1

Re: Ilmoitustaulu

Ovatkos kaikki valmiina...?

No, ei sitten ihan vielä.

Jos päivitän tämän forumisoftan versioon 1.2.6, jotta saisimme ne "pollit" pelaamaan, niin silloin menetämme ne muutokset, jotka Villan Juha (ja joitain kai minäkin?) on suurella tuskalla saanut aikaiseksi. sad

No ei ihan noinkaan. Kadotus voidaan välttää, jos Juha muistaa , mitä muutoksia hän on tehnyt mihinkäkin tiedostoon, en nimittäin jaksa alkaa käymään noita läpi yksitellen rivi riviltä. Täytyy vaivata Juhaa, onkos se täällä maisemissa viikonloppuna tai perjantaina? :kysymys:

Terveisin "kuru" vai oliko se "poro" - no jonkin sortin asiantuntija kumminkin

ps. Hiukan helpotusta, tiedän ne 5 tiedostoa, joissa muutoksia on tehty, mutta kun yhdessä tiedostossa voi olla yli 300 riviä mielenkiinnotonta ja mitäänsanomatonta koodia = hyvää iltalukemista siis.

Re: Ilmoitustaulu

no kato huomenta,
JV on lomilla eli ilman nettii häröilee jossain päin maaseutua...pyydä se teille koodin-puukotus-talkoisiin ja käykää vaikka sen jälkeen koistisella saunomassa. 2))

*

ps. iltarastituloksia tulee ehkä tänään myöhemmin...so lazy.

3

Re: Ilmoitustaulu

No nih!

Päivitin ilmoitustaulumme softan versiosta 1.2 -> 1.2.6

Samassa yhteydessä lisäsin tuohon yläreunan navigointipalkkiin kohdan "Paluu Päijät Rastin sivulle". Kokeilkaahan, mitä tuosta napista tapahtuu. Hegekin pääsee vihdoin pois ilmoitustaulun syövereistä seuran selkeille sivuille!

Vahinko vain, emme saa noita Juhan tekemiä tahi asentamia modeja tänne ennenkuin hän pääsee oman koneensa ääreen katsomaan, mitä kaikkea on kevään aikana lisäillyt. Jaksamme varmaan odotella viikon? Tai pari?

Täytyypäs sitten käydä sen "pollin" kimppuun.

4

Re: Ilmoitustaulu

Jep!

Taasen olen käpälöinyt ilmoitustaulun tyylisivua. Samalla olen hieman muutellut suomennoksia.

Tylsä "kirjaudu sisään" on nyt "Käy peremmälle" ja uloskirjautuminen on englantia eli "logout" - siihen kaipaisi jotain ystävällismieliseltä kuulostavaa sanaa, jolla poistumista ilmoitustaululta voisi kuvailla. Ehdotelkaa. "Profiili" on nyt "omat asetukset", joka lienee likeisempää suomea kuin edeltäjänsä.

Vielä on hankkeissa saada seuran sivulla oleva logo tuohon ilmoitustaulun otsikkolaatikkoon vasempaan reunaan - vaan on jo yömyöhä enkä jaksa sitä nyt laitella.

Ihmetelkää!

Re: Ilmoitustaulu

öh,
sun tiedotteessa on ärrän-mentävä-aukko.

*

6

Re: Ilmoitustaulu

mr. * wrote:

öh,
sun tiedotteessa on ärrän-mentävä-aukko.

*

Ei oo enää. Otin koko harhaanjohtavan kieleemme pesiytyneen epäilyttävää alkuperää olevan sanan pois.

Re: Ilmoitustaulu

öhm,

jotkut nuista valmiista hymiöistä on jokseenkin pieniä? (enkä kaipaa sitten mitään kommenttia näyttöjen kokoeroista.) http://www.planetsmilies.com/smilies/confused/confused0083.gif

*

8

Re: Ilmoitustaulu

mr. * wrote:

öhm,

jotkut nuista valmiista hymiöistä on jokseenkin pieniä? (enkä kaipaa sitten mitään kommenttia näyttöjen kokoeroista.) http://www.planetsmilies.com/smilies/co … ed0083.gif

*

Jahas, itsekin ihmettelin sitä. Taitavat jollain tapaa liittyä jälkikäteen asennettuihin hymiöihin. Täytynee ottaa jostain kohtaa ruksi pois, jos vaikka niiden koko kasvaisi? Tutkitaan...

