1

Re: Jukolan viesti 2018

No niin, kuten uusi puheenjohtajammekin jo ehti puheenvuorossaan etusivulla mainita, Jukolan viestiin ilmoittautumisia otetaan mielellään vastaan jo nyt hyvissä ajoin ja mieluusti niin, että pidetään myös kiinni osallistumisesta.

Itse en enää ole vähään aikaan jaksanut innostua Jukolan viestistä, kun yleensä ne ovat kaukana, väkeä on kauhea määrä ja kaiken sekamelskan keskellä oman suorituksen odottelu on tuntunut turhauttavalta. Jotenkin liian iso tapahtuma meikäläiselle, joka viihtyy paremmin nurkkakisoissa ja iltarasteilla.

Kuitenkin Hollolan Jukola kiinnostaa, koska se on tässä ihan lähellä - sinne pääsee vaikka polkupyörällä! (tai moottoripyörällä) Ja sitä paitsi on noissa maastoissa tullut eksyiltyä varoituksista huolimatta jo aiemminkin - armeija-aikoina nimittäin roll.

Mun kunto on ollut menneenä kesänä surkeampi kuin koskaan, mutta kun tajusin, että eihän mulla olekaan kestoflunssa, vaan flunssamaista kurkkuärsytystä aiheuttava (vatsa)happo-ongelma, tein muutamia pieniä elintapamuutoksia ja sen jälkeen olenkin voinut paljon paremmin. Tavoitteeni on olla jo keväällä meikäläisittäin hyvässä kunnossa, niin että jaksan samota metsässä pidemmänkin rupeaman... smile

Sellaisestakin oli puhetta, että lähdetään keväällä jonain sopivana päivänä porukalla järjestäjien harjoituskartoilla suunnistelemaan.

Ilmoittaudu tähän ketjuun, jos hivenenkään on sellainen fiilis, että nyt käydään rykäisemässä vaikka vaan kiusalla Jukolan viesti Hollolassa!

2

Re: Jukolan viesti 2018

Jukolaan tekee mieli. Olen Venlojen viestin ajan EA ryhmässä ikäänkuin oppaana, mutta Jukolan Viestiin voisin lähteä Päijätrastin kakkosporukkaan. Siis varaus lyhyt pätkä, esim neljäs tai viides osuus.

Re: Jukolan viesti 2018

Minulla on sama toive kuin Jukalla - lyhyt osuus kakkosjoukkueessa.

Hannu H

4

Re: Jukolan viesti 2018

Hei!

Olisin lähdössä jos mukaan mahtuu.

Osuustoive 4-6 (pimeään ei riitä taito, ankkuriosuuteen ei riitä kunto)

Tässä alkaa kohta olla helpoimmat osuudet varattu, toivottavasti pimeän osuuksillekin löytyy taitavaa porukkaa kahteen joukkueeseen...


T: Henri Törmä

Re: Jukolan viesti 2018

Tervepä terve!

Kyllähän lähtökohdan pitää olla sellainen, että Hollolan Jukolaan saadaan kaksi veljessarjaa lentokentän kankaita ja suppia koluamaan. Osallehan (kuten minulle itselleni) homma on jo tuttua.

Tavoite minulla on aikalailla sama kuin Timpalla, eli ensi kesänä pitäisi olla omiin lähtökohtiin nähden vähintäänkin kohtuullisessa juoksukunnossa. Se nyt ei vielä kuuta taivaalta kurkota, mutta säännöllistä ulkoilua ja harrastusta se kyllä toki edellyttää. Uskoisin että kakkosjoukkueessa voisin lähteä mille osuudelle tahansa, mutta ykkösjoukkueen tasolla jättäisin itseltäni pimeät osuudet pois valikoimasta.

Kohta alkaa päivä taas pidentyä, ja kesä on käsillä ennemmin kuin arvata saattaakaan, joten monipuolinen ja säännönmukainen valmistautuminen kannattaa ottaa ohjelmaan hetimmiten. Ja Hälvälän Jukolan ympärille voi hyvinkin rakentaa seuran yhteistä toimintaa! Toivotan Marikalle ja koko seuralle aktiivista otetta tulevalle kaudelle! smile

6

Re: Jukolan viesti 2018

Hienoa - jo viisi ilmoittautunutta tällä foorumilla!!! :klap: Venlojakin on kolme lähtijää eli Riikka, Katri ja allekirjoittanut. Nyt sitten vaan Vesa T. puhukoot Tessan ympäri, niin joukkue on koossa! smile Voi olla, että kaksi joukkuetta on liikaa tavoiteltu, mutta yhteen venlajoukkueeseen voimme olla yhden välivuoden jälkeen tyytyväisiä!

