälkensä kuntoharjoitteluun (eli sellaista ei sitten tänä talvena ollut). sad

No, tästä ei ole kuin yksi tie: ylöspäin! smile

10

Re: Iltarastit 2005

On todella nopeata tämä tulospalvelu ja kisaraportointi siellä Padasjoella. Kyllä olisi paljon opittavaa näillä tämän syrjäkylän alueen järkkäreillä. Ja ilmeisen hyviä ja onnistuneita ratoja saadaan tehtyä, vaikka kartat eivät aina ole enää mitään kovinkaan tuoreita painoksia.

Itse suunnistin eilen sellaisella kartalla ja radalla, että ei oikein tiennyt pitäisikö hypätä järveen, vai pitäisikö sinne heittää rata"mestarit". Kartta oli ajantasaistus vuodelta -01, aukot ja tiheiköt luonnollisesti jo aivan väärin, maastossa oli paljon uusia ajouria ja ilmeisesti uuden sähkölinjan raivaustyömaa. Ratapainatuksessa oli nyt kyllä väriä ainakin tarpeeksi (edellisellä viikolla painatusta taas ei varjoisemmassa paikassa erottanut lainkaan), mutta käsipainolla tehty painatus oli tehty todella hutiloiden, aivan surkeasti suorastaan. Ja kaiken kruununa yksi rasti oli piirretty reilut 100m väärään paikkaan, joten se siitä. Suuri osa porukasta keskeytti, itse jätin löytymättömän rastin väliin ja jatkoin seuraavalle.

Jotenkin tulee aika ajoin järjestäjistä sellainen leipääntymisen tunne, vähän niinkuin vertailisi Tiomilaa Jukolaan. Mutta ei aina, kyllä täällä hyvinkin järjestettyjä rasteja on, mutta tällaiset flopit vain nousevat pintaan. Toivottavasti PäijRa:n tiistairasteilla ei tule tällaisia maamantaipäivän ratoja!

11

Re: Iltarastit 2005

Jahas,

missäs rasteilla Eki on eilen oikein käynyt, ei ilmeisestikään Firmaliigassa? Tai ainakaan tuloksista ei löytynyt, ellet juossut jollain salanimellä... Eipä kyllä muitakaan PäRalaisia tuloksissa näy, paitsi kalliovirran Mika, joka on näköjään kyykyttänyt Gezaa minuutilla.

Nyt kun on tullut kokemusta jos jonkin lailla järjestetyistä kuntosuunnistuksista täällä uudenmaan alueella, niin on kyllä pakko sanoa, että PäijRan iltarastit on loppujen lopuksi tosi mallikkaasti järjestettyjä tapahtumia. :kumarran: Täälläpäin (en tarkoita vain Karkkilaa) joutuu yleensä aloittamaan suunnistussuorituksen polviltaan - piirtämällä oman ratansa mallikartasta. Kartat voi toisinaan olla koko kehnoja tekeleitä ( kuten Ekin kuvauksestakin voi lukea ), sekä tulostusjäljeltään että kartoittamisen laadun kannalta. Ja kaiken lisäksi alle neljän euron ei taida missään pääkaupunkiseudun lähistöllä päästä metsään, vaikka se sitten olisikin pelkkää rytöä. Toki täältäkin löytyy hyvin järjestettyjä tapahtumia hyvissä maastoissa (esim HS:n iltarastit, FL), mutta myös noita floppejakin. Eli taitaapi iltarastiasiat olla Padasjoella ihan mallillaan, varsinkin kun osallistujamäärätkin on nousussa!

- JV -

PS: Näkyy muuten olleen kaiken lisäksi aika kova taso tämän viikon iltarasteilla Pjoella...

12 (edited by mr. * 11-05-2005 22:37:00)

Re: Iltarastit 2005

JV wrote:

Jahas,


PS: Näkyy muuten olleen kaiken lisäksi aika kova taso tämän viikon iltarasteilla Pjoella...

no,
kyllähän mä oon näitä oman kylän rasteja yrittäny käydä... cool

*

ps. tulokset ja väliajat

13

Re: Iltarastit 2005

Moi,

Eli Mika on kohtuullisessa iskussa!!!

Minnäkin olin mennossa tuonne FL:n , mutta tuo poskiontelontulehdus aiheutti sellaista kipua, ettei suunnistuksesta,eikä juoksemisesta ylipäätään olisi tullut mitään. Yritetään tässä parannella itsensä antibioottien voimalla.

