Re: Talvikausi 2020

Kesä on ohi ja talvea odotellaan. Lämmintä on kuin juhannuksena konsanaan, ja vettä sataa kuin kokkoa sytytellessä, mutta siitä huolimatta uusi hiihtokausi on saatu korkattua täällä etelärannikollakin.

Espoon Oittaalla on päässyt lumille viime viikonlopusta alkaen, lumetettua baanaa on 750m mittainen lenkki. Tilaa riittää hyvin, mutta ei siellä toki yksinään tarvitse lykkiä, aina on seuraa tarjolla. Ihan mukavasti täällä tätäkin lajia harrastetaan.

Saisi nyt tulla edes yöpakkasia sen verran että tämä lumi ei kokonaan pois sulaisi ennen luonnonlumien tuloa!

2

Re: Talvikausi 2020

No nii! Esko avasi uuden keskustelun. Toistan tässä vuoressa Marikalle tekemäni tarjouksen: Ensi lumen rastit ovat joulukuun alussa Sodankylässä. Tarjoan seurakavereilleni siellä kylän parhaan kattauksen. Hisukilpaa ei tarvi hiihtää, mutta kisaan osallistumisesta saa bonuksia. ??? Mitkä jää nähtäväksi paikan päällä.
Tänään kävelin 2 tuntia 12 min, huomenna taidan käydä hiihtämässä.

3

Re: Talvikausi 2020

Kullasvuoren pururata avautui hiihtäjille. Jussilan Pasi lanasi heti lumisateen jälkeen baanan hienoon kuntoon. Kaksi kertaa kävin tänään hiihtämässä. Kisakuntoa haetaan.

Re: Talvikausi 2020

Hyvä kun saadaan kotimaisemissakin hiihtokausi alulleen. Itse en ole reiluun viikkoon suksille ehtinyt, näin pikkujoulusesonkina tuntuu kaikenlaista tärkeämpää menoa löytyvän. Mm. perjantai-iltana oli RIL-Runin pikkujoulut, lauantaina katseltiin lähinnä Rukan kisoja, sunnuntaina avattiin talven korttelirastikausi. Mutta eiköhän tällä viikolla yritetä taas hiihtimiäkin ulkoiluttaa joku ilta!

Taisipa olla seuran vuosikokous viime viikon päätteeksi, onkohan sieltä mitään raportoitavaa?

5

Re: Talvikausi 2020

Sodankylä jäi väliin. Lievä nuha lähtöä edeltävänä päivänä. En uskaltanut, jos olo käy matkalla huonoksi. Ja hyvä oli, kun en lähtenyt. Puolikuntoisena hiihto turhaa ja ehkä vaarallistakin.

6

Re: Talvikausi 2020

Lehdestä luin, että Niko sai stipendin. Se oli hyvä juttu. Nikossa on potentiaalia. Ja lenkit maistuu. Enemmän voisi olla seuran sivuilla seuran asioita. Tänne voisi tallentaa suojaan dokumentit, jotka tuhoutuvat seuraavassa tulipalossa.

7

Re: Talvikausi 2020

No ny rupes ilmat reistaileen. Imatra peruutti tammikuun alun kisat. Käyköhän tässä niin, että kisataan tänä talvena eka kerran Seefeldin MM kisassa.

8

Re: Talvikausi 2020

Heh heh,on sulla jukka murheita.

9

Re: Talvikausi 2020

No juu.. hyvähän sun on, kun silloin kun sinä treenasit yleisen sarjan MM kisaan ja olit edustajana niin lunta oli lokakuusta alkaen hyhtikuun loppuun. Yksin teit umpihankeen ladut Höyheniselle. Siinä kunto nousi. Nyt saa tehdä korvaavia harjotteita 11 kuukautta vuodessa. Ja hiihtää kuukauden.

10

Re: Talvikausi 2020

Jukka onneksi ei mulla ole sellaista kilpailuhimoa enään.Kävelin tänään 8 kilsan lenkin,jos ei tule lunta kävelen.Viime  talvena hiihdin pertsaa 1100 kilsaa ja pyöräilin 6800 kilsaa kesän aikana,kävin viime syksyllä pyörällä aarnon puun pihamaalla,poljin lammin kirkolta ja takaisin.Kävin myös siellä häyhenisellä sillä reissulla.