Mutta ei muuta kuin lisää jusseja ilmoittautumaan! Jos tiedät jonkun, joka ei tätä foorumia seuraa, niin ota kaveriin jollain muulla keinoin yhteyttä ja houkuttele mukaan lähi-Jukolaan. Eli viidakkorumpu pärisemään!

On oikein hyvä ajatus, että kävisimme keväällä Jukolan harjoituskartoilla porukalla ottamassa supikot haltuun. Minulla on olemassa muutama harjoituskartta, jonka perusteella voimme valita parhaimman oloisen kartan/harjoituksen, joita tilataan sitten tarvittava määrä. Ja lyödään hyvissä ajoin lukkoon sopiva harjoituspäivä/viikonloppu, jotta kaikki halukkaat lähtijät osaavat merkata sen hyvissä ajoin kalenteriin. Rapiat kaksi viikkoa, niin uusi allakka on jo käytössä. :Daa

Pidetään hommat vireissä!

Marika

7

Re: Jukolan viesti 2018

Mulla on tuossa ennen Jukolaa pieni verryttely, jos sitä nyt sellaiseksi voi kutsua. Pitäisi kaksipyöräisellä lähteä 15.6. perjantaina Narvikista tulemaan etelään päin... Mutta Jukolan viestihän alkaa vasta lauantai-iltana ja kestää sunnuntaiaamulle. Jotta kaippa sinne hyvinkin kerkiää! Tämä siis, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan roll

Re: Jukolan viesti 2018

:klap:  No on siinä verryttelyt miestä myöden!  :klap:

Hyvä että olet varannut sentään ruhtinaalliset 2 vuorokautta tuohon lämmittelypyrähdykseen, niin ettei aikataulu mene turhan tiukaksi. Loppupään osuuksille ehdit varmaan hyvin, ja se keltapohjainen numerohan tuollaisen verryttelyn jälkeen paidan rinnukseen pitääkin kiinnittää. Minä olen tuossa asiassa huomattavasti maltillisempi. Muutaman pitkän lenkin, joista yksi varmaankin täysi maraton, ajattelin kevään aikana tehdä. Nekin hyvissä ajoin ennen Hälvälän telttailuviikonloppua, ja vahvasti hyvän sää- , terveys- ja kuntovarauksen kera!

Ulkoilu Hollolaa ajatellen on jo alkanut, tosin nyt olosuhteet täälläpäin ainakin ovat aika huonot kun tuo lumisohjo jäätyi liukkaaksi ja epätasaiseksi asfaltin päälle. Varovasti nastakengillä hissutellen pystyy kyllä jonkinlaista juoksutuntumaa ylläpitämämään, ja tässä vaiheessa se saakin riittää.

9

Re: Jukolan viesti 2018

Ei sinusta Timo ole Jukolan viestin juoksijaksi tuon ajamisen jälkeen. Laita pyörä Kolarissa junaan ja nuku yö junassa lauantaiaamuun. Tai aikaista tuloasi.
Mutta ainahan varamiestä tarvitaan....
Jukka

10

Re: Jukolan viesti 2018

tm wrote:

Mulla on tuossa ennen Jukolaa pieni verryttely, jos sitä nyt sellaiseksi voi kutsua. Pitäisi kaksipyöräisellä lähteä 15.6. perjantaina Narvikista tulemaan etelään päin... Mutta Jukolan viestihän alkaa vasta lauantai-iltana ja kestää sunnuntaiaamulle. Jotta kaippa sinne hyvinkin kerkiää! Tämä siis, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan roll

Vetäiset tuossa samalla virallisen Rautap...se ajon eli 1600 km / 24h ... :klap:

11

Re: Jukolan viesti 2018

big_smile  Eikä tuo kovin pahasti suunnistamistakaan haittaisi, sillä suunnistettaessa ei istuta! Eipä taida Timppa pariin päivään muutenkaan istuskella tuon fillaroinnin jälkeen.

12 (edited by tm 22-12-2017 01:20:16)

Re: Jukolan viesti 2018

Siinä on runsaasti aikaa ja ehtii välillä heittämään muutaman kilsan juoksulenkinkin! Yhdessä päivässä ajaa ihan helposti tuon siivun, kun välillä pitää pieniä taukoja. Mopon selässä (ai niin, muistiks mä mainita, että tossa kakspyöräsessä on moottori? Käy bensalla, vähän sama kuin olis rattailla, joita vetää noin 77 hevosta) istuminen ei ole edes niin rasittavaa kuin konttorituolissa istuminen - ja kaiken lisäksi saa hengitellä raikasta ulkoilmaa cool Kyllä se tietokoneen edessä istuskelun voittaa!

