1

Topic: Päivän aihe.

Moi! Hioin äsken meillä keittiön veitsiä.Tuli mieleen että se hiomakivi oli aarnon puussa.Joku oli pudottanut sen lattiialle,se oli katkennut,omin sen silloin itselle. Sillä hiottiin penttilän ja salo-issakan keittiön veitsiä rvl-aikana,emännät tarjovasi ilmaisin kahvit tai ruuat mulle.

2

Re: Päivän aihe.

Väiski oppi terotteleen jyrsinteriä ja vähän muitakin teriä. Jyrsimies oli ammattimies.

3

Tiistaina 12.4 alkaa Lahdessa sprinttirastit. Ajatus on lähteä Eemelin kanssa sinne. Itse en varmaankaan juokse. Kyytiin mahtuu.

4

Käytiin Lahdessa sprintissä. Alue sprintti on toukokuun alussa 4.5. keskiviikkona Kirkkonummella. Eemeli on luvannut lähteä sinne.
Oisko Jukolan joukkueen kasaajaa seurassa. Nuorisoketju palaveri ja harjoittelu käyntiin... Eemeli, Akseli, Miska, Jake...

5

Olisi talkoota tiedossa. Pikku kivien keruuta rakennuksen seinustalle. Kivet vieressä pitkin työmaan sorapihaa. Seinustaa 15 metriä. Puolen kymmentä ahkeraa olisi hyvä porukka.

6

Päivitetään kisatuloksia. Heinolan SM pyöräsuunnistuksen kisasta oli tuliaisena yksi mestaruus, yksi hopea ja kaksi pronssia.  Kahteen mieheen oltiin Kanervan Unton kanssa reisussa. Eemeli vietteli Yo juhlia, eikä ollut mukana.
Niko oli Tampereen puolessa kansallisissa kolmas.

Hienoa, herrat!
Laji kuin laji suunnistuksen saralla niin taitajia ja menestystä löytyy. Itse en ole fillarin kanssa oikein kunnolla maastossa käynyt aikoihin, mutta jonkin verran työmatkoja sentään ajellut, tänäänkin. Rakentajarasteilla olen suunnistamassakin käynyt hiljaksiin. Viime viikolla oli RIL:n mestaruuskisat joista tuli sentään voitto, tänään iltapäivällä olisisi sitten palkintokahvit tarjolla liiton toimistolla.

8

Jukka Luukko wrote:

Päivitetään kisatuloksia. Heinolan SM pyöräsuunnistuksen kisasta oli tuliaisena yksi mestaruus, yksi hopea ja kaksi pronssia.  Kahteen mieheen oltiin Kanervan Unton kanssa reisussa. Eemeli vietteli Yo juhlia, eikä ollut mukana.
Niko oli Tampereen puolessa kansallisissa kolmas.

Onneksi olkoon mitalleista.

9

Ämpärit käyvät vähiin. Toiseksi viimeisellä ämpärillä olen seisoskellut nyt parina vuonna. Monta hyvää kaveria on poistunut ämpäreiltä. Jukolaa seuratessa vanhoja seurajoukkue kavereita ja juoksuja muistelin. Epäilys virisi, tokko lähivuosina viisikymmentä ajast aikaa ylittänyt seuramme saa kasattua Jukola ja Venla joukkuetta, saati useampia. Yhdistystoiminta on aaltoliikettä.

10

Seuratoiminta tosiaan on aaltoliikettä. Kyllä se nousuvaihekin sieltä tulee, kunhan pidetään toiminta hengissä siihen asti! Aika ajoin systeemin pitää uudistua ja vanhojen väistyä.

11

MM veteraanikisat alkavat Italiassa. PäijRan perustaja ja kunniajäsen Olavi Erkkilä on mukana. Ollilla on yksi maailmanmestaruus.
Tässä mietiskelen, että lähtisinkö katselemaan lauantaina Tuulokseen EM karsintoja. Olisi lähellä.

12

Hyvä pojat!
H75 viestijoukkue SM viestiin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

13

Hyvä rata taas iltarasteilla. Hyvä Timo!

14

Hannu, Eero ja Hannu suunnistelivat SM viestin Iittalan takana. Viisitoista joukkuetta mukana, kymppisijan paikkeilla kulki ja joku moka Harkolan Hannun ankkuriosuudella kun hylsy tuli. Tästä on hyvä jatkaa ja parin vuoden päästä kasikymppisissä poodiumille. Ulkoilua vaan!