11

Re: Talvikausi 2020

Muuten olikos se päijät-rastin vuosikokous?

12

Re: Talvikausi 2020

Tervehdys!

Seuran vuosikokous pidettiin aivan ilmoitetun mukaisesti eli 29.11.2019 klo 17 Helmipankin kerhotiloissa. Kokouksen keskeisimmästä annista oli käsittääkseni juttu paikallislehdessä; tosin itse en ole kyseistä lehteä nähnyt. Kuluneesta toimintavuodesta selvittiin ja uuteen suunnataan entisin "kujein" aktiivisten toimijoiden, joita on valitettavan vähän, ehtimisen ja jaksamisen ehdoilla. Iltarasteja pyrimme järjestämään entiseen malliin, erityisesti uutta Auttoisten karttaa hyödyntäen. Iltarastien järjestelyporukka on käynyt vähiin, joten rastien parissa piisaa jumppaamista... Ensi kesäksi on tarkoitus perustaa ns. MOBO-rastit molempien kuntiin: Padasjoella Kullasvuoreen ja Kuhmoisissa Karkjärven kuntoratojen maastoon. Seuramme 50-vuotista taivalta on tarkoitus juhlia ns. työn merkeissä eli joidenkin iltarastien yhteydessä hörpätään juhlakahvit jne. Tästä tiedotetaan sitten tarkemmin ensi vuonna, kun asia on ajankohtaisempi. Kokouksen päätteeksi palkittiin seuramme aktiivinen juniori Niko Kallioinen.

Toivotan kaikille päijät-rastilaisille ja suunnistuksen ystäville Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!

Marika

13

Re: Talvikausi 2020

Moi! Mä tälläinen vanha laitapuolenkulkijana en viitsinyt maksaa 2 euroa lukemisesta sanomista. Mutta kuitenkin:Rauhallista joulua ja onnellista uutta vuotta.

14

Re: Talvikausi 2020

Väiski, rajamies, on laitapuolen kulkijana kulkenut Suomen itärajaa muutaman vuosikymmenen. Se laitapuoli on onneksemme rajan toisella puolen.

15

Re: Talvikausi 2020

Etelän hisukauden alku siirtyy, kun kahdet kisat Etelä-Karjalassa on imoitettu perutuiksi. Kuusamossa olisi lunta ja kisat, mutta pitäisi saada auto täyteen lähtijöitä jotta olisi kuskeja ajeluun.
Kaksi viikkoa ja lähdemme Veijon kanssa Seefeldin sokkeloihin yrittämään MM-kisoissa. Veijo tuonee tuliaisena jalometallin näköistä, mutta meikäläisen mitalit on kilpakumppaneiden epäonnistumisien varassa. Sitä kun ollaan viimeistä vuotta 75 sarjassa ja uudet sarjaan nousijat uhkuvat kuntoa ja näyttöhaluja. Mutta "näillä mennään", sanoisi edesmennyt ystäväni Virtasen Pertti.

16

Re: Talvikausi 2020

Moi! Katsohan seefeldin ennuste foregalta 2 viikolta,lumet sieltä lähtee,tuskin vuorilta tuovat tarpeeksi lunta kuorma-autoilla.

17

Re: Talvikausi 2020

Webkamera Seefeld näyttää kyllä vielä lunta.

18

Re: Talvikausi 2020

Mites se lumitilanne nyt siellä Seefeldissä?

19

Re: Talvikausi 2020

Joka päivä olen päässyt Padasjoella hiihtämään. Pientä ympyrää tai kasin lenkkiä.
Nyt 20 kertaa näillä lumilla.
Ei näytä hyvältä hiihdon saati hisun tulevaisuus näillä kulmin. Harrastajien keski-ikä on yli 80 vuotta kun Suppulan Ramin kanssa kaksistaan kentällä hiihdetään.
Hiihditkö Väiski Ramin kanssa viestiä?

20

Re: Talvikausi 2020

Joka päivä olen päässyt Padasjoella hiihtämään. Pientä ympyrää tai kasin lenkkiä.
Nyt 20 kertaa näillä lumilla.
Ei näytä hyvältä hiihdon saati hisun tulevaisuus näillä kulmin. Harrastajien keski-ikä on yli 80 vuotta kun Suppulan Ramin kanssa kaksistaan kentällä hiihdetään.
Hiihditkö Väiski Ramin kanssa viestiä?