Mutta tuohan riippuu myös ennakkovalmisteluista. Tänäänkin tuli heitettyä juoksulenkki, kun oli niin hyvä kelikin. Tosin tein sen lenkin juoksumatolla... roll

13

Re: Jukolan viesti 2018

Varsinainen kettu mieheksi tuo zorro cool, ulkoistaa fyysisen harjoittelun konevoimille. Oppia ikä kaikki, säästää aikaakin kun taitaa tunnin lenkki mennä vajaassa vartissa. Juoksumattoa olen itsekin joskus kokeillut, ja se on kyllä hyvä peli, mutta enpä ole ainakaan vielä sellaista hankkinut.

14

Re: Jukolan viesti 2018

Eki wrote:

Varsinainen kettu mieheksi tuo zorro cool, ulkoistaa fyysisen harjoittelun konevoimille. Oppia ikä kaikki, säästää aikaakin kun taitaa tunnin lenkki mennä vajaassa vartissa. Juoksumattoa olen itsekin joskus kokeillut, ja se on kyllä hyvä peli, mutta enpä ole ainakaan vielä sellaista hankkinut.

Juoksumatto on hyvä jos haluaa tehdä täsmäharjoituksia hyvissä oloissa eli silloin kun ulkona on peilijää,  5 cm sohjoa tai 10 cm irtolunta jossa mikään kenkä ei pidä.
Turhauttaa tehdä vauhdikkaampaa lenkkiä ulkona jos patiinit ei pidä... Mutta on se kuitenkin mukavampaa ulkona juosta jos keli on edes siedettävä.
Täsmäohjattuja ylämäkiharjoituksiakin on "mukava" tehdä matolla, hiki lentää....

15

Re: Jukolan viesti 2018

Tikulla silmään: Näin mentiin vuonna 1987 Hälvälän Jukolassa (ainakin virallisten tulosten mukaan, en muista oliko joukkue lopulta juuri tämä):

1. Mikko Kanerva
2. Mauri Piltt
3. Juha Nieminen
4. Rauno Nieminen
5. Veikko Virkki
6. Vesa Virkki
7. Esko Jussila

Sijoitus 571, joukkueita 1104, hyväksyttyjä 989, voittaja HiKi

Joukkue oli keski-iältään varsin nuori, Rane kokemuksellaan ja taatunvarmalla suorituksellaan toi mukavasti rauhallisuutta mukaan. Kolmososuus oli pimeä, pitkä ja ilman hajontaa, joten se lankesi luonnollisesti Koistalle. Ankkuriosuus kiersi mm. Kotajärvet, ja raskas suppamaasto kyllä tuntui kintereissä. Muutama suurehko ketunlenkki laumassa tuli tehtyä, etenkin loppupuolella väsyneenä tehdyt kivikkoisten suppien kierrot olivat pummialttiita. Parhaan suorituksen taisi tehdä Vesa kutospätkällä.

16

Re: Jukolan viesti 2018

Olikohan tuo se Jukola, josta Kanervan Mikko tuli väsyneenä ja tyytymättömänä pois. Lupasi, että ensi vuonna näyttää. Tuntui mukavalta kuulla, mutta jotenkin Mikolta lopahti motiivi ja Jukolat jäi. Lahjakas kaveri, mutta "laiskuus" treenaamisessa ei kantanut piiritasoa pidemmälle. Toista oli sisarensa, ne likat viihtyivät kentällä.

17 (edited by tm 20-01-2018 17:51:34)

Re: Jukolan viesti 2018

No niin, nyt on ilmoitettu yksi Venlojen ja yksi Jussien joukkue. Kaksi telttapaikkaakin on varattu, niiden tunnukset ovat KH18 ja KH26. Numeroinnista huolimatta ovat vierekkäiset päätypaikat.

Nyt vielä kun saadaan pari-kolme-neljä viestinviejää, niin voitais ilmoitella toinenkin Jussijoukkue!

Kun kaikki haluavat juosta mahdollisimman lyhyen osuuden, niin minä teen päinvastoin smile. Mulle käy mikä tahansa osuus, kunhan se ei ole aloitus. Tiiä vaikken sieltä Lapin perukoilta edes ehtisi aloitukseen...

