101

Re: Kesäkausi 2020

Väiski on ollut pahanilman lintu, kun on koko kesän epäillyt MM pyöräsuunnistuksen pitämistä. No nyt tiedetään, ettei pidetä. Kevyttä treeniä olen tehnyt tavoitteena sprintin voitto. Kisat muuttuivat kansallisiksi ja viimeinen kisa on SM erikoispitkä. Yritetään jaksaa se sitten.
Tulevana viikonloppuna jännitetään SM keskimatkaa. Veteraani edustus ja Miksu.

Jukka mähän olenkin realisti,voipi olla että talvellakaan ei pidetä mitään arvokisoja,jos koronatautia ei saada loppumaan.

102

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Eihän sitä uskalla tulla edes katsomaan niitä pyöräsuunnistuskisoja,kun on niin paljon niitä koronatautisia.

103

Re: Kesäkausi 2020

Missäs vaiheessa sä olet alkanut pelkäämään. Viisikymmentä vuotta sitten sinua vauhti hirvittänyt. Ahjolan kentällä kolmetonnia yhdeksään minuuttiin. Kuusikymmentä vuotta sitten Maakesken kentällä rata oli kuin multapeltoa kunnanmestaruuskisoissa. Yritin kasisatasella  loppusuoralla Kaurenin Arvon ohi, mutta tossu löi tyhjää mullassa. Toiseksi jäin muutamalla sentillä.

104

Re: Kesäkausi 2020

Mähän juoksin 3-tonnia jenkkien seassa vääksyssä 8.52. Eikä mua pelota polkea pyörällä,nyt on mittarissa 6550,340 kilsaa ja tänään tulee kilsoja lisää.

105

Re: Kesäkausi 2020

Mähän juoksin 3-tonnia jenkkien seassa vääksyssä 8.52. Eikä mua pelota polkea pyörällä,nyt on mittarissa 6550,340 kilsaa ja tänään tulee kilsoja lisää.

Ei tullut kuin 42,690 kilsaa,oli muuten paljon dementiähiihtäjiä oli rullasukset unehtunut kotiin.

106

Re: Kesäkausi 2020

8.52 kolmella tonnilla. Meitin 70 luvun joukkueesta vain Hongan Jussi meni lujempaa. Tarkkaa aikaa en muista, mutta varmaan jotain 8.25. Muistatko Väiski kun keväisin juostiin Kesoililta Auttoisille sun pihaan testijuoksuja. Hongan Jussi veti sen vanhaa tietä jotain 31 minuuttia. Se vastasi kymppitonnilla puolta tuntia. Mun aika oli kyllä reilusti alle neljäkymmentä minuuttia. En muista tarkkaan. Ajat löytyisi mun kalenterista.

107

Re: Kesäkausi 2020

Mullahaan ne ajat on korvien välissä.Siellähän on vielläkin 800:n metrin aika 2.01.00 vääksyssä,nehän olivat piirinkunnallisetkisat,Jaakkolan mattin autolla käytiin,pois kun tultiin niin mä olin kuskina.

108

Re: Kesäkausi 2020

Tänään SM pyöräsuunnistuksen erikoispitkä. Saas nähdä onko mulle taukoa edeltävä kilpailu vai viimeinen. Onhan tässä jo reissattu, mutta ikävä tulee joka tapauksessa.

109

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Mä ihmettelin että miksi eilen ei ollut nimeä tuloksissa?

110

Re: Kesäkausi 2020

Kovin on hiljaista siellä"Pottijoella".Vai se korona on hiljentänyt?

111

Re: Kesäkausi 2020

Kehno menestys vetää hiljaiseksi. Virheitä tulee kisoissa, vaikka luulisi jo tällä ikää homman osaavan. Seuraava kisa on sitten H80 sarjassa, jos liikuntakykyä on. Lammen Eero pääsee sprintterinä Angelniemellä näyttämään.

112

Re: Kesäkausi 2020

Onneksemme meillä on Miksu! Sprintin suomenmestaruus sarjassa D20 Salossa ja JRV:n tyttöjen kanssa viestissä Ypäjällä sama ylimmälle pallille. Onnittelumme täältä foorumilta Miksulle ja perheelle!

113

Re: Kesäkausi 2020

:klap:  Onnittelut Miksulle! :klap:

Toivottavasti hän vielä lukee vanhan seuransa sivuja.

114

Re: Kesäkausi 2020

Onneksi olkoon Miksu:klap:.

115

Re: Kesäkausi 2020

Onnittelu Erkkilän Ollille H80 sarjan yösuunnistuksen suomenmestaruudesta. Kunniajäsen näytti taas esimerkkiä. Miksulle kanssa onnittelu hopeesta!

116

Re: Kesäkausi 2020

Moi ompas siellä pottijoella hiljaista?