En muista hiihdettiinkö Ramin kanssa jotain kisaa.Vai olikohan joskus viesti tikkakoskella,rami ja kari yhdessä aloittivat ja sitten lasse,sitten eki ja mä ankkurina.Säkä voitti. Sehän oli joku keski-suomen risusavottaviesti.

21

Re: Talvikausi 2020

No eipä olisi syksyllä uskonut, että näin huono lumitilanne on tammikuun yhdeksäs päivä. Siis kun lunta ei ole ja maa on roudaton. Päijänne ei ole jäätynyt. Pikkujärvissä sentään jääpeite on, mutta kaikille ei ole hyvä mennä. Pian pakataan Tahvanaisen Veijon kanssa sukset Seefeldin hisu MM lähtöä varten. Siinä se PäijRan edustus siellä on.

22

Re: Talvikausi 2020

Moi! Aloita jo harjoittelu syyskuuta varten polkupyörällä,silloinhan on mm-kisat lahden ympäristössä.

23

Re: Talvikausi 2020

Löytyivätkä Seefeldin kisasivut sentään, ja saadaan seuranta päälle! Startteja näyttäisi olevan 15.01 sprintti, 17.01 keskimatka ja 19.01 pitkä matka. Seuran edustus ei ole kovin suuri, mutta nyt satsataankin laatuun.

Hiihtelyä on voinut kehäkolmoisen sisällä kyllä harjoittaa, mutta kovin laadukasta se ei ole ollut. Lajiharjoittelua Finlandia-hiihdon lähtötohinaan lähinnä. Itse asiassa parasta tässä talvessa on ollut marraskuun lopulla alkaneet jokaviikkoiset korttelirastit, rastien perässä on ollut mukava hölkötellä pehmoiset lenkkitossut jalassa. Ei ole ollut edes liukasta!

24

Re: Talvikausi 2020

Hisut ulkomailla ovat menneet kesäseuran piikkiin kun IOF seurana on ollut vain LS. Nyt vasta löysin tietojeni jatkeena eri suunnistuslajien edustuskirjaukset ja hisu ja pyörä on nyt tiedoissani PäijRa. Anastasian ilmoittamana näkyy vielä Ls, mutta saattaapi muuttua. Olen joka kisassa pyytänyt järjestäjää oikaisemaan seuran, mutta se ei liene onnistunut kait siitä syystä kun vain minä pääsen muuttamaan tietojani. Nyt järjestäjä on vaatinut jokaiselta myös valokuvan IOF rekisteriin. Katsokaapa, klikkaa IOF Jukka Luukko.

25

Re: Talvikausi 2020

Heh heh,onneksi mulla ei ole tuollaisia murheita3))3)).

26

Re: Talvikausi 2020

Innsbruckissa on hisuiltu pikamatka, ja Jukka on siellä pokannut hopeaa. Hienoa :klap:
Vajaat puoli minuuttia on jäänyt eroa kirkkaimpaan lätkään.

Veijo on sarjassaan sijoittunut neljänneksi, edellään pronssipallille yltänyt Hämeenlinnan Olavi Erkkilä.

27

Re: Talvikausi 2020

Pitkällä matkalla Veijo pokkasi pronssia  :klap:  ja Jukka joutui kärvistelemään nelossijalla. Erot eteen- ja taaksepäin ovat varsin selvät.

28

Re: Talvikausi 2020

Do diid!   :ole:

Tulihan se värisuoran täydennys sieltä, kun Veijo nappasi kultaa keskimatkalta, reilun parin minuutin erolla hopeamieheen!  :klap:

Jukka jäi nyt sarjassaan kuudenneksi, ja erot ovat selkeät myös siellä.

Herrat saalistivat Seefeldin hangilta siis yhden mitalin kutakin laatua.

29

Re: Talvikausi 2020

Kotona ollaan. Ei kulkenut henki Seefeldin korkealla. Ja virhettä tuli, kun alamaat meni pitkäksi ja ylämaissa meni järki lukea karttaa. Tällä kertaa voitin kerran parempiani ja hävisin kaksi kertaa paremmilleni.

30

Re: Talvikausi 2020

Onneksi olkoon mitallista,mutta nouse jo polkupyörälle ja keskity mm-kisoihin,talvi on jo mennyt.