Nyt on treenattu jo tuntikaupalla :hiipii: kolmen viime viikon aikana ja laivan kurssi on saatu kääntymään parempaan suuntaan. Kuntokin on kohentunut ja "testien" mukaan olen paremmassa kunnossa kuin koko viime vuonna. Olen laihtunutkin kovan harjoittelun seurauksena rajusti - uskoisin, että paino on pudonnut jo melkein yhdellä kilolla big_smile. Se kai täytyy varmistaa vaa'alla joskus. Voihan se tietysti olla nestehukkaakin.

Re: Jukolan viesti 2018

Suunniteltuna leiripäivänä helatorstaina on tavan mukaan Päijänne-juoksu, jossa ovat olleet mukana ainakin Esko ja minä.

19

Re: Jukolan viesti 2018

Kevään leiripäiviä mietittäessä suosittelen Päijänne-juoksun ottamista ohjelmaan sellaisenaan! Siinä saa hyvän tuntuman kevään juoksukuntoon, ja joukossa matka taittuu huomattavasti kevyemmin kuin yksikseen hölkkäillessa. Kyllä siinä edustuspaidan selkämyksen hikiseksi saa!

Helatorstaita (10.05.2018) seuraava viikonloppu saattaisi olla omiaan esim. karttaharjoitukseen Hollolan supikossa. Sitä seuraavana viikonloppuna (lauantai 19.05.2018) onkin Helsinki Running Day, jolloin juostaan HCM ja HCR. :running2:

20

Re: Jukolan viesti 2018

Moi,

juttelin viikonloppuna Vesa V:n ja Pasi N:n kanssa Jukolasta ja olemme valmiina lähtemään Jukolaan.

t. Veikko

21

Re: Jukolan viesti 2018

Täytyy varmaan jonkun miettiä sitten uudestaan, jos tuo suunnistuspäivä olisikin sitten lauantai? No, joku miettii!

Minä en tykkää lähtee Päijänne-juoksuun, kun olen kuitenkin niin hitaassa kunnossa. (vaikka mistäs sen tuossa vaiheessa tietää). Juoksen :hiipii: mieluummin pitkän yhtenäisen lenkin jossakin ilman kannustavien kansanjoukkojen luomia paineita.

Hyvä, että on taasen kolme viestinviejää lisää! smile

Re: Jukolan viesti 2018

Moikka,

mukana ollaan ja vahvistusta sekä Asseria myös kysytty. Molemmilla oli jotain kyselyjä harrastelijaporukoihin, mutta lopullisia päätöksiä ei ole vielä tehty.

-Ippe

23

Re: Jukolan viesti 2018

Kesäsuunnistajille tulee kiire, jos ei ole vielä juoksutreenejä takana. Ensimmäiset kansalliset ovat kohta edessä. Kahdessa kuukaudessa ei Jukolakuntoon ehdi, jos vasta nyt aloittaa. Liekö muut olleet liikkeellä kuin Esko 55v.

24

Re: Jukolan viesti 2018

Ehtiihän sitä kuntoon vaikka ei olisi viellä juoksut.Vuonna 1976 vappuna Vuoksenniska piti testin Hämeenlinna-Lahti viestikisa juoksuun.Se oli mulla ekajuoksu sinä keväänä.Pääsin Vuoksenniskan Urheilijoiden joukkueeseen.Juoksin Kukonkoivu-Soramäki välin,oltiin seitsemäs sijalla maalissa. Vappuun asti hiihdin lenkkejä.

25

Re: Jukolan viesti 2018

Joo, mut Väiski sä olit talven maajoukkuetason hiihtosuunnistaja. PäijRan nykyiset kaverit tuskin omistavat suksia.

26

Re: Jukolan viesti 2018

Jukka Luukko wrote:

Joo, mut Väiski sä olit talven maajoukkuetason hiihtosuunnistaja. PäijRan nykyiset kaverit tuskin omistavat suksia.

No miksi ne päijätrastin suunnistajat ovat niin hitaita,,etteivät ehdi kuntoutua jukolaan?????????????

27

Re: Jukolan viesti 2018

No mutta Väiski kyllähän sinä tiedät miten paljon pitää treenata, että pysyy mukana Jukolan kärkiletkassa. Mulla on meidän vanhoista treeneistä ja testeistä tiedot tallella. Päiralaiset juoksivat Palma viestiä jo "lopputalvesta" ja mullakin oli monena vuonna maaliskuun juoksukilometrit neljäsataa. Joutsenon Kullervon historiasta voit tarkistaa miten olit liikkeellä. Ja siihen päälle rajamiehen kilometrit.

28

Re: Jukolan viesti 2018

Vähän pitää korjata. Varmaan Niko Nättinen ja Sami Tuominen ovat iskussa.