Niin olen jopa sitä mieltä, että Padasjoen iltarastien taso on jopa liian korkea, sillä täällä pääsee samalla tavalla metsään vain firmaliigan tapahtumissa, eli radat ja rastimääritteet valmiit.

t. Vesa

14

Re: Iltarastit 2005

Katselin noita väliaikoja ja tuloksia Hirtniemestä.

Mä kaaduin mennessäni ykköseltä kakkoselle ja löin polven kiveen. Näin tähtiäkin, vaikka aurinko ei ollut laskenut ja taivas oli pilvessä. Mutta sitä en arvannut, että olin menettänyt tajuntani reiluksi neljäksi minuutiksi! Sitä en muuten tietäisi, mutta kun katselin noita väliaikoja...:o

No, ens viikolla täytyy nostella jalkoja ylemmäs, ettei kaiken maailman risuihin kompastuisi.

15 (edited by JV 12-05-2005 20:41:11)

Re: Iltarastit 2005

Juu,

se on suunnistus vaarallista. Mulla tuo viikonloppuna auennut silmäkulma on jo sen verran parantunut, että uskaltauduin tänään taas metsään KaRan rasteille. paikkana oli Alhovuoren laskettelukeskuksen lähimaastot (Karkkilasta Nummi-Pusulaan päin). Ekaa kertaa taisin karkkilassa suunnistaessani löytää kartalta useampia avokalliomäkiä - ei siis vain yhtä tai kahta, vaan ehkä jopa kolme cool . Eli siis enemmän kuin viimeisen vuoden aikana Karkkilassa yhteensä lol . Viikonlopusta ei oikein ollut vielä palautunut vaan mäet meni lähinnä kävelyksi, mutta siitäkin huolimatta tais piikkipaikka tulla - ja varsin kova päänahka wink

- JV -

PS: Pitäsköhän mun tulla ens viikolla ottaan stadin miehistä mittaa Firmaliigaan..

16

Re: Iltarastit 2005

Toiveita Harmoisten iltarasteille tulevaksi tiistaiksi:

Helpon ja lyhyen (eikös se ollut sama asia?) radan pitää sitten olla sellainen, että saan emännän kotiin illaksi - ja sellainen, ettei sille jää traumoja ja jaksaa jatkaa harjoittelua...

17

Re: Iltarastit 2005

TULOKSIA odotellessa...

Meinaan firmaliigatuloksia! Luukissa oli tänään ihan hyvä rata ja kartta ja maastokin... nojaa... ei pahaa neutral

Kumpikohan on muuten tänä tiistaina nopeempi tulospalvelussaan, HS vaiko PäijRa?

- JV -

Ainiin, että mitenkö sielä Luukissa meni? No tota, kuntosarjassa silleen kuntoillen A-lohkon 6,3km rata aikaan 49.34 sisältäen ainakin yhden minuutti puolentoista virheen. Ehkäpä muitakin, muttei niin pahoja. yritin mennä tällä kertaa hiljaa ja tarkasti. Hiljaa näköjään onnistuu, mutta tarkasti tökkii vielä.. wink

Re: Iltarastit 2005

HS voittaa tällä kertaa. sad

PäijRalla on pieniä teknisiä ongelmia (johto hukassa, Heseee!!! ) argh2:

Eli tulokset ja reittihärveli huomenna.

*

19

Re: Iltarastit 2005

mr. * wrote:

PäijRalla on pieniä teknisiä ongelmia (johto hukassa, Heseee!!! ) argh2:

Niinno, toihan on ihan yleistä, että PäijRan johto on hukassa... Paljon pahempi homma olis jos joku tokaisisi että PäijRan johto on vaihdettava 2))

- JV -

Re: Iltarastit 2005

Kyllä se taitaa mennä automaattisesti vaihtoon jos sitä ei löydy.  neutral

.
.
.
.
.
.
.
öö... vai mitä tarkoitit? lol:lol::lol::lol::lol::lol: :argh1: argh2: 2)) 1))

*

21

Re: Iltarastit 2005

Joo,

HS ehti ensin... Olen erittäin pettynyt, sekä PäijRan tulospalveluun, että omaan suoritukseen Luukissa wink

- JV -

22 (edited by mr. * 18-05-2005 22:42:38)

Re: Iltarastit 2005

no ny!

MENE

*

todellakin, kuten TIM tossa jäljempänä viittaa...yksi rasti lipsahti muistinvaraisesti hiukka sinnepäin vaan...
antaa olla.