31

Re: Talvikausi 2020

Palataan vielä Seefeldin kisatunnelmiin. Tapahtumia oli. Ampumahiihtoa, sileän hiihtoa, kaunoluistelua... kaikki talvilajit. Winter World Masters Games InnsBruck 2020.
Oli konsertteja, menoa ja meinkiä. Hiihdossa jouduin kuitenkin niin ahtaalle, että ylimääräiset menot jäivät menemättä. Välipäivät huilia.
Sprintti meni sarjassani kaikilta sähläykseksi. Lähdön jälkeen heti aurattava alamaaränni mikä meni kiville. Suksia meni ja pepulleen piti heittää. Alhaalla aukealla ristirata ja ympyrää hiihtoa. Kuka tahansa olisi voinut voittaa. Niin tehtiin virheitä.
Pitkä oli vuoristossa raskas ja urien kulkukelpoisuutta ei voinut kartasta päätellä. Veijo otti sukset jalastaan "ainakin kymmenen kertaa".  Välillä ylämaassa, välillä alamaassa ja soralla. Yhdellä rastivälillä pojat hiihtivät vahingossa risteyksen ohi pitkälle kierrolle, se olikin pari minuuttia nopeampi kuin minun "oikea" reittini.
Keskimatkalla meni hengitys ihan jumiin. Ihan käsittämätön ja ennen kokematon tunne. Hiihdosta ei tullut mitään. Sellaista hiihtelyä vaan.
Kisat jatkuu kun lunta tulee Kangasniemen sprinttiin.

32

Re: Talvikausi 2020

Hisukisojen peruuntumiset jatkuu. Nyt olisi sauma harjoitushisulle. Tulijoita olisi. Paljon enemmän kuin kesäisille iltarasteillemme. Onko kavereita puuhaan. Vuoressa on risutonta ja luntakin jo poluilla riittävästi. Tuplasprintti. Radan suunnitteluun menee muutama kymmenen minuuttia. Urien hiihto harjoitteluna ja Pasi ajaa koneella kerran läpi. Puuhaillaanko vai nukutaanko?

33

Re: Talvikausi 2020

Moi! Mene liperiin tai nuku.

34

Re: Talvikausi 2020

Lunta on sentään ollut sen verran, että hiihtämään on päässyt. Eilen hiihtelin talven pisimmän lenkin, 23 kilsaa rauhallisesti. Kaksi tuntia. Näyttää siltä, että etelässä ei tänä talvena hisuja hiihdetä. Umpihanki on ehkä ikuisesti mennyttä. Viisi senttiä lunta lienee tulevaisuuden talvi näillä korkeuksilla.

35

Re: Talvikausi 2020

Moi, täällä aukealla15-20 senttiä lunta,metsässä ei oikeastaan yhtään.Kolme kertaa olen hiihtänyt,tänään kävelin metsäpoluilla.Ennusteen mukaan lumet sulaa pois.

36

Re: Talvikausi 2020

Tuli yksi peruutuskisa lisää. SM-sprintti Kangasniemellä peruttiin. Lumeton talvi tulee kalliiksi suksikauppiaille ja Suunnistusliitolle. Ja halvaksi kilpailijoille. Ei raapiinnu sukset ja kulu lompsan eurot.
Jos tän olis tienny, niin olisin voinut lähteä vaikka POM Portugaliin.

37

Re: Talvikausi 2020

Tää korutont' on kertomaa.

Halvaksi tulee talvi ainkin kisamaksujen ja matkakulujen osalta. Lisenssin kyllä lunastin, liekö sekin ennenaikainen investointi. Kohta on hiihtoloma etelässä lusittu, viimeistään sen jälkeen saa talvivarusteita urheilukaupoista hyvällä alennuksella.

38

Re: Talvikausi 2020

Tuli yksi peruutuskisa lisää. SM-sprintti Kangasniemellä peruttiin. Lumeton talvi tulee kalliiksi suksikauppiaille ja Suunnistusliitolle. Ja halvaksi kilpailijoille. Ei raapiinnu sukset ja kulu lompsan eurot.
Jos tän olis tienny, niin olisin voinut lähteä vaikka POM Portugaliin.

Menehän jukka vaikka metsään tekemään polttopuita,siinähän se kunto  nousee.