29

Re: Jukolan viesti 2018

Kevät tuli, lumi suli, puro sanoi puli puli …

Aivan vielä ei kaikki lumi ole kesäiseen faasiin muuttunut, mutta vähiin se vääjäämättä käy. Aamusella toki vielä on mitä parhaat kelit hiihdellä hankikannolla vaikkapa järvenrantamia ja pellonreunoja, siinä matka taittuu ja aika kuluu keväthangista nauttien. Samalla voi vaikka miettiä tulevaa kesäsuunnistuskautta.

Kulkuväylät alkavat olla jo niin hyvin sulaneet että nastalenkkaritkin voi laittaa naftaliiniin ja hölkötellä kevyillä ja joustavilla kesämalleilla. Talviunesta ollaan selvästikin heräilemässä, sen kyllä huomaa katukuvassa iltaisin. Vielä ehtii monta kertaa lähteä lenkille ilman karttaa ja kompassia, maastoon alkaa päästä vasta kuukauden kuluttua oikein toden teolla!

Hienoa kun Juippi on valmiustilassa, toivottavasti myös muu teknillinen osasto mukaan lähtee, niin että saataisiin täysimääräisenä kaksi joukkuetta veljeksiä liikkeelle! Harjoitusmaastoissa varmaan kannattaa käydä maastotyyppiin ja etenkin niiden kivikkoisten suppien koluamisen ihanuuteen tutustumassa.

Re: Jukolan viesti 2018

Moi,
Alla lista nimistä, jotka ovat lupautuneet 2018 Jukolaan...lisämääreenä jotain toiveita.

*************************************************
Timo Maaranen
Jukka Luukko (lyhyt osuus)
Hannu Harkola (lyhyt osuus)
Mauri Piltt
Henri Törmä
Esko Jussila
Veikko Virkki
Vesa Virkki
Pasi Nieminen
Ilpo Märkjärvi
Asser Vuola (varmista Ippe tämä)
Kimmo Vänni (ja tämä.)
Sampo Keskinen
Sami Tuominen (7. osuus)
Niko Nättinen (1. osuus)
Heikki Pelkonen
*************************************************

Siinä on 16 nimeä. Ketä puuttuu?
Ehdotan, että mietitte keskuudestanne ryhmän, joka tekee joukkueet.
Mä en ole vielä toipunut edellisestä Jukolasta, joten passaan karkelot.

vt

31

Re: Jukolan viesti 2018

Näistä pitäis tietysti tehdä nykyajan tyyliin whats up ryhmä, mutta silloin täytyisi tietää listalla olevien puhelinnumero ynnä se, käyttääkö ylipäätään whats uppia. Silloin ryhmätyöskentely sujuisi hyvin.

Veskuhan voisi näistä listan nimistä tehdä ehdotelman joukkueista ja sitten niihin voisi tehdä jonkinlaista hienosäätöä. Itseasiassa eikös se ole hyvä, että joukkueiden tekijä ei itse ole juoksemassa, niin ei ole eturistiriitoja... smile

32

Re: Jukolan viesti 2018

Mukavastihan noita nimiä on listaan saatu, enää viisi puuttuu kolmosjoukkueesta! Tai jos masentavasti realisteja ollaan, niin ainahan joku kuitenkin kolhii itseään tai joutuu muutoin olemaan samaan aikaan toisaalla, joten on oikeinkin hienoa että tässä vaiheessa on jopa kaksi vapaaehtoista pääsemässä varamiehen rooliin.

Pian alkaa suunnistuskausi 2018, neopreenisukat ja nastarit on jo esiin kaivettu. Samoin kompassi ja emit-kortti. Suunnilleen kerta viikossa olisi tarkoitus iltarasteja koluta, jos vain intoa ja terveyttä riittää.

Eipä nyt muuta kuin Mobilattia niveliin ja emittiä nollaamaan!

33

Re: Jukolan viesti 2018

Do diid!
Nyt on kesärastikausi korkattu käyntiin, tosin ei vielä aivan "täysipainoista suunnistusta" vaan sprinttiä, osin asfaltilla, osin mudassa, savella ja kalliolla. Matka oli onneksi lyhyt. Mittakaavana kartassa 1:4000, mutta rastiliput niin pieniä että kaukaa niitä ei bongaa.
On se taas oudostaan aika hapottavaa, epämiellyttävää suorastaan! Skarppina pitää (pitäisi) olla, ja keskittyä vain olennaiseen. Ja vanha emitti alkaa olla reaktioissaan hidas mutta kankea, joten leimaukset on syytä tehdä rauhallisesti ja huolella jotta jälki jää.
Viikon päästä sitten oikeaan maastoon!