23

Re: Iltarastit 2005

Muuten mukava tuo reittihärveli, mutta pohjalle tehtyjen rastien pitää olla oikeissa paikoissa. Tais tulla piirtäjälle pummi yikes Mulla vitosrasti oli tossa reittihärvelipisteestä hiukan oikeammalle...

No, turha tarkkuus on vain teknistä kypsymättömyyttä! Hmmm... taisin valita väärän johtoajatuksen suunnistukseeni. Ens viikolla uudet eväät.

24 (edited by JV 18-05-2005 21:58:39)

Re: Iltarastit 2005

Ihan mielenkiintoisia koukeroita tuonne on näköjään jo piirrelty.. ainakin 3-4 välillä erittäinkin mielenkiintoinen reitinvalinta herra *:llä.

- JV -

EDIT: Jaa, nyt sinne on näköjään ilmestynyt huomattavasti mielenkiintoisempiakin reitinvalintoja.. lol

25 (edited by tm 18-05-2005 22:23:23)

Re: Iltarastit 2005

Tuo on muuten hauska tuo "väliajat graafisesti" sovelma.

Kun klikkaa siellä pois rastivälit 0-1 ja 4-5 ja katselee aikoja, niin mullahan meni ihan hienosti! Ja jos klikkaa pois kaiken ja jättää jäljelle välin 1-2, niin vielä paremmin meni... On tää nykyajan tekniikka ihmeellistä smile

Re: Iltarastit 2005

iltarastien tulokset ja väliajat tuolla, härvelissä on myös radat.

*

27

Re: Iltarastit 2005

mr. * wrote:

iltarastien tulokset ja väliajat tuolla, härvelissä on myös radat.

*

ja nyt myös väliajat graafisesti.

- JV -

28

Re: Iltarastit 2005

[size=2]Iltarastit Hirtniemi[/size]

Matkaan piti lähteä kahden viikon flunssalepäilyjen jälkeen hitaasti ja varovaisesti. Ennen "lepotaukoa" ehdin harjoitella 8 päivänä peräkkäin yhteensä noin 26 kilometrin verran. Ilokseni huomasin tänään, että kunto on noususuunnassa. Nuoremmat tietenkin voivat ihmetellä, miten näin vähillä harjoitusmäärillä voi päästä lähes huippukuntoon, mutta se onnistuu iän mukanaan tuoman kokemuksen avulla cool

Ennalta valittu taktiikka toteutui osittain.

Jo lähdössä oli hieman epämääräinen tunne, joka vahvistui alkutaipaleella. Päätin poiketa reitiltä hieman vasemmalle ja ahh... En kaatunut kertaakaan, mutta Kusin kerran. Siinä sitten seistessäni kivellä pienen suon ääressä ja katsellessani länteen tajusin rastin olevan siellä noin 150 metrin päässä. Aran uteliaasti voimia säästäen hiippailin rastille päin, kun eräs opinto-oppaista tuttu kirjainyhdistelmä NN vilahti nenäni edestä etelässä siintelevälle korkealle mäelle. Haahuiltuani hetken, huomasin rastin. Leimasimme lähes yhtaikaa. Ja kuntoihme paineli takaisin mäkeen, mutta minä hieman toiseen suuntaan. Kakkoselle matka taittui helposti ja leimasin hiukan ennen NN:ää!

Päätin kohottaa kuntoa ja painelin erän suurehkon mäen yli kaartaen hieman (eli liian paljon) itään, mutta en kuitenkaan missannut mäen korkeinta kohtaa - hengitykseni ei vinkunut, joten minulla ei kai sitten ole astmaa? Suurelle polulle saavuttuani lähdin juoksemaan loogiselta tuntuvaan suuntaan. Käänsin kartan oikein päin ja hetken päästeltyäni täysillä (= noin 10m matkassa, 20s ajassa) tajusin, että väärä suunta (180 astetta). Ei se mitään - NN paineli myös väärään suuntaan ja katosi horisonttiin. Minä tein käännöksen ja menin rastille. NN oli antanut tasoitusta minulle ehkä 300 m, mutta niin vaan kävi, että seuraavalla rastilla (4) tein pummin ja NN ei ilmeisesti. Kun kartassa on kaksi ojaa, niin luulisi, että niin on maastossakin. Mutta mitä pitäisi tehdä, kun ojia on viiden metrin välein? Mitä varten näihin karttoihin ylipäätään pitää painaa muuta kuin maantiet, linjat ja korkeuskäyrät? yikes Ei hämmentyis tällainen yksinkertainen suunnistelija niin paljoa.