117

Re: Kesäkausi 2020

Eilen katselin viestiliigaa IS televisiosta. Olihan jännät viestit. Ja hyvä toteutus Reitin Mikolta. Kannattaa katsoa jälkeen päin kun tulee tallenteeksi.

118

Re: Kesäkausi 2020

Näyttää Lammen Eero ja Harkolan Hannu lähtevän SM erikoispitkälle. Sprintteri ja maratoonari. Saas nähdä... joka alussa hosuu, se lopussa väsyy, sanoisi Päijät-Rastille monta SM mitalia hisustanut Esa Klinga. Olin vuosi sitten Sipoonkorvessa erikoispitkällä. Aika oli jotain tuntinelkyt. Maalissa totesin, että kyllä riitti. Sama tunne kuin joskus Evon maratoonien maalissa... ei metriäkään enään. Jos Oriveden maastoja ja Kopran Valton perinnettä mietin, niin helpolla ei pojat pääse. Valto on karjalaispoika, joka oli evakossa Auttoisilla Eetu Hokan kaupalla. Valton kotipaikka löytyy vanhasta Karjalan kartasta Kivennavan ja Valkjärven rajamaalta. Kylää en nyt muista.
Tahvanaisen Veijo lähtee kasikymppisiin, joka Veijon voittaa on pallilla.
Jännitetään ja tsempataan täältä kotisohvalta!

119

Re: Kesäkausi 2020

Heh heh,eniten sitä itseä rääkkäämisestä nautti kun juoksin maratonin ja Finlandiahiihdon hämeenlinnasta lahteen,paras tapaus oli se kun nitistin Jussin viimeisellä kilsalla.

120

Re: Kesäkausi 2020

Moi taitaa käydä niin että talvella ei pidetä mitään risusavottakisoja,kun  näyttää vaan lisääntyvään koronatauteja.

121

Re: Kesäkausi 2020

https://flow.polar.com/training/analysis/5216565146#Tämän päivän pienilenkki polkien.Heh jos se vaan näkyy.

122

Re: Kesäkausi 2020

Oriveden SM pääsarjassa juostaan 24 km. Kun oltiin uusia Väiskin, Ilpon ja Markun kanssa niin piirin ylipitkä oli saman mittainen. Heinolassa juostiin lokakuun aamupakkasessa jäätyneiden lätäköiden ja soiden läpi 23 km. Lähtö jostain läheltä Lusia ja maali urheilukentällä kaupungissa. Väiski taisi olla neljäs, Ilpo pari sijaa huonompi ja Mä sitten Markun kanssa. Aikani oli jotain 3.40 tuntia. Ei painanut silloin askel eikä matka.

123

Re: Kesäkausi 2020

Mansikkalan Erkki Iskusta oli ratamestari. Markku sanoi, että juostiin Mansikkalan mailla. Mä sanoin, että ei hemmetti onko toi Eki niin iso isäntä.

124

Re: Kesäkausi 2020

Muistaako Väiski kisoja?
Auttoisilla pidimme piirin ylipitkän joskus 70- luvulla. Kilpailun yleisen sarjan voitti Harri Sipilä. Olisi mukava löytää kilpailun kartta. Kisa kiersi kylän ja oli yli 20 km pitkä. Toinen pitkän matkan kisa oli Taruksella järjestetty Kalevan kierros. Se muistetaan jo paremmin. Hovikorven Arska soitti mulle ja kysyi  halukkuutta. Kisalla oli kyllä ottajia, mutta vanha kaveri junaili kisan meille.

125

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Mähän aikanaan lahjoitin Pitkäsen Markolle isonmuovisäkin täynnä suunnistuskarttoja.Markohan oli nuorten maajoukkueessa maailmanmestaruuskisoissa,muistaakseni suomen kakkosjoukkue voitti viestin mestaruuden,silloin marko edusti kalevan rastia,opiskeli silloin joensuussa.Pitkäsen nykyinen suku asuu jämsässä, edustavat jämsän retki-veikkoja.On muuten kivaa kun polvi ei kestä juoksemista ja luisteuhiihtoa,heh heh eipäs tarvi kulkea missään kisoissa.Olen pyöräillyt 7,5 tuhatta kilsaa,aloitin sen silloin kun pressa niinistö kielsi meidän ikäisiltä liikkumisen,mähän olenkin suomalainen vastarannan kiiski.

126 (edited by Eki 16-10-2020 11:07:06)

Re: Kesäkausi 2020

Minulla saattaa olla joitakin havaintoja tuosta piirin pitkänmatkan kisasta!

Syyskesällä olin pellolla nostelemassa viljaa seipäille, ja jokunen suunnistelija juoksenteli tietä pitkin. Rasteja taisi olla ainakin Ruotepuolisen kulmilla, Isonkorven lähistöllä ja Vuotokallion juurella. Myöhemmin Ilpo piirteli rasteja johonkin karttaan, ja minä niitä ja pihtileimasimia hain sitten metsästä pois.