34

Re: Jukolan viesti 2018

Asikkalan Puhtikaurarastit olisi hyvä katsastustilaisuus. Monttumaasto ja lähellä.

35

Re: Jukolan viesti 2018

Jukka Luukko wrote:

Asikkalan Puhtikaurarastit olisi hyvä katsastustilaisuus. Monttumaasto ja lähellä.

Lisäsin tuohon meidän iltarastikalenteriin.

36

Re: Jukolan viesti 2018

Hei,

Tässä joukkueet jaettu kahteen, joista 1 joukkue on ajatellussa juoksujärjestyksessä.

1. Joukkue
Niko Nättinen (1. osuus)
Kimmo Vänni (ja tämä.)
Pasi Nieminen
Asser Vuola (varmista Ippe tämä)
Henri Törmä
Sampo Keskinen
Sami Tuominen (7. osuus)


2. Joukkue
Veikko Virkki
Heikki Pelkonen
Timo Maaranen
Mauri Piltt
Hannu Harkola (lyhyt osuus)
Esko Jussila
Ilpo Märkjärvi


varalla Jukka Luukko (lyhyt osuus)


Terveisin,
Vesa V.

37

Re: Jukolan viesti 2018

Kakkonen sopii ainakin minulle tuossakin järjestyksessä!

Yhden kerran olen nyt maastossa käynyt, ja se pitää todeta että harjoittelua kyllä kaivataan vielä kipeästi. On tuo metsässä ja kallioilla juoksentelu oudostaan taas sen verran raskasta että huh huh! Yllättävän hyvät nastarit sentään löytyi kaapista, niillä kyllä askel pitää kalliollakin!

38

Re: Jukolan viesti 2018

Nyt vaan treenimään kun nimet on listassa. Ethän halua olla heikoin lenkki?
Vesa V. näyttää valinneen joukkueenjohtajan ja huoltajan tehtävät: Kisahengen luominen...Telttojen pystytys jo edellisenä päivänä ennen ruuhkia. Yön valvonta ja juoksijoista huolehtiminen.... Vielä voit muuttaa itsesi varamieheksi...

39

Re: Jukolan viesti 2018

Kylläpä oli kalsea ja märkä vappu!

Rasteja olisi täälläkin ollut metsät täynnänsä, mutta eipä noita malttanut näillä keleillä etsimään lähteä. Tällä viikolla jää rastit tykkänään väliin, on sen verran haravatalkoita ja muita menoja joka ilta. Muutaman kerran olen toki ulkoilupoluilla käynyt hölkkäilemässä koirien ja sauvakävelijöiden seassa.

Toivottavasti Tim järkkää paremmat kelit helatorstaiksi Hälvälään, niin että niitä kivikkoisia suppia ei tarvitse koluta jalat ja sormet kylmästä kankeana!

40

Re: Jukolan viesti 2018

smile  Helatorstain kelit näyttävät varsin kesäisiltä!  smile

Onko päivän aikataulusta ja harjoitussessioiden paikasta jotakin tietoa? Toivottavasti päivän ensimmäinen harjoitus ei ole kovin aikaisin, koskapa siirtyminen majoituksesta tapahtumapaikalle kestää lähes kaikilla varmaan hyvän matkaa toista tuntia.

41

Re: Jukolan viesti 2018

Huomisesta eli Helatorstain harjoituksista.

Meillä on nyt 2 x 6 karttaa käytettävissä, ilmoittautuneita ovat siis Sampo, Eki, minä ja Tessa. Jos lähdetään Padasjoelta, niin mahdutaan vaikka yhdessä autossa? Voidaan kyllä mennä erikseenkin, Tessa pääsee minun kyydissäni.

Olen kaavaillut, jos lähdettäisiin noin yhdeksän (?) aikaan ABC:ltä, niin kymmenen jälkeen otettaisiin ensimmäinen harjoitus. Sen jälkeen epämääräinen tauko ja sitten toinen harjoitus. Tuossahan voisi olla mahdollista vaikka evästauko.

Vihatun kartalla on 25 rastia, joista saa tehdä mielesisensä radan, rasteja on myös paljon lähekkäin, esimerkiksi yhdellä melkoisen syheröisellä alueella 5 rastia smile - siinä saa oppia supista!

Santaveräjän kartalla on nyt 4 eri rataa eli kukin rata sisältää "vetoja", eli on monta lähtöä ja lähtöpaikat ovat lähellä vedon viimeistä rastia - täähän on kuin frisbee-golffia! Jos nuo kaikki vedot käy läpi, niin matkaa tulee noin 7 kilometriä.