Viides rasti löytyi hyvin, samoin kutonen. Kun lähestyin kutosta, NN leimasi ja lähti kohti suota - ja minä jonkin aikaa perässä. Se olikin viimeinen havainto NN:stä. Väli oli helppo, juoksukunto hyvä, mutta hidas (täytynee tehdä radalla pikajuokuharjoituksia). Vetäsin kutoselta lähtiessä lipat nilkan korkeudella olevaan piikkilankaan. Olkapää tuntuu kipeältä, onneksi ei ollut kiviä.

Seiska, kasi ja ysi löytyivät ilman etsintöjä, tosin yhden hiukan huonon reitivalinnan tein, mutta sattuuhan sitä. Kympille matkasin ilman hämmennystä, vaan varsinaisen rastin ohi onnistuin menemään idän puolelta ja ohi noin 50 metriä. Sitten käännyin takasin ja rasti löytyi. Ehkä hukkasin aikaa minuutin. Yhdelletoista matkaa oli enemmän, mutta suurin osa siitä oli tietä pitkin. Lopussa reitinvalintani meni erään talon pihapiirin vierestä. Kiersin sitä hiukan liian kaukaa ja tupsahdin yksinäiselle kivelle, joka ei ollut SE kivi. Hämmentyneenä pyörittelin silmiäni ja karttaa ja palasin näköpiirissä olevan talon kulmalle ja uusi yritys tuotti tulosta. Vaan jos olisin tieennyt sen hennon ohuen polun olevankin leveydeltään ja ololtaan kuin padasjoen kyläraitti, niin olisin alunperinkin juossut suoraan sille ja sillä selvä. Miksi tähän karttaan pitää merkitä mitään polkuja ylipäätään? yikes Korkeuskäyrät vaaleanvihreällä pohjalla olisivat aivan riittävät karttamerkinnät tässä maastossa. Siinä venähtäis am-kisailijoiden naamat, kun sellainen kartta nenän eteen lykättäisiin lähdössä smile

12, 13, 14 sujuivat sitten ihan kivasti ilman etsiskelyjä. Mitä nyt ennen 13 katselin siirtolohkaretta ja mietin, missähän päin se jyrkänne on. Se olikin sen lohkareen kylki... Siihen kohtaan karttaa olisi kuulunut halkaisjaltaan 2 mm oleva musta läiskä.

Seuraavaksi kohti maalia. Toinen reitti olisi ollut maantietä pitkin ja siinä mukavan hulppea mäki. Minä juoksin saman mäen harjoituksen vuoksi metsän puolella! tongue Ja löysin maalin. Enkä edes ollut viimeinen metsästätulija.

Rata oli hyvä eli ei liian vaikea, rastit olivat selkeästi näkyvissä ja koko maastosta jäi positiivinen mielikuva. Kiitokset ratamestarille eli Henrille! :klap:

29

Re: Iltarastit 2005

Kiitos kevään iltarasteista!!

Hyviä ratoja eli taitavia ratamestareita!!:klap:
Jukolassa suunnistan NaTe:n paidassa, mutta syksyllä voin harkita Päijät-Rastiin liittymistä. Sen verran mukavaa porukkaa teillä smile
Iltarasteilla tavataan elokuussa;)

Anni-Mari

30 (edited by mr. * 07-06-2005 22:22:39)

Re: Iltarastit 2005

mors,

Valtsun iltarastit on takana ja tulokset väliaikoineen löytyy ihan siitä kiven takaa...

*

ps. härveli tulee kohta...eli nyt! tongue

31

Re: Iltarastit 2005

Iltarastit Metsäkangas

Joku jo tuolla reenaamiskeskustelussa ehti kehua, kuinka huonosti iltarastit menivät.

Maailmassa on monta turhaa tarinaa ja tässä on yksi turhimmista. Mutta tämä tarina on tosi. Tarkistakaa vaikka netistä.

"Porukka alkoi valitella, että juoksen liian hitaasti.
Silloin mä päätin näyttää, miten jalkoja pitää käyttää."

Hege näytti heti alussa ottavan oudon suunnan - enkä sen jälkeen häntä enää nähnytkään. Minä painelin hurjaa vauhtia tietä ja metsätietä pitkin ja onnistuin löytämään ensimmäisen rastin. Tästä rohkaistuneena juoksin hyvää ja selkeää kangasta pitkin seuraavalle rastille, mutta meinasin mennä hiukan ohi, mutta onneksi en mennyt.