9

Re: Ilmoitustaulu

Tähän on muuten olemassa plugini, modi tai joku muu sen kaltainen, jolla hymiöt voi laittaa tietokantaan eikä minkäänlaista (?) koodausta tarvita. On kuulemma kätevää. Tutkin asiaa ja katsotaan sitten, josko ongelmat poistuisivat.

On tämä kyllä aika veikeä foorumisofta, ekaa kertaa tutustun tähän oikein puukotusmielessä! (= koodaajien slangia... tarkoittaa siis alkuperäisen ohjelmakoodin muuttamista joko hyvään tai huonoon suuntaan - joskus ohjelma voi lakata toimimasta puukotuksen seurauksena).

Re: Ilmoitustaulu

Tästä oli jo Yllen kanssa AM-kisoissa puhetta, mutta laitetaan tännekin. Etusivulta keskusteluaiheita tai ilmoituksia klikatessa tulee tällänen errori:

Request Error (invalid_request)


Your request could not be processed. 
This could be caused by a misconfiguration, or possibly a malformed request. 

For assistance, contact your network support team. 

Tää tais tulla jo ennen tota foorumisoftan päivitystäkin, joten sen ei pitäis olla syy.

Ippe

11

Re: Ilmoitustaulu

Ippe wrote:

Tästä oli jo Yllen kanssa AM-kisoissa puhetta, mutta laitetaan tännekin. Etusivulta keskusteluaiheita tai ilmoituksia klikatessa tulee tällänen errori:

Request Error (invalid_request)


Your request could not be processed. 
This could be caused by a misconfiguration, or possibly a malformed request. 

For assistance, contact your network support team. 

Tää tais tulla jo ennen tota foorumisoftan päivitystäkin, joten sen ei pitäis olla syy.

Ippe

No juu,

mulla nuo etusivun linkit toimii ihan oikein sekä firefoxilla että exploderillakin niin töissä kuin kotanakin, joten ihan heti ei tuohon löydy syytä... Ettei vain johtuis liian tiukoista palomuurin asetuksista tai viruskannerin skriptien estosta tms?

Joko oot kokeillut ottaa Metson mikrotukeen yhteyttä, 'For assistance, contact your network support team' ?? lol

Tosin ne varmaan käskee sun vaan buuttaamaan koneen cool

- JV -

Re: Ilmoitustaulu

Joo huomasimpa tossa vielä, että toi ongelma esiintyy vain töissä, kotikoneella linkit toimii. Tää taitaa olla ihan mun ja Metson oma ongelma, joten arvon gurut voitte keskittyä tekemään maailmasta paremman paikan jollain muulla tavoin...

Ippe

Re: Ilmoitustaulu

mors,

sä oot ippe vaan ns. käsi... 2)) 2))

ja sitten , feature request vai mikä se ny oli...

- shout box
- pm

wink

*

14

Re: Ilmoitustaulu

Tiedättekös muuten mitä!?

Mä just hokasin että nuo koko sivuston etusivulla olevat linkit viimeisimpiin keskustelunaiheisiin aukee viimeisen lukemattoman viestin kohdalta jos olet samalla aikaa kirjautuneena foorumiin. Ei siis tarvi olla foorumi auki, mutta et ole logannut edellisellä kerralla ulos. Jos taasen et ole kirjautuneena foorumiin, niin silloin sivut aukeavat alusta. Kerrassaan huikaisevan häikäisevän hieno ominaisuus cool

Tätähän taisi Eki joskus ihmetellä, että tiedoksi nyt muillekin kun nyt kerran tällaisen suuren huomion tein.

- JV -

15

Re: Ilmoitustaulu

mr. * wrote:

ja sitten , feature request vai mikä se ny oli...

- shout box
- pm

wink

*

Mikä ihme on shout box? Joku sätti vai?

- JV -

Re: Ilmoitustaulu

ni.

roll

17 (edited by JV 18-08-2005 20:10:37)

Re: Ilmoitustaulu

tm wrote:

Jep!

Taasen olen käpälöinyt ilmoitustaulun tyylisivua. Samalla olen hieman muutellut suomennoksia.