Vielä siis kaksi paikkaa auki. Ihan mahdollistahan on, että joku haluaa suunnistaa viikonloppuna Helatorstain sijaan.

Ehdotuksia? Menen illalla Puhtokaura-iltarasteille. Tässä päivällä saatan käväistä pienellä ajolenkillä, jos muilta hommilta ehdin, Täytyy vielä etsiä ajo-ohjeet harjoituspaikkoihinkin...

42

Re: Jukolan viesti 2018

Ou kei!

Tulee kyllä aikainen herätys huomisaamuksi täällä sivukylillä, kun en ehdi illalla varmaan mitään kassiin pakkaamaan (menen suoraan töistä Junnu Vainion muistokonserttiin, kotosalla lienen puoliyön kantissa) ja Hollolaankin joudun tulemaan mutkan ja pysähdyksen kautta. Mutta tarkoitus on olla paikassa X (jonka osoitteen Tim paljastanee vielä tänään) klo 10.30 mennessä. Jos en ole silloin siellä niin sitten olen ja tulen myöhässä, mutta tarkoitus on ensimmäiseenkin harjoitukseen tulla ainakin kuittaamaan kartta myöhemmpää käyttöä varten.

Kävin eilen Nuuksion maastossa suunnistamassa HS:n firmaliigaa. Kyllä siinä tämänkuntoinen henkilö täyden harjoituksen sai, etenkin kun olemme ainakin tämän kevätkauden A-sarjassa. Edelleen pitää todeta että kyllä sitä harjoitusta tarvitaan, jos ei muuta niin pelkkä maastossa tai poluilla juoksu on suunnistuksen eteen jo jotakin aivan muuta kuin tasaisella asfaltilla hölkkäily.

43

Re: Jukolan viesti 2018

Aloitetaan Vihatusta 10.30:

61.009642, 25.356899

Tuossa on paikoituspaikan koordinaatit. Ja alla sitten reitti siihen (jossain on matkan varrella avattava puomi. Mitähän tästäkin tulee?!?)

https://goo.gl/maps/XTr6LJ4B1TH2

Tästä voitaisiin siis aloittaa, alueella on rasteja ja kartasta voi vapaasti valita, mitä rasteja lähtee noutamaan! On supikkoa ja vähän tasaisempaakin. Mä taidan mennä eksymään noihin suppiin...

Toinen harjoitus, parin kilsan vetoja.

Parkkipaikka osoitteessa Tenniläntie 800,  paikoitus Tennilän Urheilukentän rakennuksen molemmin puolin,  varsinaiselle kenttäalueelle autolla ajaminen on kielletty.

Eli tuntuis siltä, että evästä mukaan ja vettä kanssa?

44

Re: Jukolan viesti 2018

Jou!

Nyt on ohjeet, joten perille saattaa löytää. Tarkkaa puuhaa on autoilukin, google esittää osoitteen "Tampereentie 450 Lahti" aika tavalla k-pisteestä Hämeenkoskelle päin, pitää huomata laittaa kunnaksi "Hollola".

Näyttäisi siltä että päästään lähes rikospaikalle, muistelen että edellisen kerran tuolla Jukolaa juostessani rata kiersi Ketarlammit.

45

Re: Jukolan viesti 2018

Helatorstain harjoitukset tehty!

Päijät-Rastin keväinen suunnistusleiripäivä saatiin pidettyä kolmen suunnistajan voimin. Nyt on koluttu suppia - tai sitten vältelty suppien pohjia ja edetty lähes yksinomaan harjanteita pitkin. Harjoitusten tavoiteaika oli 1 tunti ja siihen päästiin, vaikka ei edes kunnolla juostu. smile Pääpaino harjoituksissa oli maastoon tutustumisella ja tarkalla kartanluvulla, josta syystä pahemmilta pummeilta säästyttiin. Sen kyllä huomasi, että tässä maastossa on todella helppoa "tipahtaa kärryiltä".

Suunnistuksen lomassa bongasimme keväisestä luonnosta erilaisia otuksia ja naapuriseurojen suunnistajia. Elukoista mainittakoon kyykäärme, jänis, metso ja ilmeisesti peuran leukaluut - mikähän lie susilauma iskenyt peuran kimppuun? Nälkäisiä ainakin olivat olleet. tongue

Kolme iskemätöntä karttaa on nyt vielä jaossa ja lainata saa ainakin meikäläisen karttoja, jos kukaan haluaa lähteä harjoittelemaan jonain toisena päivänä Jukolan tai Venlojen viestiä varten. Etukäteen on hyvä totutella tulevan kisamaaston maastotyyppiin, niin ei mene sormi suuhun, kun eteen lykätään kartta, jonka käyristä ei äkkinäinen saa mitään selkoa.

