Re: Rovaniemen Jukola

Jukolan viesti on siirretty ensi vuoteen.
Seuraavat viestit siirtyvät myös vuoden eteenpäin.

2

Re: Rovaniemen Jukola

Rovaniemen Napapiiri-Jukolan ajankohdaksi on siis tullut elokuinen viikonloppu 21.-22.8.2021.

Aurinko laskee Rovaniemellä n. 21.15 ja klo 23.00 on pilkkopimeää. Pimeyttä kestää aamu neljään saakka, jolloin alkaa hiukan hämärtää ja aurinko tulee esiin horisontin takaa n. 5.15. Pimeää osuutta on vähintäänkin viisi ja puoli tuntia elikkäs kolmosjoukkueen vinkkelistä katsottuna kolme ekaa osuutta pimeässä, jonka jälkeen ollaan jo valoisalla...

Onko Jukolaan lähtijöitä? Nuoriso-joukkue on pääosin peruuttanut aikeensa - tarjous koski vain vuotta 2020. Itsekään en ajatellut sinne lähteväni, paitsi (harkittuani jo jonkin aikaa) siinä tapauksessa, että pääsisin lyhyelle osuudelle, koska nyt ollaan aivan rapakunnossa.

Osallistuminen voidaan peruuttaa 15.6. puolille öin mennessä, jos lähtijöitä ei ole. Venla-joukkue ei ainakaan ole lähdössä.

Nyt tarvitaan kommentteja ynnä aktiivisuutta!

3

Re: Rovaniemen Jukola

Kehnolta näyttää Jukolan joukkueen kokoaminen. Olisi hyvä, jos halukkaat, ne muutamat, laittaisivat todella heti nimensä tänne sivuille niin etsittäisiin yhdessä juoksu mahdollisuus jostain naapuri seurasta. Minä voin auttaa, jos on tarpeen.

4

Re: Rovaniemen Jukola

Moi! Nyt taitaa olla se aika kun ei päijät-rastilla joukkuetta jukolassa,ei sen puoleen vaikka olisin 25-vuotias,en varmasti lähtisi hakemaan koronaa rovaniemeltä.

Re: Rovaniemen Jukola

Mor!

Rovaniemi taitaa olla jonkinlainen peikko Päijät-Rastille, sillä edellinen Jukola jossa seura ei ollut oli 1980 ja paikkana Rovaniemi. Sen jälkeen tulikin sitten Kytäjän Kura-Jukola, ja siellä kyllä oltiin.

6

Re: Rovaniemen Jukola

Moi! En ole rovaniemellä juossut kuin RVL:n mestaruuskisoja.Olihan siellä myös PV:n kisat kerran.Silloin kun siellä oli jukola ,niin onneksi oli akillesjänne hajonnut.

7

Re: Rovaniemen Jukola

No nii - näyttää siltä, että ei ole lähtijöitä elokuiseen Jukolaan tahi Venlojen viestiin, joten peruutan PäijRan osallistumisilmoitukset.

8

Re: Rovaniemen Jukola

On.. On aikoihin eletty. Vuosia sitten odotettiin jo talvesta Jukolaa. Suunnistuskauden kohokohtaa. Aikoihin on eletty.

9

Re: Rovaniemen Jukola

Moi! Tänään 570:ntä korona tautista,sen jukolanviestin voisi taas perua.Ei mulla muuta.

10

Re: Rovaniemen Jukola

Väinö Patama wrote:

Moi! Tänään 570:ntä korona tautista,sen jukolanviestin voisi taas perua.Ei mulla muuta.

No niinhän siellä rovaniemellä pidetään se suomen koronatauti jukolan viesti,onhan niitä uusia tautisia tänään 765.

11

Re: Rovaniemen Jukola

Väiski Patama wrote:
Väinö Patama wrote:

Moi! Tänään 570:ntä korona tautista,sen jukolanviestin voisi taas perua.Ei mulla muuta.

No niinhän siellä rovaniemellä pidetään se suomen koronatauti jukolan viesti,onhan niitä uusia tautisia tänään 765.

Kun nyt ei edes Päijät-rasti  lähde  jukolaan,lappeenrannan pyöräilijät pitivät kalevankierroksen pyöräilykisan lemillä. Polkaisin 72,560 kilsaa ja muistelin 1984 ja 1985:n  kalevanrastinkisoja.Olin 1984 5:des ja 1985 olin 2:n. Voittaja oli molempina vuosina Hannu Mäkirinta,jo edesmennyt.Hanski oli loistava hiihdossa,suunnistuksessa,juoksussa ja kaikissa muissakin lajeissa.

12

Re: Rovaniemen Jukola

Monin kertainen Kalevan kierroksen voittaja Markku Tunturi kilpailee mun sarjassa. Tosin vielä nyt seiskavitosessa.
Tähän päivään... Lähden kävelemään Hämeenlinnaan sprinttiin huomenna. Niko mahtuu kyytiin. Ja huoltajia.

13

Re: Rovaniemen Jukola

Väiski Patama wrote:

Moi! Nyt taitaa olla se aika kun ei päijät-rastilla joukkuetta jukolassa,ei sen puoleen vaikka olisin 25-vuotias,en varmasti lähtisi hakemaan koronaa rovaniemeltä.

Moi! Onhan se hyvä asia kun Päijät-Rasti,ei lähde hakemaan koronaa rovaniemeltä,onhan niitä tautisia riittävästi jo etelä-suomessa,ei mulla muuta.

14

Re: Rovaniemen Jukola

Naapurilla (AR) on toisessa Jukolajoukkueessa yksi paikka vapaana sunnuntaiaamun jollekin osuudelle. Onko kukaan lähdössä sinne tai kiinnostunut lähtemään?

15

Re: Rovaniemen Jukola

Hei!

Itse asiassa oli mukava seurata Venlojen ja Jukolan tapahtumat television kautta kotisohvalla. Kerrankin oli hyvin perillä kärjen tilanteesta. Valvominen kyllä tuntui selvästi, vaikka metsässä ei juosta tarvinnutkaan. Toki lähdin itse sunnuntaiaamuna ankkureiden yhteislähdön aikoihin parin tunnin asvalttilenkille sentään.

Näkyipä ja kuuluipa mukavasti tuttuja nimiä lähetyksissä. Kunnioitettava suoritus taas Iivosen Ristolta, 47 Jukolaa on saavutus johon aika harva yltää, ja urahan jatkuu edelleen! Kohta se on viidenkympin villitys taas edessä!

16

Re: Rovaniemen Jukola

Eki wrote:

Hei!

Itse asiassa oli mukava seurata Venlojen ja Jukolan tapahtumat television kautta kotisohvalla. Kerrankin oli hyvin perillä kärjen tilanteesta. Valvominen kyllä tuntui selvästi, vaikka metsässä ei juosta tarvinnutkaan. Toki lähdin itse sunnuntaiaamuna ankkureiden yhteislähdön aikoihin parin tunnin asvalttilenkille sentään.

Näkyipä ja kuuluipa mukavasti tuttuja nimiä lähetyksissä. Kunnioitettava suoritus taas Iivosen Ristolta, 47 Jukolaa on saavutus ohonika harva yltää, ja urahan jatkuu edelleen! Kohta se on viidenkympin villitys taas edessä!

Moi! Mä katselin sen tyttöjen viestin suorana telkusta.Ja miesten viestin ankkuriviestin sunnuntaiaamulla suorana.Nyt olen selannut miesten muut osuudet tietokoneelta.Joten onhan sitä kerinnyt polkemaan pyörää.