Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Juu,

tulipahan käytyä. pistetään taas niillä viivoilla, niin ei karkaa lapasesta...

Karsinta:

- hieno maasto
- alkoi ihan kivasti
- parempi nilkka otti ja pyörähti n. 2 kilometrin jälkeen
- lämpimällä jalalla vielä pääsin radan läpi, enkä usko että vauhti siitä juurikaan hidastui
- virheet rasteilla n. 1 minuutti, yhdellä pitkällä välillä ilmeisesti tiekierto olis ollu sen pulskan minuutin nopeampi
- pääsin kuitenkin A-finaaliin

A-finaali:

- nilkkaa särki koko edeltävän yön
- onneksi maha kestää kipulääkitystä (rogainingin tuomaa kokemusta...)
- matkalla kisapaikalle nähtiin komea ukkometso perheineen
- kisapaikalla lisää buranaa ja koetin hölkätä jalkaa lämpimäksi
- matkalla viitoitukselle totesin, että ei taida onnistua
- n. 2 kilometriä koetin, mutta joka askeleella sattui, kävelin sitten pois


vt

ps. ainiin, esilähdössä mulla juuttui hakaneula kieleen, mutta toi on kai aika yleistä :kysymys:

2

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Käytyä tuli eli juostua Kankaanpään SM kisoissa. Karsinnan lähdöstä parisataa metriä ja en tiennyt missä olin. Huh tässäkö tämä oli. Kompassisuuntainen ura vei kuitenkin sivuun muille rasteille. Kolmen minuutin pummi heti. Kiire  tuli. Pari rastia hyvin ja taas väärälle kalliolle. Pari minuuttia pummia lisää. Kyllä kylmäsi jo juostessa finaaliin pääsy, saati maalissa, kun näytti, että tipun. Toisiakin törppöjä oli ja A-finaaliin pääsin.
Finaali pyhänä oli huonosti palautuneen vanhan miehen jolkuttelua. Virheitä tuli, isoin kaikkein helpoimmalla välillä. Kuusi minuuttia. Virheitä yhteensä kymmenkunta minuuttia. Lopputulos sija 18. Kaikkiaanhan meitä oli satakunta karsimassa lauantaina ja pyhän finaalissa 50 ukkoa. Mitaleille en olisi jaksanut virheettömälläkään juoksulla sunnuntain kunnolla. Lauantaina olisi kulkenut, että jos.... jos sitten Pöytyällä uusiksi kahden viikon päästä. Kisojen reittihärveleistä voitte naureskella sekoiluja...

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Tää on vähän offtopiccia, mutta tuli noita vanhojen miesten juttuja lueskellessa mieleen tälläinen sanonta, kun pojasta polvi paranee. Tämä sanonta taas toimii loistavan aasin siltana sille, että allekirjoittanut ja vahvistus saivat tässä viikon sisään perilliset.

Nimim. Sekaviestijoukkuetta ja vaipan vaihtoa pukkais

4

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Ippe wrote:

Tää on vähän offtopiccia, mutta tuli noita vanhojen miesten juttuja lueskellessa mieleen tälläinen sanonta, kun pojasta polvi paranee. Tämä sanonta taas toimii loistavan aasin siltana sille, että allekirjoittanut ja vahvistus saivat tässä viikon sisään perilliset.

Nimim. Sekaviestijoukkuetta ja vaipan vaihtoa pukkais

:klap: :ole: :klap:

5

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Ippe wrote:

allekirjoittanut ja vahvistus saivat tässä viikon sisään perilliset.

Eiku onneksi olkoon!

6

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Terveyttä vaan uusille suunnistajapojille ja tytöille! Ensi kesänä jo seurateltoille ja muksulaan! JL.

7

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Rastikausi lähenee finaalia. Iltarastit päättyivät Arin rasteihin Taululla. Kesän harrastajamäärä ei tainnut lisääntyä. Mitä voitaisiin tehdä? Meikäläinen vanha ukko kai joutuu jatkamaan kun on niin mukavaa vakio porukkaa. Mutta miten saada lisää poikia ja urheilijatyttöjä  Mikaelan, Tessan, Sagan kanssa rasteille. Timon rastikoulu, lähikarttoja, partioyhteistyötä... Kuka saa mukaan... kuka viitsii, jaksaa, osaa innostaa...
Viikonvaihteessa on SM-keskimatka ja viesti. Sitten parin viikon päästä alue- ja SM- yö. Muutama iltarastilainen näissä testaa kesän treenien kuntotason. Laitan tähän julkisesti oman tavoitteeni, jotta voipi spekuleerata, naureskella jälkeenpäin. A-finaaliin tietysti ensin ja sitten rankisija 13. Viestissä joukkue Markku, Esa, Jukka on tekemällään 10 min virheellä ja hyvällä juoksukunnollaan neljäs.
Anua veikkaan plaketille. Saas nähdä! JL

8

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Jukka Luukko wrote:

Rastikausi lähenee finaalia. Iltarastit päättyivät Arin rasteihin Taululla. Kesän harrastajamäärä ei tainnut lisääntyä. Mitä voitaisiin tehdä? Meikäläinen vanha ukko kai joutuu jatkamaan kun on niin mukavaa vakio porukkaa. Mutta miten saada lisää poikia ja urheilijatyttöjä  Mikaelan, Tessan, Sagan kanssa rasteille. Timon rastikoulu, lähikarttoja, partioyhteistyötä... Kuka saa mukaan... kuka viitsii, jaksaa, osaa innostaa...
Viikonvaihteessa on SM-keskimatka ja viesti. Sitten parin viikon päästä alue- ja SM- yö. Muutama iltarastilainen näissä testaa kesän treenien kuntotason. Laitan tähän julkisesti oman tavoitteeni, jotta voipi spekuleerata, naureskella jälkeenpäin. A-finaaliin tietysti ensin ja sitten rankisija 13. Viestissä joukkue Markku, Esa, Jukka on tekemällään 10 min virheellä ja hyvällä juoksukunnollaan neljäs.
Anua veikkaan plaketille. Saas nähdä! JL

Moi! Teillä on vika järjestys viestissä.Wäiski

9

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Moi! Onneksi olkoon Jukka ja kumppanit,mutta ei se järjestys vielläkään ollut oikein.Wäiski

10

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Ennustus meni sinnepäin, siis ei päin peetä muuta kun mun finaalin osalta.
Anu oli hyvä. Hyvä Anu!
Viesti meni oletettua vähemmillä virheillä. Esa etsiskeli ykköstä, mutta loput rastit löytyivät niin, että Markku sai kohtuullisen lähtöpaikan mitalitaistoon. Markun aika olikin H70 sarjan nopein. Minä jolkuttelin Erkkilän Ollin selässä alkumatkan. Varmistelin suuntaa ja arvioin onko meillä sama hajonta. Sanaakaan ei juteltu matkan aikana vaikka näköyhteys oli koko ajan. Tarkan rauhallisesti ja virheittä matka sujui. Reittihärvelissä olemme molemmat piirtäneet vähän huolimattomasti reitin kun aika yhtä matkaa mentiin.
Siitä finaalista. Liian paljon luettavaa mun vauhdille eli hätäilylle. Kartanluku jäi perään eli putosin kartalta tai oikeastaan en malttanut lukea itseäni kartalle silloin kun tunsin, että nyt ei olla kiinni kartassa. Ja virheen jälkeen  suunnistus hajoaa ja virheitä tulee lisää. Kun kartta ja maasto loppumatkasta helpottui sujui suunnistus kai kärjen tahtiin. Kärki oli kova. Sen suoritukseen en olisi virheittäkään yltänyt. Mutta yössä on uudet panokset sanois Esa.
Terveisiä seuraajille, niinkun Väiskille, Pata-sedälle sanoi Iittalan Mikko pienenä.

11

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

SM-yö odottaa iltasella. Neljä koittajaa tältä kylältä. Onlinea voipi kiinnostuneet seurata. Joskus gepsiseuranta on vahingoniloista eksymisseurantaa. Se on seurannan suolaa kun huomaa, että kotosalla voi olla viisaampi kuin mestaruuden tavoittelijat metsässä. Timolle ihana ensikokemusseikkailuretki, Vesa virheettömästi, Anu lätkille ja meikä  reilusti alle puolenvälin listalla. Taas saapi nähdä?

12

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

SM-yö takana. Mulla sija 11 törppöilyjen jälkeen. Harmittaa kun ei oo edes tuuria kun yrittää olla ahkera. Seitsemänkymppisissä ei ollut kuin yksi suunnistaja, Kunniajäsenemme Olavi Erkkilä, muut olivat enemmän tai vähemmän taitamattomia hosujia, joilta unohtuivat suunnistuksen perusasiat heti kun pitkä piippa kuului lähtökellosta. Olli eteni taidolla, jatkuvalla kartanluvulla ja suunnan säilyttämisellä.
Onnittelu Ollille ylivoimaisesta voitosta! Se oli ylivoimaisin voitto, mitä minä muistan! Tarkistakaa ja ottakaa opiksi Ollin suorituksesta reittihärvelistä! Ja naureskelkaa mun kohelluksille,,, harmittaa vitosen kivikko,,, kun ei nää rastia ohi juostessa.
Anulle tuli musta hetki kun lopussa jäi yksi rasti leimaamatta, vaikka vierestä tuli. Timon suoritus oli minulle yllätys. Uskoin,että Timolla olisi vaikeuksia ensikertalaisena SM-yössä, mutta väärässä olin. Vesa juoksi varmasti, niinkuin aina. Eroa kärkeen tuli, mutta sijoitus alle puolenvälin kakskyt sakissa.
Nyt aletaan suunnitella sauvakävelysuunnistusta tai puistosuunnistusta ensi sunnuntaiksi.