Ps. Onneksi on Miksu, niin Suunnistajan lukeminenkin maistuu!  smile

127

Re: Kesäkausi 2020

Joo se Auttoisten pitkän matkan piirinmestaruuskartta olisi kiva löytää. Varmaan hirvittäisi jo ajatuskin juosta se ympäri.
Huomenna Eero ja Hannu näyttävät Oriveden kisassa.

128

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Olikos kisan keskuspaikka maatalolla ja kukas oli kisan ratoja tehnyt,olinkos mä syyllinen niihin ratoihin?

129

Re: Kesäkausi 2020

Taisi olla koululla.
Poijjaat 75 v juoksivat Orivedellä. Puolisen tuntia Laineen Erkkiin rakoa. Laitoin Erkille onnittelun. Erkki on vanha reserviläiskilpailija. Yli viisikymmentä vuotta kisattu yhdessä.  Erkki on käynyt Taruksellakin monesti.

130

Re: Kesäkausi 2020

Moi! En kyllä muista sitä kisaa enkä rataa.Sen muistan jaakkolan rantamajalla oleen kisan.Kisahan oli kuntien välinen,mukana oli ainaki padasjoki,lammi,kuhmoinen hauho,luopioinen,taisi olla viellä kuudeskin,en muista kuka? Olisikohan ollut tuulos?Mähän tein sen radan,heh heh loppumatkasta laitoin isonkiven päälle rastin,ja kävihän moni sitä etsimässä.Aika moni kiroili mulle.

131

Re: Kesäkausi 2020

Yökuppia suunnistetaan vielä. Pitäsköhän lähteä käveleen D rata . Puolitoista kilsaa. Tulisi toinen suoritus tälle kesälle.

132

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Ethän sä jukka käynnyt siellä tapanilassa kiertämässä rataa.

133

Re: Kesäkausi 2020

Yökuppi. Se löytyy Googlesta. Tiistaina Hollola Heinsuo. Lamppu on latauksessa. Onko lähtijöitä?

134

Re: Kesäkausi 2020

Väiski! Padasjoki ennen vanhaan sivuilla on kuva Mikko Ala-Leppilammesta.
Oltiin sinun ja Ilpon kanssa Iso-Evon Tohijärven lenkkiä juoksemassa ja osallistujana oli myöskin"Ala-Heppikanki". Mikko oli niin kovassa krapulassa, että ennen lähtöä hän oksensi koulun vessan lavuaarin tukkoon. Ja oksennuksen jälkeen vaan lähtöviivalle juoksemaan kisaan. Olihan kova jätkä.

135

Re: Kesäkausi 2020

Moi!Kuinkas mones oli matti maalissa? Virtasen matti on siellä voittanutkin.

136

Re: Kesäkausi 2020

Moi!Kuinkas mones oli matti maalissa? Virtasen matti on siellä voittanutkin.

Heh heh,mähän tarkoitin että pääsikös Mikko maaliin.

137

Re: Kesäkausi 2020

Marraskuu meneillään. Neljän viikon päästä pitäisi olla ensimmäiset hisukisat Äkäslompolossa. Mulla uusi sarja H80. Hiihdon toivon vielä jotenkin käyvän. Mutta missäs hiihdät kun ei ole lunta. Juoksemisesta on toivo kadonnut kesän aikana. Polvi ei kestä ja en pysy enään mettässä pystyssä. No sauvojen kanssa sentänn joten kuten. Vanhuus ei tule yksin Väiski. !

138

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Heh mähän tein suunnitelman että käyn joutsanossa kääntymässä polkupyörällä.Lauritsalassa katsoin että vasemmalta tulee auto,sen on kieltomerkin takia pakko pysähtyä,näytti että sehän pysähtyy,mähän saan jatkaa pyöräilyä ja tein niin ja sitten lensin kunnolla.Uuden polkupyörän etupyörä aivan paskaksi,siihen tuli ambulanssi ja poliisiauto,veivät keskus-sairaalaan,eilen potkaisivat sieltä pois,poliisin pitäisi tulla tekemään papereita.sehän automies on syyllinen.Mähän olen aivan täynnä mustelmaa.Tuli kunnon lepoaika.

139

Re: Kesäkausi 2020

Huh! Koita tervehtyä! Jos mustelmilla selvisit niin sulla oli myös tuuria.  Siitä on jo aikaa, kun mulla on ollut kolhuja. Keväällä olkapää oli hetken revähtäneenä.

140

Re: Kesäkausi 2020

Siellä näyttäis olevan vuoressa rastilippuja....

141

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Kukas ne rastiliput on jättänyt sinne?

142

Re: Kesäkausi 2020

Rastivarsat järjestää alueyön Heinämaalla tiistaina. Lähden käveleen 2 km radan. Varmaan öksyn...