Uudesta tyylistä on tullut aika vähän mielipiteitä, mutta vois heittää ilmoille ajatuksen että mitä jos foorumi olis tällä uudellakin tyylillä koko sivn levyinen? Jotenkin viestien lukeminen on mun mielestä siten huomattavasti helpompaa...

Onko muuten Timolla tietoo, että mistä johtuu, että firefoxilla nämä uuden tyylin fontit näkyy isompina kuin explorerilla? Kummissakin on asetuksissa käytössä normaali tekstin koko.

EDIT: Mainittakoon nyt vielä, että explooderilla nää fontit näkyy niin paljon pienempinä, että se tekee sivun lukemisen tälläkin leveydellä siedettäväksi verrattuna firefoxiin.

- JV -

18

Re: Ilmoitustaulu

JV wrote:

Uudesta tyylistä on tullut aika vähän mielipiteitä, mutta vois heittää ilmoille ajatuksen että mitä jos foorumi olis tällä uudellakin tyylillä koko sivn levyinen? Jotenkin viestien lukeminen on mun mielestä siten huomattavasti helpompaa...

Jaa? Mun mielestä tämä leveys on ollut mukavampi lukea kuin kokoruudun leveys. Mulla ei nääs ole postimerkinkokoista näyttöä smile .

Levennän tätä kuitenkin vielä sadalla pixelillä ja katsotaan sitten uudestaan. En vaan ehdi tekemään sitä tältä istumalta, mutta kenties jo illalla. Tämän tyylin idea on muuten nimenomaan siinä, että se ei ole kokoruudun levyinen vaan hiukan kapeampi.

Onko muuten Timolla tietoo, että mistä johtuu, että firefoxilla nämä uuden tyylin fontit näkyy isompina kuin explorerilla? Kummissakin on asetuksissa käytössä normaali tekstin koko.

Firefoxilla voi tehdä taikatempun: paina ctrl-nappula pohjaan ja rullaa hiirellä. Katso ja ihmettele!

EDIT: Mainittakoon nyt vielä, että explooderilla nää fontit näkyy niin paljon pienempinä, että se tekee sivun lukemisen tälläkin leveydellä siedettäväksi verrattuna firefoxiin.

- JV -

Olen kuullut, että Exploder ei noudata sovittuja standardeja sivujen näyttämisessä. Toisin sanoen se näyttää väärin jotkin tyylitiedostossa määritellyt asiat. Se on tietysti hankalaa sivujen kehittäjien kannalta, mikäli haluaa tehdä sivuja, jotka toimivat sekä Exploderilla etä muilla selaimilla.

Re: Ilmoitustaulu

mors,

saman 'taikatempun' voi muuten tehdä m$:n tekeleellä...
mielestäni nämä sivut pitää ennenmuuta näkyä ko. tekeleellä...
muuten täällä pyörii vaan kaikki linux ym. hörhöt. tongue

*

20 (edited by JV 19-08-2005 15:40:13)

Re: Ilmoitustaulu

Joo joo kyllä nämä taikatemput on tiedetty jo pitkään... Ja kun mä firefoxilla pienennän tekstin oletuskokoa yhdellä pykälällä normaalista niin silloin näkymä on jo siedettävyydessään lähes explooderin tasoa, kuitenkin teksti on edelleen isompi kuin vanhassa tyylissä.

Koko homman hankaluus on vaan se, että mä en viitsi joka kerta pienentää tekstin kokoa vain tätä sivua varten, koska joudun kuitenkin suurentamaan sen takas normaaliksi kaikille muille sivuille. Eli mun puolesta tämäkin palstan leveys käy jos oletusfontti on astetta pienempi. Toisaalta onhan tuo isomman fonttikoon käyttö perusteltua sillä että suurin osa PäRalaisista on jo pappasarjoissa eikä näkökyky siten enää ole parhaimmillaan...

- JV -

PS: En mä muuten ole mikään 'Linux-hörhö' vaikka Firefoxia käytänkin. wink

21

Re: Ilmoitustaulu

tm wrote:

Levennän tätä kuitenkin vielä sadalla pixelillä ja katsotaan sitten uudestaan. En vaan ehdi tekemään sitä tältä istumalta, mutta kenties jo illalla. Tämän tyylin idea on muuten nimenomaan siinä, että se ei ole kokoruudun levyinen vaan hiukan kapeampi.