Eiku vaan samaa vauhtia kohti kolmosta. Ja näytti siltä, että hyvin menee. Mutta rastia ei löytynyt. Kelailin eestaas 17 minuuttia, ennenkuin joku toinen etsiskelijä löysi sen. Kokeilin kävellä kompassisuunnalla. Kokeilin kävellä ojan vierusta pitkin ojan mutkaan, jonka vieressä pitäisi olla kumpare. Ei sitä siinä mutkassa ainakaan ollu. Tarkistin kaksi kertaa. Suo - hyvin selkeä mutka ojassa, hiukan mutkan ohi ja oikealle. Ei kumparetta - ei rastia. Se taisi olla noin 39 metriä siitä eteenpäin. Se on paljon maastossa, jossa näkyvyys on alle 10 metriä ja huippusuunnistajia ei painele kohti rastia molemmin puolin ohi.

"Tunnelma oli 'hieman' latistunut,
mutta päätin jatkaa ja varovaisesti aloin kiihdyttää ja itteäni viihdyttää"

Nelonen löytyi aika kivuttomasti, vitoselle sain juosta jo ihan kohtuu vauhtia, kun alla oli suora polku. Etenin hyvin varovasti pallo hukassa harjannetta pitkin ja tähyilin, missä mahtaa olla pistekumpare, joka on karttaan merkitty. Menin ohi ja olin sillä viimeisellä kumpareella. Lannoitin metsää ja mietin, pitäisikö lähettää metsänomistajalle lasku. Kävelin takaisinpäin ja rasti löytyi. Jee... Tunnelma latistui hiukan lisää. Kutosesta yhteentoista rastit löytyivät meikäläisittäin kohtuu hyvin. Kahdennellatoista sitten taas harhailin ja kun tuli kiire, niin pummailin oikein kunnolla. Mutta se löytyi. Loput sitten meni taas ilman suurempia vaikeuksia.

Jaa-a. Juoksukunto ainakin tuntuu olevan kohenemaan päin. Eilisiltana kymmenen jälkeen vetelin kullasvuoren vitosen pitkää nousua ylös eivätkä jalat hyytyneet. Ei oo enää sekään mäki entisessä kunnossa. Vaikeetahan tätä lajia on golfiinkaan vaihtaa, kun siinäkin pitäis osata.

Lopuksi tällainen nykyaikainen itkuvirsi:

"Oi Herra, jos mä mato matkamies maan,
ilman pummeja kerrankin rastit löytää saan..."

Re: Iltarastit 2005

Iltarastit 21.06.2005 Harmoinen... - rm. Hannu Lahti

Tulokset ja väliajat --> here

*

ps. härveli [s]kohta[/s] eli nyt.

33

Re: Iltarastit 2005

ILtarastit Harmoinen

Mullahan oli tosi kova kisa Lahtisen Arin kanssa. Kisani sortui kauheisiin pummeihin kahdella vikalla rastilla hmm. Taas katoin vääriä merkkejä ja enimmäkseen oli kyllä omaa huolimattomuutta argh2: (tulkitsin hiukan väärin kasvillisuusrajaa - taimikko vs. hakkuu). Oli tää hiukan vaikeampaa kuin Jukolassa. Nyt sen vasta tajuaa, miten hyvää Jukolan maasto olikaan.

Onneksi Mr * lupasi mulle Hirtniemeen kartan, jossa ei ole kuin pelkät korkeuskäyrät smile ! Otan tuon harjoituksen keskipitkällä radalla. Onkos muita asiasta innostuneita (niin ei tarttis mun pelkästään siellä hortoilla)? Odotan tuota kertaa kuin kuuta nousevaa. Ei paikkansapitämättömiä polkuja, kiviä, pusikkoja, metsiä, ojia, soita ja sen sellaisia kartoittajan näkemiä harhoja tai näkemättömiä talonkokoisia kiviä. Pelkät maaston muodot. Muistuu ihan mieleen parinkymmenen vuoden takaiset treenit. Joka rastilla oli kartta, josta sai painaa mieleen niin paljon kuin muisti kesti ja sitten taas pelkällä käyrällä. Harjoitus kesti TOSI pitkään... Mutta rastit löytyi lopulta.