46

Re: Jukolan viesti 2018

Lukeminen kannattaa aina, sanoi Jörkkakin aikoinaan. Jukolassa ainakin karttaa kannattaa lukea, ja nuo väärin päin olevat kumpareet vaativat jopa lukemisen ymmärtämistä, jotta kartalla pysytään.
Kovin olivat supat kivikkoisia ja jyrkkäreunaisia, ja raivausta löytyi ainakin tarpeeksi. Maasto oli kuiva ja kovapohjainen, kengät pysyivät kuivina lievää jalkahikeä lukuunottamatta.

47

Re: Jukolan viesti 2018

Löysinpä ankkuriosuuden kartan Hälvälästä vuosimallia 1987 (siis 31 vuoden takaa!). Muisti pelasi oikein, Kotajärvet silloin kierrettiin. Järvethän näkyvät myös Vihatun kartalla, jolla siis helatorstaina käytiin suppia koluamassa. Kolme rastia oli harjoituskartan alueella, järvien etelä- ja länsipuolella. Kyllä ovat olleet nekin aivan täysipainoista suunnistusta vaativia suppia ja notkoja, etenkin kun kartta oli mittakaavassa 1:15000!

Tänä vuonna radat eivät ilmeisesti aivan näin pitkälle tule, koskapa täällä nyt saa harjoitella. Avokalliota ja jyrkänteitä vanhan kartan alueella on kahdella kohdin, n. kilometri Kotajärvistä pohjoiseen ja n. 2 kilometriä järvistä koiliseen. Muualla kalliota ei ole ollenkaan.

48 (edited by Ippe 19-05-2018 22:56:55)

Re: Jukolan viesti 2018

Moikka,

Asseri vahvistanut tulonsa ja Vänni päätti kokeilla rahkeitaan toisessa joukkeessa ykkösosuudella.

Eli Vesa T(or)Vi lamppua latinkiin lol


Asser saapuu jukolaan parin viikon Singaporen reissulta lauantaina, joten ei ole paikalle saapumassa ihan ensimmäisten joukossa. Nelospätkä kuulemma sopii nykykunnolle oikein hyvin ja ehtiinee ajoissa paikalle.

-Ippe

vesa wrote:

Hei,

Tässä joukkueet jaettu kahteen, joista 1 joukkue on ajatellussa juoksujärjestyksessä.

1. Joukkue
Niko Nättinen (1. osuus)
Kimmo Vänni (ja tämä.)
Pasi Nieminen
Asser Vuola (varmista Ippe tämä)
Henri Törmä
Sampo Keskinen
Sami Tuominen (7. osuus)


2. Joukkue
Veikko Virkki
Heikki Pelkonen
Timo Maaranen
Mauri Piltt
Hannu Harkola (lyhyt osuus)
Esko Jussila
Ilpo Märkjärvi


varalla Jukka Luukko (lyhyt osuus)


Terveisin,
Vesa V.

Re: Jukolan viesti 2018

Juu helppohan se on muiden puolesta lupailla cool

Ihan vaan pari faktaa osuusrulettia silmälläpitäen:
Tälle vuodelle kumulatiivisesti juoksukilometrejä kertynyt abouttiarallaa saman verran kuin ankkuripätkällä pituutta. Vai olisko vaan parempi olla hiljaa tästä ettei tulkita äijän reenanneen roll
Tarvis sitten emitin lainaan, kun omasta patterit hyyty noin vuoden 2012 jukolassa, oliko jollain kiire kotiin  tongue

Eki wrote:

Kakkonen sopii ainakin minulle tuossakin järjestyksessä!

Yhden kerran olen nyt maastossa käynyt, ja se pitää todeta että harjoittelua kyllä kaivataan vielä kipeästi. On tuo metsässä ja kallioilla juoksentelu oudostaan taas sen verran raskasta että huh huh! Yllättävän hyvät nastarit sentään löytyi kaapista, niillä kyllä askel pitää kalliollakin!

50

Re: Jukolan viesti 2018

Kyllä se vaan on nyt mun todettava että ei ole jalka juoksukunnossa jukolaan mennessä.. Kuntoutus ei ole ihan ollutkaan niin nopeaa kun etukäteen oletin. Tällä hetkellä hölkkään pystyy lähes kivuitta 15min..