143

Re: Kesäkausi 2020

No niin. Kävin Heinämaalla yösuunnistamassa. Väkeä oli satakunta. Olihan mukava tunnelma. Kaverit ja kimulitkin moikkailivat tuttavallisesti, kun olen ollut kesän poissa rasteilta. Kävelemään lähdin ja aluksi kävelinkin. Mutta sitten alkoi vanha kilpailuvietti palata kulkemiseen. Aloin kiirehtiä askeltamista ja jopa pienen matkaa varoen hölkkäsinkin. Maalissa sanottiin, että pari minuuttia pappakeulaan tappiota. Ja alkoi harmittaa häviö. Eikö tästä häviämisen harmittelusta pääse koskaan eroon....

144

Re: Kesäkausi 2020

Moi.Onneksi mulla ei ole enään tuollaista himoa kilpailla,riittää kuntoilu.

145

Re: Kesäkausi 2020

Moi Jukka! Hiihdit koskaan finlandiaa hämeenlinnasta lahteen?

146

Re: Kesäkausi 2020

Hiihdin kyllä. Useammin olin huoltajan Ilpolle. Kerran Ilpolla oli kolmenumeroinen rintanumero. Ilpo kertoi, että suurin numero oli 1.
Aina jonnekin Hälvälään saakka hiihdin ohitellen. Kerrankin yli 8000 kun lähtönumeroni oli yli 12000. Lähdin tarkoituksellisesti viimeisenä. Vartuin oikein jäällä, että varmasti kaikki ehtivät lähteä. Hälvälän jälkeen alkoi painaa ja ajattelin, että saavat mennä mun puolesta. Ajat jotain 7-8 tunnin välille kun Siitonen ja Patama sivakoivat alle viiden tunnin.

147

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Mun paras sijoitus oli vapaalla 21.Pertsalla 31.Hiihdin 14 kertaa.13 kertaa omalla nimellä,kerran toisella nimellä.Taipalsaarelainen kaveri lahjoitti mulle numeron,hän oli sairas silloin.Mutta kun se lappeenrannan mies ei antanut sitä numeroa,kävin salaa hakemassa sen numeron.Lähdin 2000 jälkeen hiihtämään,olin jossain 240 paikkeilla maalissa.Arvaas kuka on se joka ei antanut mulle sitä numeroa.Niin vain hiihti se laitapuolenkulkija maaliin. Mun mielestä paras finlandia oli se kun olin maalissa
sijalla 47,Miedon jussi 48. Jussihan oli pariviikkoa aikaisemmin 3-kympillä kolmas sm-kisoissa hämenlinnassa. Jussihan lähti liistereillä hiihtämään,sen sukset voideltiin lammilla uudelleen.Mähän kävin aamulla katsomassa lammilla että ladulla pehmeää uutta lunta,mä lähdin pehmeellä purkilla.Mun työkaveri Räsäsen jokke mätti liisterin päälle paksun kerroksen purkkia,taisi olla kympin paikkeilla maalissa.

148

Re: Kesäkausi 2020

Moi! Mites siellä menee nyt tää korona-aika? Muuten olikos siellä se kokous kuhmoisessa?

149

Re: Kesäkausi 2020

Kokous oli ulkoilmaurheiluhenkisesti ulkona. Osanottajia laskin ainakin kolmetoista. Marika, Valtosen Pekka ja Maarasen Timo olivat äänessä kertomassa menneestä vuodesta. Marika jatkaa puheenjohtajana. Koronaa ei näy näillä kulmilla. Puuttuu ruuhkia. Ei oo väkee. Pilttin Maurilla yksi naapurivalo ja sitten kilometrejä seuraaviin. Maurilta pätkii sähköt vähän väliä. Mä tiedän katkot kun mökin katkot naapurista tulee kännykkääni. Soittelen joskus Maurille kun se on pimeessä. Sanoo pitävänsä otsalamppua. Ei tartu korona Mauriin.

150

Re: Kesäkausi 2020

Terveys on tärkeä ja vaalimisen arvoinen asia. Hyvä että Maukka ja kumppanit pysyvät kunnossa ja aktiivisina!

Miltä vaikuttaa Ala-Porasan Pirkkojen tuleva talvikausi, onko fissereistä jo kesän pölyt pyyhitty pois? Hiihtokeleistä ei tosin ole taas tietoakaan, mutta pitkinä ja pimeinä iltoina voi  tehdä ulkoilua, sauvojen kera tai ilman. Täällä päin näkee jonkin verran rullahiihtäjiäkin, ja hiihtopohjilla myös sauvakävelijöitä. Korttelirastikausi kyllä lupaavassa räntäsateessa jo korkattiin, mutta laitettiin heti koronalomalle kolmeksi viikoksi.