39

Re: Talvikausi 2020

Laitoin nimen SM keskimatkan hisuun Haapaveden Korkatin Aakonvuoren kisaan. Siellä en ole ennen hiihtänyt. Näyttää kuvien perusteella olevan hieno hiihtelypaikka.

40

Re: Talvikausi 2020

Hyvä niin. Täytyypä muistella mitä vermeitä tässä lajissa taas tarvittiinkaan! Eipä ole emitagia tai lintulautaa hetkeen aikaan tarvittukaan.

41

Re: Talvikausi 2020

SM hisujen lumitilanne on varmistunut. Hisustelemaan lähdetään vaikka ei ole etelässä ollut lunta moneen viikkoon ja näin ei ole myöskään hiihdelty.
Viimeistä vuotta hiihtelen 75 sarjassa. Saas nähdä vieläkö sitä on terveyttä ja motiivia ensi vuonna.
Esko aloittaa viestin. Mielenkiintoinen vaihtelu. Ajatus on, että oltaisiin alkuun mukana lähellä keulaa ja vasta toisella ja kolmannella osuudella totuus tulisi eteen. Se, että kymmenen vuotta nuoremmat menevät menojaan.

42 (edited by Eki 02-03-2020 23:41:04)

Re: Talvikausi 2020

Korkatti on korkattu ja siirretty muistojen kisoihin. Saatiinpa ainakin tuntuma oikeaan talveen. Lunta oli riittävästi, jopa urien ulkopuolella saattoi hiihtää, oikojakin tehdä. Lämpötilakin oli perinteisen talvinen, yöllä taisi parikymppiä rikkoontua. Päiväsellä oltiin toki mukavassa pikkupakkasessa, niin että kylmää ei tarvinnut kärsiä, mutta nyt oli ensimmäisen kerran käyttöä pitkälle kerrastolle ainakin minulla.

Lauantaina henkilökohtaisessa kisassa Seefeldin maailmanmestari Veijo esiintyi mestarin ottein ja kuittasi keskimatkan SM-kullan. Hieno ja vakuuttava esitys! Jukan emitti hyytyi parin rastin jälkeen, ja minä itse törmäilin rastileimauksessa petäjän kanssa ja siinä jäi leima korttiin tulematta. Eipä noissa meidän suorituksissa ja sijoituksissa juuri muutenkaan kehumisia olisi ollut, joten se siitä. Pääasia oli että mitali saatiin, ja vielä sitä parasta laatua!

Sunnuntaina sitten viestiteltiin. Minä olin nyt vuorostani aloittaja, ja ihan ok-suorituksen sain tehtyä tullen vaihtoon toisena puolisen minuuttia kärjen takana. Jatkamaan lähti Veijo, joka tuli vaihtoon kolmantena, mutta nyt oli hänen vuoronsa joutua itkumuurin asiakkaaksi. Toiseksi viimeinen rasti oli laskettelurinteessä, ja vauhdikkaassa menossa jäi leima haaveeksi, joten hylsyähän se tarkoittaa. Varmuudeksi Jukka vielä osuudellaan jonkin verran kartoitti urastoa, joten mitalisijaa ei toki menetetty.

Etelän miehet ja naiset pääsivät huitomaan moni varmaan ensimmäisen kerran hisu-urille sitten viime talven lumien, ja se kyllä tuntui tyylissä etenkin ensimmäisenä päivänä. Maasto oli onneksi helpohko, urat ja radat ja kilpailukeskus erinomaisia. Samoin majoitus: lauantaina lähtökellon piippaus kuului majoituksen portaille, kuten myös kilpailukeskuksen kuulutus kumpanakin päivänä.

Ps. Oletteko muuten huomanneet yhdennäköisyyttä meidän omien SM-kisojen kartoissa olevan hiihtäjän ja näiden kisojen logossa olevan hiihtäjän välillä? Taitavat olla veljeksiä ...