Jos alat käpelöimään sitä tyylitiedostoa niin samalla vois ehkä muuttaa linkkien väriä. Nyt ne erottuu vähän huonosti tekstin seasta (saman värisiä kuin lihavoitu teksti).

- JV -

Re: Ilmoitustaulu

JV wrote:

En mä muuten ole mikään 'Linux-hörhö' vaikka Firefoxia käytänkin. wink

joo jä mä sanoin, että linux ym. hörhöt.
big_smile big_smile
*

23

Re: Ilmoitustaulu

mr. * wrote:

joo jä mä sanoin, että linux ym. hörhöt.
big_smile big_smile
*

Em määkää mikää Linux-Hörhö ole. Mä vaan haluan käyttää järjestelmää, joka toimii parhaiten. Mä oon niin surkee noitten virusten, matojen, vakoiluohjelmien ym. tietoturvajuttujen kanssa, että mun ainoa mahdollisuus on käyttää järjestelmää, joka ei ole niille kovin altis. Tää on nääs niin vaikea käyttää, että viruskirjoittajatkaan ei tätä hommaa hallitse. smile

Täytyy sitten vissiin hieman pienentää tyylitiedostossa tuota fonttien kokoa, mutta mun jättinäytöllä ne kyllä menee niin mahdottoman pieniksi, enkä millään jaksais joka kerta suurennella, kun alan foorumia lueskella. Tai ehkä mä teen oman tyylitiedoston itselleni?

Foorumista puheenollen, olettekos huomanneet, että yökupin sivuilla on myös punbb käytössä. Niillä ei ole suomennettua versiota. Pitäisiköhän tarjota niille tätä hieman puutteellista käännösversiota?

Re: Ilmoitustaulu

ilman muuta!
*

25

Re: Ilmoitustaulu

No, pistin koko käännössetin menemän suoraan punbb:lle, sieltäpä sitten voivat immeiset käydä imuroimassa sen, jos viitsivät.

Tässähän tosiaan alkaa tuntea itsensä melkein ammattimaiseksi kielenkääntäjäksi.

26

Re: Ilmoitustaulu

JV wrote:

että mitä jos foorumi olis tällä uudellakin tyylillä koko sivun levyinen?

No, sittenhän tämä ei enää olisi uusi tyyli...

Jos alat käpelöimään sitä tyylitiedostoa niin samalla vois ehkä muuttaa linkkien väriä. Nyt ne erottuu vähän huonosti tekstin seasta (saman värisiä kuin lihavoitu teksti).

Käpälöin foorumia 100 pixeliä leveämmäksi, jonkin jonkin kokoa pienensin minimaalisen vähän (ja taisi väärä fontti pienentyä ...öh) ja trimmailin arkin reunuksia sporttisemmaksi.

Mutta noista linkkien väreistä en nyt päässyt aivan jyvälle. Mulla linkit näkyvät viesteissä alleviivattuina ja erottuvat aika kivasti muusta tekstistä. Sitä kyllä voidaan säädellä tuolta tyylitiedostosta. Palaan siihen, kun saan lisää tietoa smile.

27

Re: Ilmoitustaulu

Moi,

version    7.23     (opera)
Build    3226    
Platform    Win32    
System    Windows XP    
Java    Sun Java Runtime Environment version 1.5

näyttää muuten todella erilaiselta kuin esim. explorerilla...että onkos tää nyt sitten hyvä vai ei?

terveisin. muuten vaan hörhö

28

Re: Ilmoitustaulu

pertti peruskäyttäjä wrote:

Moi,

version    7.23     (opera)
Build    3226    
Platform    Win32    
System    Windows XP    
Java    Sun Java Runtime Environment version 1.5

näyttää muuten todella erilaiselta kuin esim. explorerilla...että onkos tää nyt sitten hyvä vai ei?

Tjaa-a. Mun pitää varmaan kutsua itseni kyläilemään sellaiseen paikkaan, jossa on käytössä exploderi. Operallakaan en ole tätä sivua katsellut.

29

Re: Ilmoitustaulu

tm wrote:

Käpälöin foorumia 100 pixeliä leveämmäksi, jonkin jonkin kokoa pienensin minimaalisen vähän (ja taisi väärä fontti pienentyä ...öh) ja trimmailin arkin reunuksia sporttisemmaksi.