Tällä kertaa selvisin Harmoisten vaikeimmista pikkupiiperryksistä ilman pummeja. Osuin suoraan rastille, mutta kyllä jouduin turvautumaan kävelyyn ja suurennuslasiin. Joissain kohdin olin pihalla kuin lumiukko, mutta yhden rastin tiesin olevan seuraavan kumpareen takana. Hieno tunne, jota koen liian harvoin... No, ensi viikolla täytyy taas pyrkiä tarkkuuteen.:rolleyes:

34

Re: Iltarastit 2005

Minä voisin ainakin lähteä Hirtniemeen hortoilemaan pelkillä käyrillä, jos ajankohta vaan sopii itselleni! Olen vielä ensi viikon koulussa ja sitten lomilla 6 viikkoa, joten silloin aion treenata ja suunnistella. Ja Hirtniemessä on se hyvä puoli, että en ehkä ihan totaalisesti eksy; rasteja en välttämättä löydä, mutta kotiin osaan.

35 (edited by JV 22-06-2005 17:48:03)

Re: Iltarastit 2005

tm wrote:

Onneksi Mr * lupasi mulle Hirtniemeen kartan, jossa ei ole kuin pelkät korkeuskäyrät smile ! Otan tuon harjoituksen keskipitkällä radalla. Onkos muita asiasta innostuneita (niin ei tarttis mun pelkästään siellä hortoilla)?

Meikä on ilman muuta mukana käyräkarttasuunnistusreenissä! Koskas sinne olis tarkoitus mennä, mun eka kahden viikon lomarupeama alkaa nyt juhannuksesta, ja todnäk olen siitä suurimman osan Padasjoella. Loput lomat pidänkin sitten vasta elokuussa. Toki joku vkonloppukin käy, jos ei ole mitään tärkeitä kisoja samaan aikaan.

- JV -

PS: Harmoinen olis kyllä se paras paikka tehdä käyräkarttaharjoituksia smile

36

Re: Iltarastit 2005

JV wrote:

Meikä on ilman muuta mukana käyräkarttasuunnistusreenissä! Koskas sinne olis tarkoitus mennä, mun eka kahden viikon lomarupeama alkaa nyt juhannuksesta, ja todnäk olen siitä suurimman osan Padasjoella. Loput lomat pidänkin sitten vasta elokuussa. Toki joku vkonloppukin käy, jos ei ole mitään tärkeitä kisoja samaan aikaan.

- JV -

PS: Harmoinen olis kyllä se paras paikka tehdä käyräkarttaharjoituksia smile

Pitäiskös painostaa ratamestareita tai jotain, jotta saataisiin nuo käyräkartat jollekin sellaiselle tiistairastille (mieluummin aikaisemmin kuin myöhemmin), että olet maisemissa.

37 (edited by mr. * 28-06-2005 21:26:40)

Re: Iltarastit 2005

mors,

Iltarastit jälleen takana. Ratamestari Jukka Luukko ja maastona Kukkarojärvi. Metsässä hulppeat

41

henkilöä.

Tulokset ja muut täällä.

*

ps. härveli [s]kohta[/s], siis nyt...tässä.

38

Re: Iltarastit 2005

Iltarastit Kukkarojärvi

Aluksi

Nopsasti Mr * oli tulokset nettiin saanut! Ja oli siis löytänyt uuden tiedoston, johon linkit tuloksista kipataan... :klap:

Sitten Suunnistukseen

Kartta oli mitä mainioin 1:10 000 pelkät korkeuskäyrät, pari tietä ja ainakin yksi linja oli siihen merkitty. Kerrankin osasin kiinnittää huomioni kartan tärkeimpiin yksityiskohtiin!

Se paha pakollinen tuli matkalla rastille 9. Eksyin siinä suolla hiukan suunnasta. Olivat leveitä nuo ojat ja joka ojassa näkyi hyvä ylityskohta vasemmalla kulkusuunnasta... 3 x 50m = 150m. Kuivalle maalle tultaessa olin yllättävän kaukana suunnitellusta - enkä edes ollut täysin varma sijainnistani. Nyt tiedän olleeni enemmän lännessä kuin uskoinkaan.  Ei sitten muuta kuin toiselta kartalta ("se tavallinen") katsastin hiukan maisemaa ja juoksin itään, kastelin jalkani oikein kunnola muutamassa mutarapakossa ja kun vihdoin olin siinä kohtaa, jota aluksi olin ajatellut - siitä sitten rauhallisesti käpäillen rastille. Seuraavankin välin kävelin. Hyvin tuossa kartassa kiinni pysyy, kun riittävän hitaasti etenee.