43

Re: Talvikausi 2020

Veijon mestaruus huomioitiin myös Etlarin urheilusivuilla. Henkilökohtainen hisu meni minulta lähes virheittä ja olin vakuuttunut, että viesti sujuu samoin. Toisin kuitenkin kävi. Jotenkin on nyt sellainen alakuloinen olo, kun sortuu alkeelliseen keskittymättömyyteen. Niin.. ihan keskittymisvirhe. Kerron... Esko aloitti, jännitin katsomossa, en turhaan, Esko tuli huippuhiihdon tehneenä. Paremmin kuin olin realistisesti ajatellut. Veijo lähti, aloin laitella suksia jalkoihin. Hiihtelin verryttelyladun ja jäin seurailemaan kisaa. Kello kävi, kohta pitäisi jonkun tulla ja tulihan sieltä Juva ja muutaman minuutin jälkeen Asikkala. Tarkkailin tulijoita, olisiko Veijo jo loppulaskussa stadionille. Veijo tulee kolmantena. Vaihto ja minä kartoille ja matkaan. Eka rastille pikku virhe, sitten kolme rastia ok, oikoa seuraavalle toisten kiireisten kanssa ja hupsista putosin kartalta, mutta eteenpäin. Loivassa maastossa ei ole käyrää ei kiveä mistä ottaa kiinni. kilometrin päässä petti hermo. Takaisin edelliselle rastille. Siellä tulee Pave vastaan. Nyt Paven kanssa. Pave vetää, mä peesaan. Ja taas eksy. Lopulta löytyy rasti. Annan Paven mennä ja hiihtelen hissukseen pois.
Siis keskittyminen... Seurasin vain kisaa ja jännitin Veijon tuloa. Jälkeen päin huomaan, että jätin lähtöalueella olleen kartan kokonaan katsomatta. Siitä olisi päässyt hyvin ensimmäisen kilometrin urat lukemaan. Olisi pitänyt tankata päähän turvallinen eteneminen. Keskittyä. Katsoa rauhassa reitit.. Ja kun se jäi niin hosumiseksi meni. Mitenkähän sitä rankaisisi itseä?

44

Re: Talvikausi 2020

Sähän voisit vaikka alkamaan polkea pyörää ja  keskittyä syyskuulle.

45

Re: Talvikausi 2020

Tunnistatko Väiski Padasjoki ennen vanhaan koulukuvasta Mäkisen Auliksen. Eturivi toinen vasemmalta. Auliksen vasemmalla puolella toisessa rivissä Hannu Peltola.

46

Re: Talvikausi 2020

Näyttää olevan vielä alueen keskimatka vailla järjestäjää. Rankikisa. Tulevilla vuosilla on auki SM kisojen järjestäjiä. Jotkut niistä ihan rahanteko tapahtumia.

47

Re: Talvikausi 2020

Tunnistatko Väiski Padasjoki ennen vanhaan koulukuvasta Mäkisen Auliksen. Eturivi toinen vasemmalta. Auliksen vasemmalla puolella toisessa rivissä Hannu Peltola.

Joo kyllähän mä auliksen muistan,oltiin aikanaan aarnon puussa töissä.

48

Re: Talvikausi 2020

Eilen sunnuntaina 8.3.2020 mäet ja pellot paljaina lumesta. Urheilukentän nurmella muutama sentti, jossa hiihdin 21 km aikaan 1tunti 45 min. Taidan olla ainoa hiihtäjä pitäjässä. Niin vähiin on harrastus mennyt.

49

Re: Talvikausi 2020

Etelä-karjalassa on lunta imatralla ja lappeenrannassa vähän latua, siis tekolatuja.Sukset huollettu odottamaan ensitalvea,saas nähdä miten käy ensitalvena. 3 kertaa polkenut pyörää,että silleen.Onneksi ei polvi kestä juoksua,joten ei tarvi rämpiä metsässä.

50

Re: Talvikausi 2020

Talvikausi on sitten hisusteltu. Viimeisetkin SM kisat peruttiin Corona viruksen leviämisen estämiseksi. Mitalisaalis jäi viime vuosia vähäisemmäksi. Aluekisoja ei pidetty lainkaan.  SM kisoista yksi suomenmestaruus Veijon hiihtämänä. MM kisoista Veijolle maailmanmestaruus ja pronssi. Mulle sprinttihopee. Rankissa Veijo 80 sarjan ykkönen.
Kisabudjetista jäi suurin osa käyttämättä. Seuran maksamat osanottomaksutkin jäivät kolmasosaan edellisistä vuosista. Alle kolmesataa. 70 euroo mitali.
Kohti uusia seikkailuja, ensi vuonna meikäläisellä H80 sarja.