Sanoisin että tämä leveys näyttää huomattavasti paremmalta kuin ennen - mun näytöllä.

tm wrote:

Mutta noista linkkien väreistä en nyt päässyt aivan jyvälle. Mulla linkit näkyvät viesteissä alleviivattuina ja erottuvat aika kivasti muusta tekstistä. Sitä kyllä voidaan säädellä tuolta tyylitiedostosta. Palaan siihen, kun saan lisää tietoa smile.

Joo alleviivattunahan ne näkyy kyllä, mutta jos muotoiluja käyttäen alleviivaa tekstiä niin sitä ei enää erota millään tavalla linkistä. Kuten esimerkiksi linkki ja linkki.

- JV -

Re: Ilmoitustaulu

Kyllä ne poijaat jaksaa viritellä. Mutta nyt näyttää hienolta. Oikein raitareunat...  :kumarran:

31

Re: Ilmoitustaulu

Moro

Lisää uusia ominaisuuksia foorumiin: Yläreunan valikosta heti sisällysluettelon vierestä löytyy linkki 'Kalenteri' jota klikkaamalla pääsee nimen mukaisesti - yllätys yllätys - kalenteriin. Sinne voi kuka tahansa rekisteröitynyt käyttäjä lisätä tapahtumia ja tarkoitus olisikin, että kaikki tärkeät tapahtumat (iltarastit, yhteislenkit, kokoukset jne.)  kirjattaisiin kalenteriin, jossa ne sitten olis yhdessä paikassa kaikkien näkyvillä ilman että tarvii kaivella vanhoja viestejä foorumista.

Käyttöohjeet ovat varsin simppelit. Tapahtumien lisääminen onnistuu vasemman alalaidan 'lisää tapahtuma' linkistä, samaten tapahtumien editointi onnistuu siitä viereisestä linkistä. Tapahtumien lisäksi kalenteri kykenee näyttämään linkit kunkin päivän aikana kirjoittetuihin viesteihin ja avattuihin otsikoihin. Tällöin tosin joudut muuttamaan kalenterin oletusnäkymän oikean alareunan vetolatikosta kohtaan 'viestit/otsikot' jonka jälkeen pitää vielä painaa 'lähetä kysely' nappia, jolloin kalenterin näkymä päivittyy.

että tämmöstä, toivottavasti tästä on jotain iloa..

JV

32

Re: Ilmoitustaulu

Tää kalenteri on kyllä hyvä!! smile

En ihan ehtiny keskiviikon puolella kommentoimaan. Tutkin nääs öistä tai ainakin pimeää maastoa Orimattilassa. Hyvä ja helppo oli edetä, mutta kyllä helposti meni rastista ohikin! Ja kartassa kyllä oli lukemista ja suurennuslasi ahkerassa käytössä.

Re: Ilmoitustaulu

Moro

Perustin uuden alafoorumin, minne on tarkoitus siirrellä vanhoja säilyttämisen arvoisia juttuja. Arkisto on vain pelkkä read-only foorumi, eli juttuja voi lukea mutta niihin ei pysty kommentoimaan. Siirtelin sinne tässä ekassa erässä muutaman selkeästi arkistoitavan arvoisen otsikon, mutta se ei tarkoita sitä etteikö sinne niiden lisäksi voisi laittaa muitakin tämän vuoden aikana kirjoitettuja juttuja. Esimerkiksi vuoden parhaaksikin raapustukseksi tituleerattu syväkurkun skenaario ensi vuoden Jukolasta on aivan ehdottomasti säilyttämisen arvoista kamaa, mutta odotellaan vielä hetki ennen arkistointia josko kurkku tekisi paluun foorumille tässä kevään aikana uusituilla spekulaatioilla... roll

Ja mitä muihin juttuihin tulee, niin ehdotuksia arkistoimiseksi otetaan vastaan. Jonkin ajan kuluttua alkaa sitten siivouksen toinen vaihe, eli vanhimmat otsikot vapaasta poistetaan. Mainittakoon siis vielä, että kisaraportteja tämä siivous ei koske, eli niitä ei sen kummemmin poistella tahi siirrellä. Se foorumi kun on jo itsessään oma arkistonsa.

Vuoden loppuja,

Ylläpito