Kakkosella meni pari minuuttia, kun rastikoodi ei täsmännyt rastimääreen koodiin. siinä sitä sitten kääntelin karttaa ja tutkin ympäröivää maastoa ja kiipesin kukkulalle ja funtsailin, että onkohan tämä se oikea kukkula vai jokin muu (kuten tavallisesti). Lopulta leimasin ja lähdin hiihteleen kolmannelle rastille, joka ei ollut sinänsä paha, mutta vetäsin ensin hiukan oikealta ohi, sitten vielä enemmän oikealta ohi (ojaa pitkin tietty), reilu korjaus vasempaan ja siitä se sitten löytyi. Ihan olin vierestä menny.

Ratahan oli mitä mukavin ja maasto enimmäkseen ihmeen hyvää. Kartta oli mainio, mutta yhden lisäyksen siihen voisi tehdä: Merkitä järvet ja leveämmät purot ylityskohtineen.

Tällaisia harjoituksia lisää! (Ens viikolla jo?)

Nim. kohti AM-kisoja, Voikos niihin ilmoittautua verkkovihon kautta vai jotenkin muuten?

PS. Oliskos kiinnostusta, jos la 16.7. järkättäis vaikka Kullasvuoreen nopeavauhtinen ja aika helppo suunnistus? Tai johonkin maastoon, mutta tuossa olis jonkun verran noita tyhjiä karttoja? Ehdotuksia?

Re: Iltarastit 2005

tm wrote:

Iltarastit Kukkarojärvi

Tällaisia harjoituksia lisää! (Ens viikolla jo?)

Nim. kohti AM-kisoja, Voikos niihin ilmoittautua verkkovihon kautta vai jotenkin muuten?

AM-kisat on lisätty kilpailukalenteriin. Niitä ei vaan nyt näy siellä vielä, koska seuraavat AM-kisat on vasta elokuussa. Heinäkuussa sitten pääsee ilmoittautumaan...

Mitä tulee seuraavan viikon iltarasteihin niin käyräkarttojen saaminen vaatii hiukan aktiivisuutta, joltakin muulta tongue Oikeastaan koko iltarastien järjestäminen vaatis vähän apuja muilta. Tuo kesäloma on vielä meikäläiselle hiukan outo käsite, joten nyt olisi tarjolla jollekin vapaaehtoiselle iltarastien pito ja rastien haku metsästä. Halukkuuksia molempiin tai vain toiseen nakkiin voi ilmaista tällä palstalla, meilillä tai nummeroon 0405324121. Iltarastien pito pitää silsällään tiistai iltana tapahtuvaa patsastelua Metsäkankaan kartan aluella ja innokkaiden suunnistajien metsään lähettämistä. Valmiit kartat toimitan sunnuntaina sovittuun paikkaan.

Ippe

Re: Iltarastit 2005

Moro!

Meitsi voi jeesata sua koukkia ne rastit pois metsästä, jos meinaan ne ovat ENSI VIIKOLLA. Mitä tulee itse iltarastien pitämiseen, niin se on vähän niin ja näin. Katsos, kun en viitsi mainettani ratamestarina menettää ja yleensä kaikki kunnia radoista on mennyt niitä PITÄNEELLE.....

Smicer

Re: Iltarastit 2005

Nipa wrote:

Moro!

Meitsi voi jeesata sua koukkia ne rastit pois metsästä, jos meinaan ne ovat ENSI VIIKOLLA. Mitä tulee itse iltarastien pitämiseen, niin se on vähän niin ja näin. Katsos, kun en viitsi mainettani ratamestarina menettää ja yleensä kaikki kunnia radoista on mennyt niitä PITÄNEELLE.....

Smicer

Kiitoksia :klap::kumarran::klap:

Iltarastien pitämiseen kaivataan vielä vapaaehtoista. Tiedoksi epäröiville, myös ratamestarin hommat on ulkoistettu(asiaan pätevöityneelle henkilölle). Itse vien vain rastit mettään, joten tarjolla on vain lisää kunniaa loistavista radoista big_smile

Delegaattori

Re: Iltarastit 2005

mors,

soittele Villalle.

*

43 (edited by mr. * 06-07-2005 22:30:24)

Re: Iltarastit 2005

mors,

Ilpon masinoima ratamestariryhmä piti hyvät rastit kohtuullisessa säässä.
Tulokset.

*

ps. palaan kohta. enpäs palaakaan. härveli tulee vasta huomenna. [s]inhimillisiä[/s] teknisiä ongelmia. tongue
pps. palasinpas. härveli.