13

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Lipsahti se Vesan sijoitus vähän heikommaksi kun tossa edellisessä tekstissä kirjoitin. Kirjoittamani perustui tulostauluun, jossa oli sivullinen nimiä ja Vesa oli siinä vaiheessa kuudestoista. Uudet panokset sanois Esa.

14

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Jukka Luukko wrote:

Uskoin,että Timolla olisi vaikeuksia ensikertalaisena SM-yössä, mutta väärässä olin.

Niin - tosiaan. Lähdin sinne, koska kuulin, että sieltä puuttui toiseks viimeinen lopputuloksista. Joku toinen nappasi kuitenkin sen sijan.

Muutenhan tuo taas oli kummaa kohellusta. Ykkösellä olin melkein rastilla, kun päätin, että hei - nyt olen väärällä mäellä. Piti sitten palata tarkistamaan taaksepäin sijaintia. Kun olis heti ekalla kerralla katsonut, mille mäelle menee... Pari reitinvalintaa näin jälkeenpäin oli ihan törppöjä - menetin niissä aikaa varmaan minuuttikaupalla. Kolmella ekalla rastilla olis pitäny mennä 10 min nopsemmin, jos olis enemmän ollut järkeä. Mutta kyllä jotkut rastit löytyivät helpostikin. Yhtä tosin katselin jyrkänteen päältä, näin jotain kiiltävää ja arvelin sen olevan roska. Varmuuden vuoksi juoksin ympyrää kalliolla pari minsaa ja sitten menin katsomaan, mikä se roska on. No se oli rasti.

Sen sijaan AM-yö on oma lukunsa. Jotenkin sekosin ja jäi kokonaan yksi rasti hukkaan. Ja sen jälkeen oli vaikeaa keskittyä. Mutta oli vaan harjoiteltava SM-kisoja varten, kun olen SM-kisatasoinen urheilija! Jos terveenä pysyn, niin yökupissa taas harjoitellaan.

15

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Tuli käytyä Kortesjärvellä SM-ylipitkällä. Pääsin aika vähällä, vain 7,5 kilsaa. Aika 1.34 ja sija kymmenen. Kuuskymmentä pappaa sarjassa. Viimeiset kakskyt minuuttia tulin puujalalla kun kramppasi toisen jalan ihan tönköksi. Suonta ei vetänyt, mutta kipeetä teki. Siinä konkatessa meni kolme sijaa ja kärki loittoni saman verran kuin koko alkumatkasta. Maasto oli pikää kanervikkoa, joiden seassa matalia avokallioita tai sen tapaista kivikkoa. Ei mitään nopeeta avokalliokaan. Sijaan olen aika tyytyväinen, mutta lopun puujalka ja pienet virheet tekee suorituksesta vain tyydyttävän kasin.
Eliitti juoksi 28,3 kilsan radan. On se hyvä, ettei oo enään nuori mies. Niin käsittämättömän pitkä suojuoksu se oli orheilla. Puolet keskeytti, eikä ihme. Kunto petti. Ajat yli kolme tuntia. Jätkät tuli horjuen maaliin ja makasivat nurmikolla maalissa pitkät tovit, onnellisina.
Jossain Juupajoen paikkeilla lauantaina oli rogain ryhmiä tiellä juoksentelemassa.

16 (edited by JV 29-05-2012 17:44:10)

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Jukka Luukko wrote:

Jossain Juupajoen paikkeilla lauantaina oli rogain ryhmiä tiellä juoksentelemassa.

Kylläpä joo, siellähän minäkin olin juoksentelemassa 4h sarjassa. Kyseessä oli La Sportiva mini Rogaining, sarjat 4h, 8h ja MTB 3h. Kisakeskus oli Hyytiälän metsäasemalla ja maasto pääosin route 66:n (jossa ilmeisesti Zeiel on näitä lennokkaalla askeleella reppu selässä eteneviä suunnistelijoita bongannut) länsipuolella. Siikanevan ympäristössä siis.

Kisa meni melko OK, kakkossija ja matkaa kertyi 36,7km. Vauhdit oli metsäteillä ja poluilla 5:15-5:45 ja maastossa sitten vähän hitaampaa. Yksi isompi ehkä vähän vajaa 10min suunnitusvirhe tehtiin (peruskartalla siis mennään näissä karkeloissa), joka jäi vähän jossituttamaan voittomahdollisuuksien kanssa..

Lopussa oli aika kuollut olo taas kerran, krampit sentään yllätti vasta kisan jälkeen. Vähän samalla suunnalla mutta etelämpänä kisataan sitten loppukesästä 8h ja 24h koitokset.

Jukolaan valmistautuminen on mulla mennyt lähinnä näistä rääkeistä toipuessa, pari viikkoa sitten tuli kisattua Karkkilassa Spring Adventure multisport kisassa, josta sieltä 'kuntosarjasta' napattiin voitto. Pitää nyt yrittää jotkut suunnistuskisatkin saada alle vielä ennen jukolaa, mutta eiköhän se kuntopohja näilläkin pitkälle yölle riitä.

JV

17

Re: Sm-pitkä Ryhmä 2

Miten menestys SM-pitkillä sujui?