Re: Iltarastit 2005

mr. * wrote:

mors,
Ilpon masinoima ratamestariryhmä piti hyvät rastit kohtuullisessa säässä.

No hyvä, että kelpas.

Suuret kiitokset vielä: radoista Katjalle, iltarastien pidosta Juhalle ja rastien hakemisesta Nipalle :klap::kumarran:

Delegaattori

45

Re: Iltarastit 2005

Nipa wrote:

...yleensä kaikki kunnia radoista on mennyt niitä PITÄNEELLE.....

Juu näinhän se yleensä on. Onneksi kuitenkin suurinpiirtein kaikki kehuivat ratoja erittäin hyviksi joten tulihan sitä kunniaakin. Tosin tais joku kyllä mainita, että rastit oli piilotettu wink johon mulla oli tottakai vastaus valmiina, että kuka ne rastit sinne metsään veikään... big_smile

- JV -

46

Re: Iltarastit 2005

Viimeisissä tuloksissa oli taas seurakseni merkitty HS, mutta olen tänä vuonna edustanut Päijät-Rastia. Tällähän ei ole suurta merkitystä, mutta se tekee mahdolliseksi osallistua alueen AM-kisoihin.

Hannu H

47

Re: Iltarastit 2005

HaHa wrote:

Viimeisissä tuloksissa oli taas seurakseni merkitty HS, mutta olen tänä vuonna edustanut Päijät-Rastia. Tällähän ei ole suurta merkitystä, mutta se tekee mahdolliseksi osallistua alueen AM-kisoihin.

Hannu H

Moi,

mulla on sellainen käsitys että ainakin E-results lukee emit-numeron mukaan seuran suoraan jostain liiton lisenssirekisteristä tms joka ei välttämäti oo ajantasalla. Mutta iltarastien tulospalveluvastaavat voinee korjata käsin tuon ens kerralla tuloksiin oikein.. (Lisenssikysely ssl:n sivuilta näyttää kyllä HH:n seuraksi PäRan)

Muutenkin noitten iltarastituloksien lehdistömuotoa vois ennen Sanomiin lähettämistä muokata siten, että karsis oman seuralaisten perästä noi seuralyhenteet veke ja jättäis vain ulkoseuralaisten lyhenteet. samaten vois lisätä kaikkien samalla emitillä porukassa juosseiden nimet, koska nyt tuloksiin tulee ainoastaan kyseisen emitin 'omistajan' nimi.

- JV -

48 (edited by mr. * 19-07-2005 20:36:15)

Re: Iltarastit 2005

mors,

JL piti tänään hienon pikamatkaharjoituksen iltarastien muodossa. Väkeä oli metsässä 47 (ei paha). cool

Parhaat oli parhaita ja The Manjyräs meitin. Asian tekee surkeaksi vielä se, että hän saapui rasteille juosten... (12 km!!). argh2:

Tulokset.

No sitten oikeasti ikävä uutinen. MTR oli täysin sekaisin ja takalukossa (TIM soita tongue), joten mitään väliaikoja ei saada.

*

ps. härveli [s]tulee kohta.[/s] on nyt...tosin ilman niitä pahuksen väliaikoja...syöttelin omani sinne käsin. taidan laittaa ne tännekin...

1:39-[sub]2:41[/sub]-2:53-1:54-1:28-[sub]4:21[/sub]-0:46-[sub]3:21[/sub]-3:29-1:34

tein kolme pummia. ne on alennettu. kiitos taaville kun neuvoi. hmm

49 (edited by mr. * 26-07-2005 23:17:39)

Re: Iltarastit 2005

mors,

tulokset ja väliajat löytyy tuolta.
mukana oli hulppeat 52 persoonaa...

hege ei ollu viivalla, joten me nuoremmatkin pärjättiin. 2)) 2))

[s]härvelöinti on vielä kesken.[/s] done.
meidän iltarastien reitit ja radat on nyt 'kaiken kansan' nähtävissä osoitteessa: http://www.kokkens.net/routegadget/,  joten nyt on erinomainen mahdollisuus piirtää omat koukerot opiksi vaikka jenkkilän pojille. http://www.planetsmilies.com/smilies/jumping/jumping0001.gif

*

50

Re: Iltarastit 2005

Moron

päivitin tässä muistaessani väliaika-analyysit ajan tasalla (lisätty kolme tapahtumaa) . Sinne vaan tarkastelemaan pummeja graafisesti.

- JV -